برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

آموزش طراحی سایت در اصفهان

تاریخچه طراحی سایت

قبل از آنکه به مباحث تدریس شده در دوره آموزش طراحی سایت در اصفهان بپردازیم، به تاریخچه ای از طراحی سایت می پردازیم. طراحی جامع سایت به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب و بهینه‌سازی آن‌ها برای کاربران گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی اولین سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازنده وب در تاریخ ثبت کرد. او در نخستین وب سایتش از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، که شامل سرتیتر و پاراگراف و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند بودند. این روش تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

اما با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزارهایی مانند جداول که برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب استفاده نادرستی شدند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جداول پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده، مانند زبان‌های کدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting)، مانند CGI، ruby، node js، Python، PHP، ASP.NET، ASP، JSP و ColdFusion و استانداردهای طراحی مدرن با الگوهای (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آن را پیشرفته‌تر کرده‌اند. سایت واکنش‌گرا یا سایت ریسپانسیو، سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.

همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه بهسازندگان رسانه و طراحان وب داده شد. به طور کلی، طراحی سایت یک فرآیند پیچیده است که نیازمند ترکیبی از مهارت‌های فنی، طراحی، بهینه‌سازی محتوا و تجربه کاربری است. آموزشگاه‌های مختلفی نیز برای آموزش طراحی سایت وجود دارند که می‌توانید با شرکت در دوره‌های آن‌ها، به راحتی مهارت‌های لازم را کسب کنید و درآمد ارزی خوبی را نیز داشته باشید.

تاریخچه وردپرس


مت مولنوگ، پایه‌گذار وردپرس، در سال 2003 این نرم‌افزار کدباز را به صورت رسمی عرضه کرد. در ابتدا، وردپرس بیشتر توسط وبلاگ‌نویسان برای نوشتن وبلاگ استفاده می‌شد، اما با گذشت زمان و بروزرسانی‌های مداوم، وردپرس به یک ابزار چند منظوره تبدیل شده است. با استفاده از افزونه‌ها و طراحی‌های اختصاصی در پوسته‌های وردپرس، می‌توانید هر نوع وبسایتی را با آن راه‌اندازی کنید، نه تنها وبلاگ. این نرم‌افزار به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت سفارشی‌سازی بالا، انتخاب بسیاری از طراحان وب برای ایجاد سایت‌هایشان است.

آموزش طراحی سایت در اصفهان


وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است که به راحتی با آن می‌توانید انواع وبسایت‌ها را راه‌اندازی کنید. با استفاده از وردپرس، می‌توانید به راحتی وبسایت خود را با انعطاف بالا طراحی و پیاده‌سازی کنید. همچنین، وردپرس یک سایت ساز متن باز و رایگان است و در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. با داشتن دانش برنامه‌نویسی، می‌توانید هر نوع شخصی‌سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را طراحی و پیاده‌سازی کنید. وردپرس با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql پشتیبانی می‌شود، همچنین نسخه‌ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود است. با ثبت نام در دوره جامع طراحی سایت در آموزش طراحی سایت در اصفهان، می‌توانید با یک زبان حرفه‌ای‌تر به معرفی وردپرس بپردازید و با آن به راحتی وبسایت خود را طراحی کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۹:۲۹ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)