برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

همه چیز درباره هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی

همه چیز درباره هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی

هیپنوتیزم در اصفهان شما را در حالت "توجه متمرکز" قرار می دهد. حالتی که در طی آن اساساً به اطراف خود اهمیت نمی دهید، اما نسبتاً از آن آگاه هستید. هیپنوتیزم مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها عمق بیشتری دارند. اما با قرار گرفتن در هر یک از آن مراحل، تخیل شما پذیرای هر پیشنهادی خواهد بود.

مجموعه پیشنهاداتی که در حین هیپنوتیزم به شما ارائه می شود در واقع بخشی از فرآیند «هیپنوتیزم درمانی» یا «هیپنوتیزم درمانی» است. اصطلاح "هیپنوتیزم درمانی" که گاهی به جای "هیپنوتیزم" به کار می رود، فقط به مواردی اشاره می کند که در جلسات هیپنوتیزم به شما پیشنهاد می شود تا بتوانید پس از پایان جلسه به بهبود وضعیت خود کمک کنید. این تلقینات عمدتاً از طریق «تصویربرداری» انجام می شود. «هیپنوتیزم درمانی» سعی دارد با تصویرسازی ذهنی و تکرار کلمات مختلف، عادات، افکار و احساسات جدید را در ضمیر ناخودآگاه مراجع جایگزین کند.

هیپنوتیزم سال ها شهرت منفی پیدا کرده بود. علت این شهرت را می توان به اواخر قرن 18 جستجو کرد. درست همزمان با معرفی هیپنوتیزم به علم پزشکی، اثر فرانتس آنتون مسمر.

در حالی که مسمر به دلیل روش های درمانی تقلبی از فرانسه اخراج شد. اما پس از آن، به زودی مشخص شد که هیپنوتیزم پتانسیل شفابخشی واقعی دارد. از آنجایی که هیپنوتیزم توسط شعبده بازان و کلاهبرداران استفاده می شد، مدت ها با شر و خرافات همراه بود. Vaudeville یک نوع سرگرمی محبوب در ایالات متحده بود که شامل ترکیبی از اعمال ویژه مانند کمدی بورنسک، آواز خواندن و رقص بود.

امروزه هیپنوتیزم مورد قبول اکثریت جامعه است و می توان آن را به عنوان یک «درمان جایگزین» به حساب آورد. هیپنوتیزم از سال 1955 در بریتانیا و از سال 1958 در ایالات متحده به عنوان یک درمان پزشکی معتبر شناخته شده است. بسیاری از متخصصان پزشکی (به ویژه متخصصان بیهوشی و جراحان)، دندانپزشکان، روان درمانگران و پرستاران در زمینه هیپنوتیزم درمانی آموزش دیده اند.

منظور ما از «درمان جایگزین» چیست؟ «درمان جایگزین» به هر نوع درمان بهداشتی و غیردارویی اطلاق می شود که در هر فرد – در مقایسه با فرد دیگر – سطح اثربخشی متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر هیپنوتیزم، رژیم غذایی، کایروپراکتیک، طب سوزنی و بیوفیدبک به عنوان درمان های جایگزین در نظر گرفته می شوند. روش های درمانی جایگزین بسیار رایج هستند، آنها در کنار روش های پزشکی استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند و به نوعی مکمل روش های پزشکی به حساب می آیند.

با این توضیح به راحتی می توان به این سوال پاسخ داد که چرا هیپنوتیزم به عنوان یک «درمان جایگزین» مطرح شده است؟ زیرا این درمان برای همه جواب نمی دهد. دلیل دیگر این است که هیچ کس واقعاً نمی تواند توضیح دهد که مکانیسم هیپنوتیزم چیست و چگونه کار می کند.

"آگاهی تغییر یافته" حالتی است که در آن احساسات، ادراک، عواطف و حوزه شناختی افراد - از جمله تفکر، عقل، حافظه و گفتار - تغییر می کند. این عقیده وجود دارد که پدیده هیپنوتیزم شامل نوعی بیشآگاهی است که منجر به تغییر در وضعیت هوشیاری فرد می شود. در طول هیپنوتیزم، افراد اغلب خواب هستند. اگرچه آنها در واقع افکار خود را از طریق یک آگاهی عمیق و متمرکز پردازش می کنند.

در حال حاضر، یکی از بحث های اصلی بین متخصصان این است که آیا هیپنوتیزم اساساً منجر به ایجاد حالت "آگاهی تغییر یافته" می شود یا خیر؟ این سوالی است که محققان در تلاش برای پاسخ به آن هستند. البته این روزها نظریه های متعددی در این زمینه مطرح می شود; اما کل این موضوع هنوز یک راز است.

با این حال، بسیاری از پزشکان سلامت مایل به پذیرش و استفاده از هیپنوتیزم درمانی هستند، زیرا نتایجی که از مشاهدات خود به دست می آورند نشان می دهد که از قضا، هیپنوتیزم درمانی به بیمارانشان کمک کرده است. بر اساس بسیاری از مطالعات به خوبی تثبیت شده، آنها شواهدی را ارائه می کنند که نشان می دهد هیپنوتیزم چه کاری می تواند انجام دهد. حتی اگر محققان هنوز نحوه انجام آن را درک نکرده باشند.

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید عنایتی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۲۲ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)