برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان چیست؟

مطب دندانپزشکی کودکان در اصفهان شاخه ای از درمان و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در کودکان زیر 12 سال است.کودکان در چه سنی اولین ویزیت دندانپزشکی خود را انجام می دهند؟
اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان در زمانی که اولین دندان های شیری در یک سالگی ظاهر می شوند بهتر است و والدین باید نحوه تغذیه کودک، مصرف داروهایی مانند آهن و ایجاد عاداتی مانند مکیدن پستانک و انگشتان و تنفس از سوراخ بینی را بیاموزند. با سلامت دندان آشنا شوید.کودکان باید هر 4 ماه یک بار از زمانی که اولین دندان ظاهر می شود تا زمانی که آخرین دندان می افتد، معاینه دندانپزشکی انجام شود.

 

دندانپزشکی کودکان شامل چه مواردی می شود؟

درمان بدون درد
استفاده از ژل بی حس کننده موضعی در ناحیه درمان قبل از عمل دندانپزشکی می تواند درد تزریق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

فلوراید باعث درمان و پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان می شود
ترک های درزگیر
پولوتومی و عصب کشی
دندان شیری نیز می تواند عفونی شود و اگر عصب دندان شیری کمی عفونی شده باشد و عفونت به قسمت تاجی عصب محدود شود، با برداشتن قسمت تاجی عصب می توان مشکل را حل کرد. پالپوتومی

پر کردن دندان کودکان
پر کردن یا ترمیم دندان به بازیابی عملکرد و ظاهر دندان آسیب دیده با مواد ترمیم کننده دندان اطلاق می شود؛ آسیب به ساختار دندان معمولاً در اثر پوسیدگی دندان یا ضربه ایجاد می شود.

روکش دندان کودکان (SS Crown)
روکش استنلس استیل به رنگ فلزی بوده و به دندان ها می چسبد و وجود آن مشکلی برای از دست دادن دندان های شیری و رشد جایگزین های دائمی آنها ایجاد نمی کند.

بلعیدن پوشش بسیار نادر است و در صورت بروز معمولاً طی 7 تا 10 روز بدون هیچ مشکلی برطرف می شود.

فضای ذخیره سازی
اگر مجبور به کشیدن دندان های شیری هستیم باید از فضای نگهدارنده استفاده کنیم که صفحه مخصوصی است که می تواند در دهان کودک ثابت و متحرک باشد تا فضای از دست رفته را حفظ کند.

 

همه چیز درباره دندان های شیری


دندان های شیری کودک تقریباً از 4 تا 6 ماهگی شروع به رشد می کنند و در حدود 2.5 تا 3 سالگی کامل می شوند. زمان رشد دندان های شیری بر اساس منطقه، ژنتیک، عوامل ارثی، وضعیت تغذیه کودک و غیره متفاوت خواهد بود. برخی از کودکان ممکن است اولین دندان خود را در 14 یا 15 ماهگی بیرون بیاورند، اما والدین نگران نباشند.
لازم به یادآوری است که گاهی کودکان با یک یا دو دندان به دنیا می آیند که به آنها دندان نوزادی می گویند. از آنجایی که این دندان ها دندان های شیری نیستند و ممکن است روی تغذیه کودک تاثیر بگذارند، بهتر است به محض تولد نوزاد این دندان ها را خارج کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۵۴ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)