برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

اگر دندان شیری کودک سیاه شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر دندان شیری کودک سیاه شود چه اتفاقی می افتد؟

دندانپزشکی اطفال در اصفهان اگر دندان‌های کودک سیاه باشد، نشانه‌ای قابل مشاهده است که نشان می‌دهد اعصاب دندان‌ها مرده‌اند، اما این نباید نگران‌کننده باشد و همچنین نباید روی دندان‌های دائمی تأثیر بگذارد. با این حال، اگر کودک شما دندان شیری نکروزه دارد، توصیه می شود برای ارزیابی وضعیت به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

 

ارتودنسی با دندان های شیری

در مورد اینکه آیا می توان از ارتودنسی برای دندان های شیری استفاده کرد یا خیر، شک گسترده ای وجود دارد و اگرچه پاسخ کوتاه “بله” است، اما باید چندین نکته را در نظر گرفت. همیشه باید ارزیابی شود که کدام نوع ارتودنسی برای مرحله رشد کودک مناسب‌تر است و نقص آن اصلاح می‌شود. بسته به دلیل ارتودنسی، دندانپزشک اطفال یکی یا دیگری را اعمال می کند.

 

آیا می توان با دندان های شیری بریس گرفت؟

ارتودنسی اصلاحی برای حل مشکلات عمدتاً مربوط به موقعیت دندان ها استفاده می شود. درمان های ارتودنسی اصلاحی بریس و الاینر هستند. در تئوری، می‌توانید بریس‌ها یا ترازهایی را با دندان‌های شیری تهیه کنید تا موقعیت آنها را تغییر دهید. اما همانطور که گفته شد این دندان ها موقتی هستند و جایگزین خواهند شد. بنابراین در صورت وجود هرگونه پوزیشن دندانی مانند کجی دندان یا دیاستم، درمان ارتودنسی اصلاحی فایده چندانی نخواهد داشت زیرا هیچ تاثیری بر روی دندان های دائمی نخواهد داشت.

در حالی که دندان های کودکان با رشد کودک جایگزین می شوند، این مورد در مورد ساختارهای استخوانی دهان صدق نمی کند. اگر فک های کودک خیلی باریک یا در حال عقب نشینی باشد، احتمال بروز عوارض مال اکلوژن یا ناهنجاری دندان پس از رویش تمام دندان های دائمی وجود دارد.

در این موارد، درمان ارتودنسی ارتوپدی یا ارتوپدی در سنین پایین می تواند کمک بزرگی باشد. ارتودنسی رهگیری یا ارتوپدی می تواند فیزیوگنومی کودک را بهبود بخشد، از مشکلات شدید مال اکلوژن جلوگیری کند، عادات بد را مختل کند و مشکلات عملکردی و گفتاری را اصلاح کند. از آنجایی که کودک هنوز در حال رشد است، عمل روی استخوان ها در این مرحله آسان تر است و بنابراین از مشکلات جدی تر در دراز مدت جلوگیری می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۴۷ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)