برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

جراحی فک و صورت

جراحی فک و صورت در اصفهان  برای درمان مشکلات پیچیده دندانی و شرایط پزشکی مربوط به دهان، دندان ها، فک و صورت استفاده می شود. بیشتر این جراحی بر روی جراحی ترمیمی صورت، جراحی ترومای صورت، و روش های دندانپزشکی مربوط به فک (مانند کشیدن دندان عقل و ایمپلنت) تمرکز دارد.


جراحی دهان و فک و صورت شامل انواع جراحی در دهان، فک (فک بالا) و صورت است. برخی جراحی دهان و فک و صورت را شکل "جدیدتری" از جراحی دندان می دانند، اما بسیار فراتر از آن چیزی است که یک دندانپزشک می تواند انجام دهد.


برخی از جراحان دهان و فک و صورت شروع به دریافت آموزش های تکمیلی برای انجام جراحی زیبایی صورت، درمان بیماری های مرتبط با سرطان، انجام روش های میکروواسکولار روی سر یا گردن، یا اصلاح ناهنجاری های مادرزادی صورت و جمجمه در کودکان (مانند شکاف کام و شکاف) می کنند. لب). انجام دادن.

 
جراحی دهان و فک و صورت بسته به شرایط می تواند به صورت بستری، سرپایی، برنامه ریزی شده، انتخابی یا اورژانسی انجام شود. OMS اغلب با جراحان دیگر مانند جراحان پلاستیک، انکولوژیست ها یا متخصصان گوش و حلق و بینی برای درمان شرایط پیچیده یا مواردی که شامل ترومای شدید سر یا صورت است، کار می کند.

 


چه زمانی جراحی دهان و فک و صورت توصیه نمی شود؟

تقریبا هیچ منع مطلقی برای جراحی دهان و فک و صورت وجود ندارد، به جز اینکه بیهوشی عمومی قابل تحمل نیست. در این حالت ممکن است از اشکال دیگر بیهوشی (مانند بلوک منطقه ای یا بی حسی موضعی همراه با آرام بخشی داخل وریدی) استفاده شود.


برخی موارد منع مصرف نسبی وجود دارد که ممکن است برخی از روش های انتخابی را منع کند. مواردی از این دست به صورت فردی ارزیابی می شوند و منافع آن را در مقابل خطرات آن ارزیابی می کنند. شرایط مهم عبارتند از:

 


استئونکروز گسترده (مرگ استخوانی)

عفونت های فعالی که نیاز به درمان جراحی دارند می توانند انجام شوند.

در صورت انجام این نوع جراحی ممکن است برخی از سرطان ها متاستاز دهند.

فشار خون بالا (معمولاً 180 میلی متر جیوه سیستولیک یا بالاتر یا 110 میلی متر جیوه دیاستولیک یا بالاتر).

خطرات احتمالی جراحی دهان و فک و صورت

مانند همه جراحی ها، جراحی دهان و فک و صورت خطراتی دارد. حتی روش های نسبتاً رایج مانند کشیدن دندان نیز خطر عوارض بالقوه جدی را به همراه دارد.


علاوه بر خطرات عمومی جراحی (مانند خونریزی بیش از حد، جای زخم نامطلوب، عفونت بعد از عمل و واکنش های نامطلوب به بیهوشی)، جراحی دهان و فک و صورت خطرات خاصی را به همراه دارد، به ویژه در زمینه جراحی ترمیمی یا ترومای صورت.

 


این خطرات شامل موارد زیر است:

تغییرات ناخواسته در ظاهر

تغییر در راستای فک و نیش

تغییر در جریان هوا از طریق بینی و سینوس ها

osteitis condensica: التهاب استخوان فک که با درد همراه با حرکت مشخص می شود

نکروز بافت (مرگ بافت)، معمولاً به دلیل محدودیت شدید جریان خون به بافت پس از جراحی.

آسیب به اعصاب صورت ممکن است باعث بی حسی، از دست دادن کنترل عضلات صورت یا درد عصبی مداوم شود.

استئاتیت آلوئولی: همچنین به عنوان حفره خشک نیز شناخته می شود، این وضعیت زمانی رخ می دهد که لخته خون در محل استخراج تشکیل نشود یا قبل از بهبودی از بین برود.

اطلاعات بیشتر در اصفهان سیصد و شصت 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۳:۴۶ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)