برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

کاربردهای فلوراید

کاربردهای فلوراید:


فلوراید تراپی که موثرترین روش درمانی مورد استفاده در دندانپزشکی پیشگیرانه است، می تواند در افراد سالم، افراد مستعد پوسیدگی، در درمان حساسیت و فرسایش دندان و در افراد مبتلا به بیماری های سیستمیک که نیاز به مراقبت ویژه دارند استفاده شود. با توجه به سن فرد و خطر ایجاد پوسیدگی مشخص می شود.

 

2) شکاف درزگیرها:


قسمت هایی وجود دارد که مواد غذایی به صورت آناتومیکی در فرورفتگی ها و برجستگی های سطح دندان های آسیاب می چسبد. پوسیدگی دندان از مناطقی شروع می شود که تمیز کردن آنها دشوار است.

فیشورسیلانت ها سطوح این نواحی از دندان ها را کم عمق می کنند، چسبندگی مواد غذایی را کاهش می دهند و سطح مناسبی برای تسهیل مسواک زدن ایجاد می کنند. پس از این کاربردها، پوسیدگی دندان 70 تا 80 درصد کاهش می یابد.

 

3) فضانورد:


دستگاه های متحرک یا ثابتی که برای محافظت از محل دندان های شیری که به هر دلیلی زودرس از بین رفته اند ساخته می شوند، نگهدارنده نامیده می شوند. از دست دادن زودرس دندان های شیری باعث مشکلات عملکردی و زیبایی و همچنین برخی مشکلات رشدی می شود.

راهنمای دندان های شیری برای دندان های دائمی با رشد دندان های شیری، اگر زود از بین بروند، دندان های دائمی به طور تصادفی رشد می کنند و باعث شلوغی می شوند. به همین دلیل، پیگیری رشد و پوسیدگی در دوره دندان های مختلط در کودکان دبستانی باید بدون غفلت از کنترل های دوره ای انجام شود.

4) پر کردن:


پر کردن ضایعات پوسیدگی که در دندان های شیری ایجاد می شود، بسته به سن از دست دادن دندان، عمق پوسیدگی و از دست دادن بافت، نوع درمان تعیین می شود. دندان ها را می توان با پرکردن ترمیم کرد. پوسیدگی دندان‌های دائمی را می‌توان با مواد پرکننده مختلف یا بر اساس اندیکاسیون با روکش‌ها ترمیم کرد.

 

5) درمان ریشه:


هنگامی که بافت دندان حیات خود را از دست می دهد، می تواند باعث درد و تورم شود. از دست دادن درخشندگی دندان ممکن است در نتیجه پوسیدگی دندان یا ضربه به دندان رخ دهد. پوسیدگی پیشرفته یا تغییر رنگ دندان نشانه عفونت است.

عفونت می تواند در دندان های شیری و همچنین در دندان های دائمی رخ دهد. ممکن است قبل از درمان نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک باشد. بسته به شرایط مورد می توان درمان ریشه یا کشیدن دندان را انجام داد.

 

قیمت دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۳:۲۴ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)