برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

انتخاب خمیر دندان مناسب

انتخاب خمیر دندان مناسب


خمیر دندان برای نوزادان با بزرگسالان متفاوت است:
فلوراید ماده فعال خمیردندان است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. مقدار زیاد این ماده شیمیایی برای نوزادان مضر است، بنابراین مهم است که بدانید چه مقدار برای نوزادان مناسب است.
اگر کودک شما کمتر از سه سال دارد، باید دندان های او را با استفاده از خمیردندان با محتوای فلوراید کمتر مسواک بزنید. این مقدار حدود 1000ppm فلوراید است.
اگر کودک شما بالای 3 سال سن دارد، می توانید با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید از 1350ppm تا 1500ppm دندان های او را مسواک بزنید.
استفاده از خمیردندان با میزان فلوراید بیش از این می تواند مضر باشد. این مقدار فلوراید ممکن است منجر به آسیب دندان، لکه و گاهی استفراغ و اسهال شود.
اگر کودک شما عادت به بلعیدن خمیر دندان دارد، می توانید خمیر دندان را عوض کنید. شما باید خمیردندانی انتخاب کنید که حاوی 550ppm فلوراید یا کمتر باشد.
آیا باید از خمیر دندان استفاده کنم؟
خیر، در چند سال اول نیازی به استفاده از خمیردندان نیست. مسواک زدن کافی مواد اضافی را از بین می برد و از پوسیدگی جلوگیری می کند. اگر می خواهید از خمیر دندان استفاده کنید، از خمیر دندان کودک استفاده کنید. این خمیردندان ها دارای حداقل فلوراید هستند. اجازه دهید کودک چند هفته تمرین کند. پس از پایان مسواک زدن، لثه های کودک را به آرامی ماساژ دهید. همچنین دهان کودک را بشویید.

 

نحوه استفاده از مسواک انگشتی


1- کودک را روی پای خود بنشینید، سر او را کمی کج کنید و او را روی آرنج خود قرار دهید. مسواک را روی انگشت اشاره خود قرار دهید و دندان های خود را به صورت افقی و به آرامی مسواک بزنید.
۲- کودک را بخوابانید و سر او را روی پای خود بگذارید و با مسواک انگشتی دندان هایش را به صورت افقی مسواک بزنید.


مسواک زدن کودکان، سن شروع

نکات مهم
توجه داشته باشید که قبل از اینکه کودک توانایی جمع آوری و دفع بزاق را پیدا کند، برای مسواک زدن از خمیر دندان استفاده نکنید.
هرگز دهان کودک را مجبور به مسواک زدن نکنید یا او را مجبور به مسواک زدن نکنید، زیرا این کار باعث می شود که بعداً از مسواک زدن بدش بیاید.
اگر کودک می‌خواهد مسواک را بجود یا بردارد، از آن جلوگیری نکنید و بگذارید کنجکاو شود. سپس مسواک زدن را ادامه دهید. به طور کلی، مراقبت از کودک نیاز به صبر، صبر و پشتکار دارد.

راه های دیگر برای محافظت از دندان های کودکان
به غیر از مسواک زدن، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که برای محافظت از دندان های کودک باید به آنها توجه کنید. این نکات به شرح زیر است:
از تغذیه کودک با غذاهای شیرین بخصوص غذاهای حاوی مواد مغذی شیرین کننده خودداری کنید. غذاهای شیرین باید حداکثر چهار بار در روز باشد.
هنگام انتخاب تنقلات، از سبزیجات و پنیر یا سایر غذاهای غیر شیرین استفاده کنید.
شیر بطری به طور کلی باعث پوسیدگی دندان می شود - از شیر مادر یا شیر خشک (بهترین شیر خشک برای افزایش وزن) استفاده کنید.
از مصرف شیرهای طعم دار، آب میوه ها، سس ها و سایر نوشیدنی ها خودداری شود.
به کودک خود یک رژیم غذایی سالم و متعادل بدهید و از ارائه غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده مانند رشته فرنگی، پاستا و شکلات خودداری کنید.

دندانپزشکی اطفال در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۰:۳۹ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)