برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

از چه دهانشویه ای استفاده کنیم؟

از چه دهانشویه ای استفاده کنیم؟


اکثر دهانشویه های مختلف موجود در بازار برای کودکان مناسب نیستند. تنها دهانشویه ای که به طور معمول برای کودکان استفاده می شود دهانشویه فلوراید است که می تواند برای کودکان بالای شش سال استفاده شود.

فلورایدتراپی چیست؟


فلوراید عنصری است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها و آب آشامیدنی وجود دارد. در دندانپزشکی، فلوراید به اشکال مختلف شبیه ژل یا فوم موجود است که حاوی غلظت بالایی از فلوراید است. استفاده موضعی از فلوراید در دندانپزشکی بسته به صلاحدید دندانپزشک و میزان حساسیت به پوسیدگی دندان در فواصل 6-3 ماهه قابل انجام است و این امر علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی سطوح سالم دندان ها ، باعث سفت شدن نقاط "واپاشی اولیه" می شود باید توجه داشته باشید که فلورایدتراپی حتما باید توسط دندانپزشک و با روش خاصی انجام شود و انواع فلوراید ذکر شده را نمی توان در منزل استفاده کرد.همچنین استفاده از دهانشویه فلوراید در منزل جایگزین فلورایدتراپی توسط دندانپزشک نیست.

Fissursilent چیست؟


اولین آسیاب های دائمی در حدود 6 سالگی رشد می کنند و دارای شیارهای عمیقی هستند که به راحتی با مسواک تمیز نمی شوند و محل تجمع مواد غذایی و میکروب های پوسیدگی هستند. همچنین مینای این دندان ها تا 2 سال پس از رویش دندان در حال رشد است و در این مدت بسیار مستعد پوسیدگی است. برای جلوگیری از چنین حوادثی، شیارهای این دندان ها را با موادی به نام فیشور سیلانت پر می کنند. این مواد از تجمع غذا در سطح جویدنی دندان جلوگیری می کنند. گذاشتن فیشور سیلانت نیازی به بیهوشی ندارد و کاملا بدون درد است. فیشور سیلانت هایی که روی دندان ها قرار می گیرند باید هر 6 ماه یکبار توسط دندانپزشک معاینه شوند.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۹:۵۲ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)