برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

انواع روش های بیهوشی کودکان در دندانپزشکی

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی چیست؟

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی روشی مناسب برای کودکان غیرهمکار است. کودکانی که هنگام مراجعه به دندانپزشکی می ترسند و استرس دارند و اجازه معاینه توسط پزشک را نمی دهند.

 

در دندانپزشکی کودکان با بیهوشی تمامی مراحل درمان زیر نظر متخصص بیهوشی انجام می شود. نوع بیهوشی در دندانپزشکی کودکان تقریبا سطحی است، یعنی ابتدا کودک به خواب عمیق می رود و پس از اتمام درمان در مرحله بهبودی قرار می گیرد.

 

چه زمانی از بیهوشی در دندانپزشکی کودکان استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم ترس از دندانپزشکی در کودکان یک احساس عادی و رایج است. این ترس به عامل اصلی پیشگیری از درمان تبدیل شده است. فوبیای دندانپزشکی در کودکان منجر به تعویق درمان و پیشرفت پوسیدگی دندان شیری و به دنبال آن عدم درمان به موقع، آسیب عصبی و در موارد حاد از دست دادن دندان می شود.

 

بیهوشی در دندانپزشکی اطفال معمولاً زمانی انجام می شود که تعداد دندان ها زیاد باشد و مدت درمان طولانی باشد.

 

انواع روش های بیهوشی کودکان در دندانپزشکی

   تمام اقدامات دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان، روش های بی خطری هستند که به کودکان آسیب نمی رسانند. برای انجام درمان های دندانپزشکی اطفال با بیهوشی، دندانپزشک اطفال سابقه پزشکی کودک را بررسی می کند و با توجه به وضعیت عمومی کودک روش مناسب را برای انجام درمان بیهوشی انتخاب می کند. انواع روش های دندانپزشکی کودکان با بیهوشی شامل موارد زیر است:

 

آرامبخش خوراکی: در این روش بسته به شرایط جسمانی کودک، نوعی آرامبخش به او داده می شود. این نوع عمل دندانپزشکی کودکان با بیهوشی یکی از رایج ترین روش های آرام بخشی است. در این روش استرس و اضطراب کودک کاهش می یابد و پزشک می تواند با زمان کافی روند درمان را انجام دهد.

 

آرامبخشی عمیق: در این نوع روش از دندانپزشکی اطفال، نوعی داروی آرام بخش با بیهوشی به داخل رگ تزریق می شود تا کودک در حالت نیمه هوشیار باشد و بتواند بلع و تنفس را کنترل کند.

 

بیهوشی عمومی یا بیهوشی کامل: این نوع روش بیهوشی کامل است. مدت زمان درمان ها طولانی است و می توان درمان های بیشتری را انجام داد. تمام مراحل درمان توسط متخصص بیهوشی کنترل و نظارت می شود.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۸:۲۰ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)