برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

توریستی‌ترین شهر ایران در عید که خلوت باشد

توریستی‌ترین شهر ایران در عید که خلوت باشد
نوشته شده در 13 اسفند 1401
 اشتراک گذاری با دوستان
توریستی‌ترین شهر ایران در عید کجاست؟ در این  مقاله از مجله مستر بلیط به بررسی آن می پردازیم.

تعطیلات نوروز بهترین زمان برای سفر است. چرا که با وجود تعطیلات چند روزه می‌توانید مقاصد مختلفی را برای سفر انتخاب کنید، به طوری که در اغلب آن‌ها شرایط آب‌وهوایی نیز بسیار مطلوب باشد و یک سفر فراموش‌نشدنی را رقم زند.

از طرف دیگر معمولا مقاصدی مثل شیراز، اصفهان یا حتی رشت و بندرعباس پر از مسافرانی است که سفر خود را در این ایام برنامه‌ریزی کرده‌اند. این مورد را می‌توان یک دردسر سفر در عید نوروز دانست که برای آن دسته از افرادی که از شلوغی‌های سفر لذت نمی‌برند،‌ چندان مطلوب نخواهد بود. پس در این مقاله چند مقصد توریستی که در عید خلوت باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

 
5 مقصد خلوت برای سفر در نوروز
حالا نوبت به معرفی مقاصد خلوت برای نوروز رسیده است. اول به سراغ بهترین مقاصد از نظر تنوع جاذبه‌های دیدنی می‌رویم.

1. سفر به تهران
سفر خود را از پایتخت شروع می‌کنیم. شهری که در تابستان یکی از بهترین مقاصد تفریحی و گردشگری است که با وجود امکانات خود یک مقصد بی‌نظیر برای سفر به شمار می‌رود.

بیشتر پایتخت نشینان در نوروز به سایر شهرها سفر می‌کنند و شهر خالی از هر گونه دود و ترافیک می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید این شهر خلوت را برای سفر انتخاب کنید. از جمله جاذبه‌ها دیدنی تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جاذبه‌های تاریخی پایتخت: کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، موزه و کتابخانه ملی، موزه آبگینه، سردر باغ ملی، موزه خانه مقدم، عمارت مسعودیه، باغ موزه نگارستان، آرامستان ظهیرالدوله، برج طغرل، محله عودلاجان، آتشکده آدریان، گورستان ابن بابویه، موزه زمان، کاروانسرای خانات، محله حسن آباد، محله و بازار تجریش، کتابخانه و موزه ملک، کلیسای سرکیس مقدس، مسجد سپهسالار، خانه موه سیمین و جلال و غیره.
جاذبه‌های تفریحی و گردشگری: مجموعه برج آزادی، دریاچه و پارک چیتگر، پل طبیعت، برج میلاد، باغ پرندگان، شهرک سینمایی غزالی، باغ کتاب، باغ ایرانی، منطقه دربند، خیابان سی تیر، مجموعه تله‌کابین توچال، مجموعه‌های تجاری کوروش، مگامال، پارک جنگلی یاس فاطمی، باغ فردوس، مجموعه دربند، محله درکه، پارک ملت، پارک ساعی، تئاتر شهر، باغ گیاه‌شناسی، پارک ژوراسیک، مجموعه ورزشی انقلاب، پارک جمشیدیه، پارک طالقانی، پارک جنگل لویزان، پارک آب و آتش، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی دربندسر و غیره.
جاذبه‌های طبیعی: آبشار گلوکان، منطقه فشم و لواسان، روستای وردیج و واریش، روستای کن، روستای شهرستانک، روستای برغان، روستای و دریاچه لفور، دشت لار و غیره.

2. استان ایلام
استان ایلام یکی از زیباترین مناطقی است که با وجود طبیعت زیبا و منحصر به‌فرد، شما را حیرت‌زده خواهد کرد. این استان از شمال تا جنوب اقلیم‌های متنوعی دارد که باعث شده با شرایط آب‌وهوای مختلفی روبه‌رو شوید.

ایلام در بهار یکی از بهترین مقاصد سفر است که به شما این امکان را می‌دهد در یک شهر توریستی تعطیلات خوبی داشته باشید. بیشتر جاذبه‌های این استان جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند که در کمتر جایی می‌توانید نظیر آن‌ها را پیدا کنید. لیستی از این جاذبه‌ها را در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی: تنگه کافرین، کوه قلاقیران، روستای بانقلان، دریاچه دوقلو سیاه گاو، دره ارغوان، منطقه حفاظت شده مانشت، تنگه رازیانه، آبشار گچان، منطقه تفریحی گل انار، دریاچه سد ایلام، قلعه اسماعیل‌خان، آبشار سرطاف، آبشار وه ریز، قلعه والی، تپه خرگوشان، پارک جنگلی چغاسبز، منطقه جنگلی ششدار، کوه اهوران، آبشار اما، روستا و آبشار کلم، غار کناتاریکه، منطقه تاریخی و طبیعی دره شهر و غیره.
جاذبه‌های تفریحی و دیدنی: پارک کودک، موزه تاریخ طبیعی، پارک سراب، کاخ فلاحتی، طاق شیرین و فرهاد و غیره.
3. استان چهارمحال و بختیاری
یکی دیگر از استان‌های دیدنی به‌ویژه در تعطیلات نوروز، استان چهارمحال و بختیاری است که به بام ایران شهرت دارد. این استان با طبیعت بی‌نظیرش در تعطیلات عید از جمله شهرهای خلوت برای سفر به‌شمار می‌رود و آب‌وهوای معتدل و دل‌پذیری دارد.

منطقه کوهرنگ، شیر سنگی، غار یخی چما کوهرنگ، چشمه دیمه و پیست اسکی چلگرد، دره عشق، آتشگاه، تونل کوهرنگ، آبشار بالا‌دست، تالاب چغاخور، تالاب سولقان و تالاب گندمان، آبشار زردلیمه، دشت لاله‌های واژگون، پل زمان‌خان، قلعه شمس آباد، قلعه تاریخی جونقان، قلعه چالشتر،  قلعه دزک، قلعه سورک، قلعه بارده، مسجد جامع شهرکرد، مسجد اتابکان، قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه و غیره.

 

4. خراسان شمالی
خراسان شمالی نیز با وجود جاذبه‌های متنوع یک مقصد توریستی خلوت و بی‌نظیر برای سفر به‌ویژه در تعطیلات نوروز است. بسیاری از جاذبه‌های این استان، بکر و دست‌نخورده هستند که برای سفرهای طبیعت‌گردی از بهترین گزینه‌های موجود به‌شمار می‌روند. تنوع جاذبه‌ها در این بخش از نقشه ایران به اندازه‌ای‌ست که می‌توانید تمام تعطیلات را برای آن برنامه‌ریزی کنید.

از جمله جاذبه‌های این استان زیبا و بکر می‌توان به روستای سپیدان که از قدیمی‌ترین روستاهای خراسان شمالی با قدمت ۸ قرن اشاره کرد. دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نیز شامل موارد زیر است:

آبشار هنرور چشمه
آب معدنی
تاش قلعه و برج قاری مالاق و قارقه
آبشار حمید
گردشگاه بش قارداش
حسینیه جاجرم
نارین قلعه جاجرم
چهارطاقی تیموری منار مسجد (مسجد خسرو شیر)
گردشگاه بابا امان
دره بازخانه
آبشار اسطرخی (آبشار شارشار)
قلعه جلال الدین
آبشار بیار
دریاچه سد شیرین دره
پارک ملی ساریگل
آبشار اسفجیر
سرچشمه شوقان
بند خاکی عبدل آباد
روستای گردشگری پاقلعه
رشته‌ کوه کپه داغ
آتشکده اسپاخو
امامزاده سلطان سید عباس
پارک ملی سالوک
باغ دره
شهر تاریخی بلقیس
تپه قلعه خان
آبشار توی
آبشار ایزی
منطقه حفاظت شده قرخود
کوشک علی آباد
قزل قلعه
دره و چشمه هینورد
قبرستان باغلق
مقبره شیخ آذری
پناهگاه حیات وحش میاندشت
خانه مفخم
5. استان کرمان
از دیگر شهرهای توریستی، می‌توان به کرمان اشاره کرد. پایتخت تاریخی که جاذبه‌های بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. این شهر با اقلیم کویری خود، طبیعت شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. یکی از عجایب کرمان، وجود باغ‌های سرسبز در دل کویر است که هوش از سر شما خواهد برد.

از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در کرمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجموعه گنجعلی خان (شامل بازار سنتی، حمام، آب انبار و مسجد)، حمام وکیل، گنبد جبلیه و موزه سنگ، ارگ بم، ارگ راین، باغ شازده ماهان، باغ فتح آباد، کلوت‌های دیدنی شهداد، جنگل پردیس قائم، قلعه دختر، مسجد جامع کرمان، آبشار سیمک، کتابخانه ملی کرمان، گنبد مشتاقیه، یخدان مویدی، موزه هنرهای معاصر، پیست اسکی سیرچ، شهربابک، بردسیر، شهر تاریخی بافت، دشت لوت، آتشکده آناهیتا،  موزه صنعتی کرمان، بازار سنتی کرمان، مقبره مشتاق علی شاه، مسجد امام، بازار مسگری، موزه دفاع مقدس، روستای میمند، دره زبان مار، دلفارد جیرفت، بازار نقارخانه، مجموعه ابراهیم‌خان، تخت درگاه قلی بیک، دره شنگستان، قلعه اردشیر، قبه سبز و غیره.

سایر مقاصد خلوت برای سفر در نوروز
علاوه‌بر شهرهای فوق، مقاصد دیگری نیز وجود دارند که مسافران به دلیل شناخت محدود خود از آن‌ها، این شهرها را در اولویت سفر خود قرار نمی‌دهند و شما می‌توانید به‌عنوان مقاصد خلوت هر یک از این شهرها را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید. از جمله این شهرها می‌توان مقاصد زیر را معرفی کرد:

طارم
تویسرکان
تفرش
بندر ترکمن
خرم آباد
در تمامی این شهرها برای اقامت یا حمل‌ونقل، نگرانی کمتری خواهید داشت. چرا که تعداد مسافران این شهرها بسیار کمتر از سایر شهرهای توریستی در ایران است. اما با وجود طبیعت زیبا و شهرهای خلوت در این مقاصد می‌توانید از سفر خود بسیار لذت ببرید.

سفر به مقاصد خلوت در عید نوروز تبدیل به یک رویا شده است. تصور کنید می‌خواهید در طبیعت کمی عکاسی کنید ولی تعداد زیادی مسافر در کادر شما هستند. یا به دیدن یک جاذبه تاریخی رفته‌اید و مدت طولانی را باید در صف بلیط بمانید. این دست از مشکلات در عید نوروز که بیشتر مردم آن را برای سفر انتخاب می‌کنند، بسیار رایج است.

اما مقاصد نیز وجود دارد که با وجود جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی، طبیعی، تفریحی و غیره یک مقصد بی‌نظیر برای سفر به‌شمار می‌رود و افراد کمی به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی آن را در لیست مقاصد خود قرار نمی‌دهند.

با یک تصمیم هوشمندانه می‌توانید سفر خود را برای تعطیلات عید بدون نگرانی از بابت شلوغی شهرها در مقاصد مختلفی مثل تهران، ایلام، خراسان شمالی، کرمان و غیره برنامه‌ریزی کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۳۰ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)