برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

دندان های نهفته در کودکان، روش های درمانی

دندان های نهفته در کودکان، روش های درمانی

دندانپزشکی کودکان در اصفهان چگونه دندان های کودکان را درمان کنیم؟ دندان های کودکان از بدو تولد شروع به رشد می کنند و در دو تا سه ماهگی اولین جوانه های دندان شیری از لثه بیرون می آیند و خود را نشان می دهند. این دندان‌ها که دندان‌های شیری نامیده می‌شوند، ابتدا قابل مشاهده هستند، دو رقم در جلوی فک بالا و دو رقم دیگر در جلوی فک پایین.

 


گاهی دندان نیش کودکان پنهان می ماند یا دیر بیرون می آید و یا چیزی مانع عبور آن ها می شود و لازم است پس از عکس اشعه ایکس که دندانپزشک اطفال از دندان های مخفی کودکان می گیرد برای ساخت و درمان آن تصمیم گیری کرد. قرعه کشی نهایی انجام خواهد شد

 


دندان های نهفته کودکان به دلایل مختلف مانند رویش دیرهنگام یا باریک شدن مجرای فک به استخوان فک چسبیده می مانند و نمی توانند رویش کنند.

 


برخی از این دندان ها نیز به دلیل پشت بودنشان هستند، دندان های کناری با کج شدن فضای خالی رویش این دندان ها را پر کرده اند و همین موضوع باعث گیرکردن دندان های تعبیه شده و رشد افقی این دندان ها می شود و می تواند دندان های دیگر را مختل کرده و باعث درد شود. .

 


علاوه بر این، کدام دندان های نهفته در کودکان مشکل ساز هستند؟

دندان های پنهان معمولاً در کودکان به صورت دندان سوم یا نیش که در دو طرف دهان قرار دارند ظاهر می شوند. بر خلاف بزرگسالان که دندان های مخفی آنها در پشت دهان نشسته و به دندان عقل متصل است، در کودکان این اتفاق فقط در دندان نیش رخ می دهد و می تواند برای کودک شرم آور و دردناک باشد.

 


دندان های نیش ممکن است اصلا از خط لثه بیرون نیایند و به صورت افقی حرکت کنند و باعث آسیب به دندان های کناری شوند یا ممکن است منجر به روی هم افتادن دندان های اضافی و ایجاد مشکل در هر دو شود. دندانپزشک اطفال در درمان و برداشتن این دندان ها موثر خواهد بود. .

 


دندانپزشک کودکان چگونه دندان های نهفته کودکان را درمان می کند؟

دندانپزشک اطفال می تواند با استفاده از عکس رادیولوژیکی که از کل دهان کودک می گیرد و با معاینه ای که در این زمینه انجام می دهد نسبت به درمان با جراحی دندان تحت بیهوشی کودک را درمان کند.

 


به دلیل ترس کودکان از دندانپزشکی و طولانی شدن عمل جراحی، آنها مجبورند برای برداشتن دندان پنهان به جراحی دندان تحت بیهوشی متوسل شوند.

 


برای بیهوشی کودکان برای جراحی، دندانپزشکان اطفال در یک تیم چند نفره شامل متخصص بیهوشی کودکان، کودک را در اتاق عمل پیشرفته بیهوش کرده و درمان و کشیدن دندان نهفته کودکان را انجام می دهند.

 


 

از آنجایی که کودکان توانایی عمل دندان های خود را ندارند و مانند بزرگسالان نمی توانند جراحی را تحمل کنند و همچنین ترس درونی از دندانپزشکی دارند و احتمال عدم همکاری کودک در حین عمل نیز زیاد است، به همین دلیل اکثرا اقدامات جراحی انجام می شود. دندان عقل کودکان تحت بیهوشی انجام می شود.

 


اطلاعات بیشتر در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۸:۰۴ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)