برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

دندان درد

درمان خانگی التهاب لثه در کودکان
خوشبختانه، عقب‌رفتگی لثه در کودکان به راحتی در خانه قابل درمان است، اما کدام درمان‌های خانگی بهتر عمل می‌کنند؟

1. شستشو با آب نمک: آب نمک خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می تواند به التیام التهاب کمک کند. تحقیقات نشان داده است که شستشوی دهان با محلول آب نمک می تواند التهاب لثه را تسکین دهد.

2. ژل زردچوبه: زردچوبه در بسیاری از درمان های خانگی استفاده می شود. زیرا خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی دارد. ژل حاوی زردچوبه می تواند به جلوگیری از پلاک و التهاب لثه کمک کند. برای استفاده از زردچوبه در درمان التهاب لثه، زردچوبه را روی لثه ها بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

3. دهانشویه برای التهاب لثه کودکان
انواع مختلفی از دهان شویه های خانگی برای درمان التهاب لثه استفاده می شود. البته قبل از استفاده از آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دهانشویه با روغن بادرنجبویه
یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که روغن بادرنجبویه نسبت به دهانشویه های سنتی در کاهش التهاب و پلاک لثه موثرتر است. برای تهیه دهان شویه بادرنجبویه، 2 تا 3 قطره روغن بادرنجبویه را در آب رقیق کنید (تا 3 بار در روز قابل استفاده است).

دهانشویه آلوئه ورا
آلوئه ورا نیازی به رقیق شدن ندارد و به تنهایی قابل استفاده است (تا 3 بار در روز قابل استفاده است).

دهانشویه با روغن درخت چای
دهانشویه روغن درخت چای می تواند به میزان قابل توجهی خونریزی مرتبط با التهاب لثه را کاهش دهد. 3 قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید. روغن درخت چای ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

دهانشویه مریم گلی
باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند با دهانشویه مریم گلی به میزان قابل توجهی کاهش می یابند. برای تهیه دهان شویه مریم گلی، 2 قاشق غذاخوری مریم گلی تازه یا 1 قاشق غذاخوری مریم گلی خشک را به آب در حال جوش اضافه کنید. 10 دقیقه بجوشانید، سپس مخلوط را صاف کرده و بگذارید خنک شود.

دهانشویه صنعتی
دهانشویه های سدیم فلوراید برای تقویت مینای دندان و مقاومت در برابر پوسیدگی دندان، دهان شویه های حاوی کلرهگزیدین برای جلوگیری از رشد باکتری ها در دهان و دهانشویه های حاوی عوامل ضد میکروبی مانند پراکسید هیدروژن و تریکلوزان نیز در درمان التهاب لثه موثر هستند.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۰۴ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)