برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

مراقبت از دندان های کودک

از آنجایی که دندان نیش و دندان آسیاب کودکان معمولا در سنین 9 تا 12 سالگی ظاهر می شوند، این دندان ها برای خوردن و جویدن غذا و همچنین برای حفظ فضای مورد نیاز برای رشد دندان های دائمی کودک مهم هستند.

 


دندانپزشکان اطفال به دلایلی که در بالا ذکر شد از کشیدن دندان های شیری به خصوص این دندان ها به شدت اجتناب می کنند. دندانپزشکان همیشه توصیه می کنند که والدین به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند تا در زمان تعیین شده توسط دندانپزشک، دندان های فرزندانشان را چک کنند تا در صورت مشاهده هر گونه مشکلی در دندان های کودکان، در اسرع وقت برای حفظ سلامت دندان هایشان درمان شود. آن را از دست ندهید. فراموش نکنید که کودکان خود را به طور منظم معاینه دندانپزشکی انجام دهید.

 


اگر دندانی کشیده یا از دست می رود ...

 


اما در مواردی مانند شکستگی تاج و ریشه، پوسیدگی دندان و عفونت های بسیار جدی. . . این اتفاق افتاد که دندانپزشک مجبور شد دندان را از دهان خارج کند. در این مورد که دندان های شیری کشیده شده اند، دندانپزشک اطفال استفاده از فضا نگهدار را برای حفظ فضایی برای دندان های دائمی که پس از مدت کوتاهی رشد می کنند، توصیه می کند.

 


عدم استفاده از فضا نگهدار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند جابجایی دندان های اطراف و رشد دندان های دائمی در فضای بسته شود و مشکلاتی مانند گیرکردن دندان ها بین دندان های کناری یا کج شدن رشد آنها و نامنظم شدن دندان ها را به همراه داشته باشد.

 


در این مورد تشخیص صحیح توسط دندانپزشک مهم است و معمولا استفاده از فضا نگهدار را توصیه می کنند مگر اینکه سن دندان های دائمی کودک کمتر از 6 ماه باشد.

 


مراقبت از دندان های کودک

 


تغذیه صحیح و سالم، پرهیز از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و رعایت بهداشت دهان و دندان از عوامل مهم در مراقبت از دندان کودکان است. اما در برخی موارد ممکن است دندان ها به دلایلی مانند عدم رعایت این شرایط یا موارد دیگر دچار پوسیدگی شوند، گفته می شود که تمام سطوح دندان به یک شکل پوسیدگی ندارند، برخی از سطوح بیشتر در معرض پوسیدگی هستند، مانند:

 


برای شیارهای روی سطوح جونده دندان توسط دندانپزشکان توصیه می شود

دندانپزشکان توصیه می کنند که سطوح بین دندانی و رینگ ها، ناحیه ای که لثه به دندان ها متصل می شود، به خوبی تمیز شود.

 


کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۴۱:۲۵ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)