برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

ارتودنسی پیشگیرانه به کلیه اقدامات درمانی اطلاق می شود که در دوران کودکی و حتی نوجوانی انجام می شود که به نوعی از ایجاد ناهنجاری های دندان ها و فک ها جلوگیری می کند و یا حداقل تا حدودی از شدت آنها می کاهد تا درمان بعدی بسیار آسان شود.

 


به عنوان مثال، اگر کودکی در حدود 8 سال به دلیل مشکل در پشت فک بالا از ماسک ارتودنسی استفاده کند، ارتودنسی پیشگیرانه محسوب می شود زیرا از ایجاد بدشکلی شدید فک پایین جلوگیری می کند.

 


ارتودنسی کودکان

مزایای ارتودنسی در سنین پایین

زمانی که فک و دندان کودک شما در وضعیت صحیح قرار گیرد، علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان کودک، می تواند لبخند و چهره ای زیباتر را نیز به او هدیه دهد. اگر درمان ارتودنسی در سنین پایین و زیر نظر متخصص ارتودنسی شروع شود، می توان از آسیب های جدی تری در سنین بالاتر جلوگیری کرد و درمان در سنین پایین تر در زمان کوتاه تر و راحت تری انجام می شود. علاوه بر تمام موارد درمانی، ارتودنسی کودکان اعتماد به نفس بیشتری را در کودکان ایجاد می کند. ارتودنسی می تواند سایر مشکلات و بیماری های ناشی از ناهنجاری های دهان و دندان را بهبود یا به طور کامل برطرف کند.

 


درمان ارتودنسی چگونه به کودک من کمک می کند؟

انجام درمان ارتودنسی به کودک شما این امکان را می دهد که هر حرکتی که دهان و دندان را در بر می گیرد، صحیح تر و بهتر انجام دهد. پس از درمان ارتودنسی، کودک شما می‌تواند بهتر بجود و راحت‌تر قورت دهد. در نتیجه هضم بهتری خواهد داشت و به موقع رشد و نمو می کند.

علاوه بر این، زمانی که وضعیت دندان ها اصلاح شود و عملکرد طبیعی دندان ها بازیابی شود، زیباتر به نظر می رسند. لبخند زیبا یکی از اهداف اصلی درمان ارتودنسی کودکان محسوب می شود که اثرات مثبت جسمی و روانی بسیاری خواهد داشت.

چه در کودکی و چه در بزرگسالی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس از میوه های درخت ارتودنسی در نظر گرفته می شود، موضوعی که در مطالعات متعدد نشان داده شده است. بر اساس مطالعه ای که در مجله معتبر Pubmed در مورد رابطه بین افزایش اعتماد به نفس و نیاز به درمان ارتودنسی منتشر شده است، ارتودنسی می تواند با اصلاح موقعیت و تغییر شکل دندان ها و فک های بیمار به بهبود اعتماد به نفس و نیاز به درمان ارتودنسی کمک کند. رابطه بین آنها تأثیر بسزایی دارد. احساس اعتماد به نفس و رضایت از زندگی خود به عنوان یک فرد بیمار.

 

در عین حال، باید به خاطر داشت که دندان هایی که به درستی قرار گرفته اند کمتر در معرض پوسیدگی و پلاک هستند و بیماری لثه در افرادی که دندان های صاف و مرتب دارند کمتر دیده می شود.

ارتودنسی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۱۷:۰۹ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)