برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

پارامترهای مهم هنگام انتخاب نشانگر وزن لودسل چیست؟

عوامل آسیب رساندن به لودسل سوها


علاوه بر رعایت اصول فنی هنگام نصب سنسورهای وزن، روش های نگهداری آنها نیز بسیار مهم است. بنابراین برای جلوگیری از آسیب رساندن به لودسل نکات زیر را رعایت کنید.

شوک یکی از عواملی است که می تواند باعث نقص در انواع لودسل ها شود، به یاد داشته باشید که حتی افتادن لودسل نیز می تواند باعث معیوب شدن آن شود.
اعمال اضافه بار قطعا آسیب جدی به لودسل وارد می کند، بنابراین درصد اضافه بار مشخص شده در کاتالوگ را در نظر بگیرید و از اعمال نیروهای بیش از حد تحمل به آن خودداری کنید.
جوشکاری در کنار لودسل ممنوع است و اگر جوشکاری در مجاورت آن انجام شود باید ممنوع شود.
تغییر طول کابل و کوتاه کردن کابل می تواند عملکرد سیستم توزین را تحت تاثیر قرار دهد و کشیدن کابل می تواند باعث قطع شدن اتصالات داخلی شود.
نصب لودسل در شرایط محیطی ناایمن باید طبق دستورالعمل و سطح حفاظتی لودسل انجام شود بنابراین حتما به دمای محیط نصب و نظافت لودسل در محیط توجه کنید .
نحوه تشخیص سیم سنسور بار
به طور کلی لودسل دارای 4 یا 6 سیم است که علاوه بر تعداد سیم ها، یک سیم نیز به عنوان لایه محافظ برای حذف نویز وجود دارد. در یک لودسل 4 سیمی، 2 سیم به عنوان ورودی وجود دارد که +EX و -EX را به سنسور می دهد. 2 سیم دیگر خروجی های سنسور با نام های +SIG و -SIG هستند که سیگنال تولید شده توسط لودسل را ارائه می دهند.

در لودسل 6 سیمه، علاوه بر 4 سیم قبلی، 2 سیم فیدبک حسگر اضافه می شود: +SENS و -SENS. دو سیم حسی ولتاژ تحریک را به عنوان بازخورد به نمایشگر به لودسل برمی گرداند.

اگر فاصله لودسل و نمایشگر زیاد باشد یا در محیطی با تغییرات دمایی زیاد باشد، بهتر است از لودسل 6 سیمی استفاده کنید. تغییر در طول و دمای سیم می تواند باعث افت مقاومت و ولتاژ تحریک شود که در این صورت نشانگر وزن می تواند تفاوت بین ولتاژ تحریک اعمال شده و ولتاژ ارسالی را محاسبه کند و همچنین ضریبی را برای تصحیح آن محاسبه کند. آن تفاوت در نهایت سیگنال را اضافه کنید.

برای شناسایی سیم های لودسل باید به رنگ بندی یا برچسب ها و سیم های لودسل که در دیتاشیت مشخص شده با توجه به اصطلاحات ذکر شده مراجعه کنید.

کاربردهای لودسل
اکنون که انواع لودسل ها را درک کرده اید، باید در مورد کاربردهای سنسور و نقش آن در صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنید. بارزترین کاربردهای لودسل ترازوها و ترازوها هستند که در آن صفحه توزین روی یک یا چند حسگر قرار می گیرد و وزن یک جسم را اندازه گیری می کند.

اما کاربرد این نوع سنسور تنها به مقیاس های پلت فرم محدود نمی شود، امروزه در تمامی صنایع تولیدی که با استفاده از انواع مواد اولیه محصولات منحصر به فردی تولید می کنند، از آن استفاده می شود. کاربردی که امروزه در صنایع مختلف متداول شده است توزین مخزنی و توزین میکسر می باشد. در اینجا مخزن بارگیری می شود و در واقع تبدیل به ترازو می شود که وزن مواد داخل آن را اندازه گیری می کند.

نمایشگر وزن لودسل چیست؟
صفحه نمایش لودسل یکی از عناصر اساسی سیستم توزین است و در واقع مکمل سنسور وزن است. نمایشگر با توجه به ظرفیت لودسل و دقت مورد نیاز کالیبره شده و میزان نیروی وارد شده به لودسل را بر حسب واحد وزن نمایش می دهد. علاوه بر نمایش وزن، نمایشگر می تواند به عنوان یک سیستم کنترل توزین نیز عمل کند. در فرآیندهای توزین صنعتی، کنترل کننده های توزین که می توانند دستورات قطع سیم و قطع سیم را صادر کنند معمولاً بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

پارامترهای مهم هنگام انتخاب نشانگر وزن لودسل چیست؟
دقت تبدیل آنالوگ به دیجیتال
روش کالیبراسیون
زین نمایشگر
اندازه صفحه نمایش
کلیدهای عملیاتی
عملکردهای اضافی (خروجی آنالوگ، شبکه، رله)

 

خرید از سایت آرکا اینورتر


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۹:۱۰ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)