برترين اخبار برترين اخبار .

برترين اخبار

ليفت صورت چيست؟

ليفت صورت چيست؟


ليفت صورت در اصفهان نوعي جراحي زيبايي است كه با هدف جوانسازي پوست انجام مي شود. اين روش با از بين بردن پوست اضافي و آويزان صورت و همچنين خطوط عميق اطراف دهان و بيني، جواني و شادابي را به صورت باز مي گرداند. علاوه بر اين، اين روش مي تواند بافت هاي زيرين پوست را سفت و تقويت كند.

ليفت صورت معمولاً به صورت سرپايي با استفاده از بي حسي موضعي انجام مي شود و ممكن است دو تا پنج ساعت طول بكشد. در جراحي سنتي ليفت صورت، پوست آويزان و اضافي توسط پزشك بريده شده و به سمت بالا كشيده مي شود. سپس اين برش ها بخيه زده و بانداژ مي شوند. البته امروزه ليفت صورت را مي توان به راحتي و بدون خونريزي با دستگاه ليزر انجام داد.

چه كساني كانديداي مناسب براي ليفت صورت هستند؟


اكثر مردم فكر مي كنند كه ليفت صورت فقط مختص خانم هاست. در صورتي كه هم در زن و هم در مرد علاقه به زيبايي و جواني وجود دارد. بنابراين هر دو جنس مي توانند كانديداي مناسبي براي ليفتينگ باشند.

روند پيري و تغييرات صورت را نمي توان متوقف كرد. بنابراين كساني كه از اين موضوع ناراضي هستند مي توانند از اين روش براي افزايش اعتماد به نفس و كاهش اضطراب اجتماعي خود استفاده كنند. به طور كلي افرادي كه از سلامت عمومي خوبي برخوردار هستند، سيگار نمي كشند و ديد مثبت و واقع بينانه اي نسبت به ليفت صورت دارند، مي توانند از اين روش براي كاهش عوارض پيري صورت استفاده كنند.

كدام نواحي از صورت براي ليفتينگ مناسب است؟


ليفت صورت مي تواند پوست شل و افتاده اطراف خط فك، چين و چروك هاي عميق اطراف دهان و بيني و همچنين چربي اضافي زير چانه و گردن را از بين ببرد. اين عمل به سفت شدن بافت هاي زيرين پوست كمك مي كند. بنابراين مي توانيد از آن براي تقويت پوست روي پيشاني، گونه ها، ابروها و پلك ها استفاده كنيد.

مزاياي ليفتينگ چيست؟


افتادگي پوست معمولاً چهره فرد را خسته و كدر نشان مي دهد. قطعا هيچكس دوست ندارد چنين شخصيتي در ذهن اطرافيانش وجود داشته باشد. ليفت صورت راه حل خوبي براي جوانسازي پوست است. ليفت صورت مزاياي زير را به همراه دارد:

باعث كشيدگي و سفت شدن پوست مي شود.
ظاهري جوان، پرانرژي و شاداب براي فرد ايجاد مي كند.
چربي اضافي را از بين مي برد.
چين و چروك يا خطوط اخم اطراف دهان را از بين مي برد.

اطلاعات بيشتر در سايت دكتر ميلاد اعتمادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۶:۵۳ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

مزاياي مراقبت جامع براي كودكان خردسال چيست؟

مزاياي مراقبت جامع براي كودكان خردسال چيست؟


كلينيك دندانپزشكي كودكان با بيهوشي در اصفهان : تميز نگه داشتن دندان ها و لثه هاي كودك از عفونت، حفره ها و درد محافظت مي كند. دندان هاي شيري پوسيده مي تواند به دندان هاي دائمي زير آسيب برساند. در كلينيك آرماني، ما به والدين در مورد موارد زير مشاوره مي دهيم، از جمله:

چگونه دهان كودك خود را تميز كنيم


تصميم گيري در مورد زمان و نوع استفاده از خميردندان و ميزان استفاده.
عادات دهاني، از جمله مكيدن پستانك، انگشت و شست
راه هاي پيشگيري از حوادثي كه ممكن است به صورت و دندان آسيب برساند
رويش دندان و نقاط عطف رشد
رابطه بين رژيم غذايي و سلامت دهان و دندان
پس از اين اولين ويزيت، برنامه اي از بازديدهاي مراقبتي بعدي را توصيه مي كنيم. اين برنامه ممكن است با توجه به نيازها و خطرات هر كودك متفاوت باشد. همانطور كه كودك شما رشد مي كند، تيم دندانپزشكي مي تواند به شما كمك كند تا ياد بگيريد چگونه از مشكلات رايج دهان و دندان جلوگيري كنيد و چگونه مشكلات را با تعادل مديريت كنيد.

آماده شدن براي معاينه دندانپزشكي كودكان


اين غيرعادي نيست كه كودكان نوپا در طول قسمت ها يا تمام بازديد خود سر و صدا كنند. با اين حال، ممكن است از اينكه كودكان نوپا در طول معاينه چقدر پذيرا هستند شگفت زده شويد. آنها ممكن است از توجه و تازگي بازديد لذت ببرند.

در صورت امكان از بزرگسال ديگري بخواهيد كه با شما بيايد. بهتر است اين فردي باشد كه به مراقبت از فرزند شما كمك كند. شما مي خواهيد آزادانه با دندانپزشك يا متخصص بهداشت صحبت كنيد و روي كودك خود تمركز كنيد. به همين دليل بهتر است در اولين ملاقات كودكان ديگر را همراه خود نياوريد. يك پوشك و ميان وعده اضافي براي كودك خود بياوريد. همچنين يك اسباب بازي مورد علاقه، پتو يا ساير وسايل آشنا به همراه داشته باشيد. اين به كودك شما كمك مي كند تا بداند مطب دندانپزشكي مكاني راحت و امن است.

 

زبان مفيد در معاينه دندانپزشكي كودكان


والدين اغلب سعي مي كنند با آماده كردن فرزندان خود براي قرار ملاقات دندانپزشكي به او كمك كنند، اما گاهي اوقات با استفاده از زبان يا مفاهيمي كه مفيد نيستند، به طور ناخواسته ترس را به ذهن كودك القا مي كنند.

اين زبان براي گروه هاي سني مختلف متفاوت است، اما ما شما را تشويق مي كنيم كه از زبان مثبت در مورد چگونگي تجربه استفاده كنيد. براي يك كودك يك ساله، بعيد است كه نياز به توضيح زيادي داشته باشيد، اما براي يك كودك 3 ساله، در اينجا چند پيشنهاد وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد:

زبان مفيد (در صورت تمايل از اين زبان استفاده كنيد)

"ما به دندانپزشكي مي رويم - چه لذتي خواهيم داشت!"
امروز مي‌رويم دكتر - نمي‌دانم چند دندان در دهان شما مي‌تواند بشمارد!
"اميدوارم بتوانيد براي دندانپزشك مفيد باشيد و دهان خود را باز كنيد تا بتواند دندان هاي شما را معاينه كند."
ما به جايي مي رويم تا داخل دهانت را نگاه كنيم و شايد از صورت و دندان هايت عكس بگيريم.
زبان مفيد نيست (از اين زبان استفاده نكنيد)
"آسيب/خونريزي/درد ندارد".
"من مي خواهم شما شجاع باشيد". اين بدان معني است كه نيازي به ترس و شجاعت در مورد چيزي دشوار نيست.
"درد نداره!" - تنها چيزي كه مي شنوند كلمه "ضعيف" است. ممكن است همكاري آنها را از دست بدهيم.
«بايد خوب باشي وگرنه پاداش نمي گيري» مفهوم منفي و رشوه.
"اگه شيطون شدي بايد ببرمت پيش دندانپزشك!" اين استفاده از دندانپزشك به عنوان يك عامل بازدارنده يا تنبيه است و باعث ايجاد ترس مي شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۰:۰۹ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

پر كردن دندان كودكان اصفهان

بهترين انتخاب براي پركردن دندان كودكان كدام گزينه است؟


بهترين گزينه براي دندان هاي كودك شما بستگي زيادي به نحوه ارتباط شما با دندانپزشكان اطفال و توصيه هاي آنها براي دندان هاي كودك شما دارد. اگر مي‌پرسيد كه آيا پر كردن براي فرزندتان بي‌خطر است، مطمئن باشيد كه پر كردن روشي مطمئن و مؤثر براي جلوگيري از پوسيدگي است. فرض كنيد كودك شما شروع به شكايت از دندان درد مي كند. در اين مورد، ضروري است كه آنها براي درمان به دندانپزشك اصلي يا متخصص اطفال خود مراجعه كنند. زيرا حفره هاي درمان نشده مي توانند عواقب طولاني مدتي ايجاد كنند.

 

نحوه قرار دادن مواد پركننده در دندان كودكان


دندانپزشكان ما به كودكان اجازه مي دهند قبل از انجام هر كاري چند دقيقه به اطراف نگاه كنند و روي صندلي بنشينند. اگر اين كار روي كودك اثر آرام بخشي نداشته باشد، دندانپزشكان ما از روش هاي ديگري استفاده مي كنند.

آرامبخش خوراكي اضطراب كودك را از بين مي برد و او را آرام مي كند. اطراف دندان با يك ماده بي حس كننده بي حس مي شود. پس از آن، پوسيدگي دندان را مي توان به راحتي از بين برد و پركننده را در جاي خود قرار داد.

به محض تشكيل دندان، نور آبي خاصي روي آن قرار مي گيرد كه در عرض چند ثانيه آن را سخت تر مي كند. در نهايت، اگر كودك احساس كند كه شكل دندان‌ها درست نيست يا در گاز گرفتن مشكل دارند، مي‌توان تنظيمات بيشتري را انجام داد.

كلينيك دندانپزشكي كودكان شبانه روزي اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 

چگونه كودك خود را براي پركردن دندان آماده كنيم؟


كودكان معمولا قبل از عمل بيهوش مي شوند. به اين ترتيب، آنها مي توانند درد كمتري را هنگام استفاده از پر كردن و همچنين در هنگام آماده سازي براي پر كردن احساس كنند. البته ممكن است همچنان با پاشيدن آب در دهان و تمام دندان هايشان احساس عجيبي داشته باشند.

روند كلي سريع و عمدتاً بدون درد است. معمولاً حدود دو هفته طول مي كشد تا حساسيت از بين برود، اما به مرور زمان از بين مي رود. شما بايد هر آنچه را كه در اين پست ذكر كرديم با فرزندتان به اشتراك بگذاريد تا او را براي اين روش آماده كنيد.

دندانپزشكي اطفال ما مراقبت هاي دنداني عالي را براي كودكان در هر سني ارائه مي دهد. مهم نيست كه اين مورد چقدر شديد است، متخصصان ما مطمئن خواهند شد كه كودك شما بدون احساس درد يا اضطراب با اين روش درمان مي شود. اگر كودك در طول درمان احساس عصبي مي كند، پزشكان ما آماده صحبت هستند تا او را آرام كنند.

هنگام مراقبت از دندان هاي كودكان، بخشي از اولويت ما ارائه طيف وسيعي از گزينه ها به والدين است كه يكي از آنها پركردن دندان است. مانند سيلانت هاي دنداني، پركننده هاي دندان مخلوطي از مواد ساخته شده براي چسباندن به دندان هاي كودك شما و پر كردن حفره تميز شده براي محافظت از دندان در برابر پوسيدگي بيشتر است. پركردن دندان ممكن است گران به نظر برسد، اما ما اينجا هستيم تا به شما كمك كنيم انتخاب كنيد و بيشترين اطلاعات را در مورد بهترين پركردن دندان كودكتان در اختيار شما قرار دهيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۵:۵۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

پيشگيري از پوسيدگي دندان

پيشگيري از پوسيدگي دندان


بهترين راه براي جلوگيري از پوسيدگي دندان، رعايت بهداشت دهان و دندان و رژيم غذايي سالم براي محدود كردن غذاها و نوشيدني هاي شيرين است. پيروي از يك رژيم غذايي متعادل يكي از اولين كارهايي است كه والدين مي توانند براي محافظت از دندان هاي كودك خود در برابر پوسيدگي دندان انجام دهند. وعده هاي غذايي مغذي كه تعادل سالمي را بين تمام گروه هاي غذايي اصلي ايجاد مي كنند، هميشه بهترين هستند. در صورت امكان، نوشيدني ها و غذاهاي شيرين را به حداقل برسانيد. وقتي كودك شما غذاهاي شيرين كمتري مي خورد، سوخت كمتري براي باكتري هاي موجود در دهان او وجود دارد.

مبارزه با پوسيدگي دندان با ابزار مناسب آسان است. اگر كودك شما در حال حاضر علائم پوسيدگي دندان را نشان مي دهد، مي توانيد با دندانپزشك و متخصص بهداشت كودك خود براي يك برنامه درماني منحصر به فرد همكاري كنيد. در اينجا چهار راه براي كمك به كاهش پوسيدگي دندان وجود دارد:

· فلورايد

شكاف درزگير

بهداشت دهان و دندان خوب

· ويزيت منظم دندانپزشكي حرفه اي

فلورايد


فلورايد يكي از بهترين پيشگيري ها براي شما و فرزندانتان در برابر پوسيدگي زودرس دندان است. طبق گفته موسسه ملي تحقيقات دندانپزشكي و جمجمه صورت، فلورايد حتي مي تواند پوسيدگي دندان را در مراحل اوليه آن معكوس كند. از بين رفتن مواد معدني را كند مي كند، ميناي دندان را بازسازي و تقويت مي كند. همچنين از توليد اسيد باكتريايي در دهان كه مي تواند دندان ها را از بين ببرد، جلوگيري مي كند.

با نوشيدن آب حاوي فلورايد، مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه شما و خانواده تان فلورايد كافي دريافت مي كنيد. به گفته انجمن دندانپزشكي، نوشيدن آب حاوي فلورايد خطر پوسيدگي دندان در كودكان را بين 20 تا 40 درصد كاهش مي دهد. راه ديگر براي محافظت از دندان ها استفاده از خميردندان حاوي فلورايد است كه به محافظت در برابر تشكيل پلاك و جرم كمك مي كند. در نهايت، اگر كودك شما نياز به افزايش فلورايد اضافي دارد، دندانپزشك خانواده شما مي تواند توصيه هايي را ارائه دهد.

شكاف درزگير


سيلانت ها راه ديگري براي كاهش خطر پوسيدگي دندان در كودكان شما هستند. يك پوشش محافظ روي دندان ها اعمال مي شود. از گير كردن باكتري ها و پلاك روي سطح ناهموار دندان هاي آسياب جلوگيري مي كند و خطر پوسيدگي دندان را در كودك شما محدود مي كند.

دندانپزشكي اطفال در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۲:۰۰ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

آشنايي با پوسيدگي دندان

آشنايي با پوسيدگي دندان


پوسيدگي دندان كه به عنوان حفره نيز شناخته مي‌شود، يك مشكل رايج دنداني است كه زماني رخ مي‌دهد كه لايه بيروني محافظ دندان كه به نام ميناي دندان شناخته مي‌شود، آسيب ببيند و يا غير معدني شود. اين آسيب ناشي از اسيدهاي توليد شده توسط باكتري هاي موجود در دهان است كه از قندها و كربوهيدرات هاي قابل تخمير موجود در غذا و نوشيدني تغذيه مي كنند. در صورت عدم درمان، پوسيدگي دندان مي تواند پيشرفت كند و منجر به درد، عفونت و حتي از دست دادن دندان شود.

 

تاثير ارتودنسي بر سلامت دهان و دندان


درمان ارتودنسي شامل استفاده از بريس ها، الاينرها يا ساير وسايل براي اصلاح ناهماهنگي هاي دنداني و دستيابي به موقعيت مناسب دندان است. در حالي كه اين درمان ها بسيار موثر هستند، مي توانند چالش هايي را در حفظ سلامت دهان و دندان بهينه ايجاد كنند.

 

علل پوسيدگي دندان در ارتودنسي


تجمع پلاك و بقاياي مواد غذايي


وسايل ارتودنسي مانند بريس ها، سيم ها و براكت ها مي توانند ذرات غذا و پلاك را در اطراف دندان ها و لثه ها به دام بيندازند. اين تجمع محيطي ايده آل براي رشد باكتري ها فراهم مي كند كه منجر به افزايش خطر پوسيدگي دندان مي شود.

مشكل در حفظ بهداشت دهان


داشتن وسايل ارتودنسي مي تواند مسواك زدن و نخ دندان كشيدن را چالش برانگيزتر كند. سيم‌ها و براكت‌ها مي‌توانند دسترسي به نواحي خاصي از دندان‌ها را مسدود كنند و حذف پلاك و حفظ بهداشت دهان را سخت‌تر كنند.

تغييرات در جريان و تركيب بزاق


برخي از درمان هاي ارتودنسي مانند بريس هاي ثابت مي توانند جريان و تركيب بزاق را تغيير دهند. بزاق نقش مهمي در خنثي سازي اسيدها و بازسازي دندان ها دارد. هنگامي كه جريان بزاق كاهش مي يابد يا تركيب آن تغيير مي كند، مي تواند مكانيسم هاي دفاعي طبيعي در برابر پوسيدگي دندان را مختل كند.

دندانپزشكي كودكان در اصفهان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۱:۵۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

خشكي دست و پا

دست‌ها به طور كلي داراي ساختار بسيار قوي در برابر عناصر موجود در برابر عوامل محيطي هستند. اما در بسياري از مواقع دست‌ها بيش از حد در معرض خطرات مختلف قرار گرفته و صدمه مي‌بينند. در اثر آسيب ديدن دست‌ها، ممكن است فرد به بيماري‌هاي مختلفي مبتلا شود. يكي از آسيب‌هاي شايعي كه ممكن است هر فردي درگير آن شود، خشكي پوست دست است. عواملي همچون قرار گرفتن بيش از حد در معرض بادهاي شديد يا در تماس بودن با مواد تحريك كننده مي‌تواند از عوامل مؤثر در خشكي پوست دست‌ها باشد. اين اختلال بيشتر در آب هواي سرد و بخصوص در زمستان تجربه مي‌شود چرا كه در آب و هواي سرد پوست دست‌ها قادر به حفظ رطوبت نبوده و خشك و خشن مي‌شود. خشكي پوت كف دست و رويه دست به‌گونه‌اي است كه فرد احساس درد و ناراحتي كرده و حتي بسياري از افراد را از انجام كارهاي روزمره باز مي‌دارد. به‌عنوان‌مثال افراد با گرفتن اشيا در داخل دست و يا در هنگام برخورد دستشان به اجسام ديگر احساس درد مي‌كنند. خشكي پوست با ترك برداشتن پوست، خون ريزي و درد همراه است. از آن جايي كه اين مشكل اكثرا براي افراد زيادي رخ مي‌دهد و افراد مي‌خواهند در مورد آن اطلاعاتي به دست آورده و از آن جلوگيري كنند، از اين رو ما نيز در اين مقاله ابتدا به بررسي علائم و عللي كه سبب ايجاد خشكي در پوست دست‌ها مي‌شود پرداخته و پس از آن راه‌هاي جلوگيري از آن را برايتان شرح خواهيم داد. در آخر نيز به بررسي روش‌هاي درماني مختلف براي درمان اين اختلال خواهيم پرداخت. پس در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد.

چه علائمي نشانه خشكي پوست است؟
اگر دچار شك و ترديد هستيد كه به خشكي دست و پا مبتلا شده‌ايد يا نه مي‌توانيد به برخي از نشانه‌ها و علائم بر روي پوست خود توجه كنيد. علائم و نشانه‌هاي خشكي پوست دست، با توجه به شدت و علت خشكي، مي‌تواند علائم مختلفي باشد. از جمله از علائمي نشان از ابتلا فرد به خشكي پوست دست است، عبارت‌اند از:

دست‌ها احساس خشكي و حساس بودن مي‌كنند. حتي در برخي از افراد ممكن است دست‌ها كمي قرمز رنگ بشوند. اين نشانه‌ها حاكي از خشكي پوست خفيف است. توجه داشته باشيد كه خشكي پوست در كودكان اغلب اين نشانه‌ها را به همراه دارد.
خشك و زبر شدن پوست دست، از ديگر علائمي است كه حاكي از ابتلا فرد به خشكي پوست است. اين علائم بيشتر زماني رخ مي‌دهند كه خشكي پوست شديد باشد. همچنين ايجاد ترك‌هاي ظريف بر روي پوست يا مشاهده لكه‌هاي پوستي پوسته‌پوسته‌شده از ديگر نشانه‌هاي ابتلا به پوستي خشك شديد است.
توجه داشته باشيد كه در صورتي كه فرد شرايط زمينه‌اي مانند درماتيت آتوپيك داشته باشد، پوست وي در اثر خشكي، زبرتر شده و ممك است با خارش و التهاب نيز همراه باشد.

علائم گفته شده در فصل زمستان كه هوا سرد و خشك است و يا بعد از دوش گرفتن كه رطوبت بدن كم‌تر مي‌شود، شديدتر مي‌شوند. اگر شما هم از علائم گفته شده رنج مي‌بريد بهتر است تا به يك دكتر متخصص پوست مراجعه كنيد.

چه عواملي باعث خشكي پوست دست مي‌شوند؟
بسياري از افراد مي‌خواهند بدانند كه خشكي پوست دست از چيست؟ در واقع از آنجايي كه خشكي پوست دست خيلي شايع است از اين رو عوامل بسيار زيادي هستند كه مي‌توانند علت خشكي پوست دست شوند. اما در بين اين عوامل، تأثيرات محيطي نقش پررنگ‌تري در ابتلا به اين بيماري را دارند. به طور كلي مي‌توان گفت افرادي كه مرتباً با آب سروكار دارند و يا آب و هواي محيط زندگي‌شان، براي سلامت پوست مناسب نيست بيشتر از سايرين به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. علل ايجاد كننده‌ي خشكي در پوست دست را مي‌توان عوامل زير دانست:

آب و هوا
همان گونه كه گفتيم آب و هوا يكي از مؤثرترين عوامل در ايجاد خشكي پوست در افراد است. به‌عنوان‌مثال افرادي كه در مناطق سرد سير و خشك زندگي مي‌كنند رطوبت بدنشان كم بوده و زودتر به خشكي پوست مبتلا مي‌شوند. از آن گذشته افرادي كه در مناطقي زندگي مي‌كنند كه رطوبت كمي دارد، بيش از بقيه در معرض ابتلا به خشكي پوست دست قرار مي‌گيرند. اين افراد براي كنترل رطوبت بدن و دوري از خشك شدن پوستشان، مي‌توانند از دستكش استفاده كرده و با نوشيدن مداوم آب رطوبت بدنشان را تأمين كنند.

شستشوي بيش از حد دست
بسياري از افراد هستند كه دست‌هايشان را بيش از حد لازم شستشو مي‌دهند. در واقع شست و شوي مداوم دست يكي از عواملي است كه باعث خشك شدن پوست آن مي‌شود. به‌عنوان‌مثال افرادي كه وسواس دارند و در هر برخورد با اجسام ديگر دست‌هايشان را شست و شو كي دهند، اكثرا به خشكي پوست دست مبتلا مي‌شوند. از آن گشته افراد ديگري هستند كه بنا به شغلشان مجاب به اين كار هستند. مثلاً پزشكان يا پرستاران روزانه صدها بار دست‌هاي خود را شسته و يا از ضدعفوني كننده‌ها استفاده مي‌كنند. از آن گذشته افرادي كه در كارواش‌ها كار مي‌كنند يا خدمتكاران ظرف شور يا آرايشگران (پيرايش مو) نيز در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند. يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي اين افراد آن است كه از كرم‌هاي مرطوب كننده‌ي دست استفاده كنند.

شرايط پزشكي و بيماري‌ها
شرايط پزشكي و بيماري‌ها نيز مي‌تواند در برخي از افراد موجب ايجاد خشكي پوست شود. در واقع افرادي كه بيماري‌هايي از جمله ديابت يا لوپوس دارند، ممكن است در برابر خشكي پوست مقاومتي نداشته باشند. البته به غير از بيماري‌هاي نام برده، اگزما دست و پسوريازيس، نيز مي‌توانند باعث خشكي پوست و ايجاد ترك خوردگي در آن شوند.

داروها
مصرف بسياري از داروها مي‌تواند موجب كم بودن رطوبت در بدن و در نتيجه ايجاد خشكي در آن شود. به‌عنوان‌مثال داروهايي كه حاوي مواد لايه‌بردار شيميايي، مانند رتينول، اسيد گليكوليك، اسيد ساليسيليك و بنزوئيل پراكسيد هستند بيشترين تأثير را در ابتلا فرد به خشكي پوست دارند. اگر مجبور به استفاده از داروهايي هستيد كه حاوي اين موادند، مي‌توانيد از يك پزشك متخصص پوست راهنمايي گرفته و تا حد زيادي اثرات اين دارو را كاهش دهيد. همچنين اگر امكان مراجعه حضوري به مطب پزشك را نداريد مي‌توانيد از ويزيت آنلاين بهره ببريد.

نوشته هاي مشابه

علت خشكي پوست دست چيست؟ درمان خشكي پوست دست۱۴۰۱-۰۷-۰۶

خشكي پوست گوش به چه علت است؟ درمان خانگي۱۴۰۱-۰۶-۰۶
عوامل ژنتيكي
برخي مواقع نيز بروز خشكي در پوست دست‌ها مي‌تواند ناشي از عوامل ژنتيكي باشد. يعني برخي از افراد به طور ژنتيكي و مادرزادي آب رساني ضعيفي دارند و يا رطوبت بدن آن‌ها پايين است، اين افراد به راحتي و با كوچك‌ترين تحريك توسط عوامل ديگر، دچار خشكي پوست مي‌شوند.

بارداري
زنان در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني و بدني كه دارند در معرض خشكي پوست قرار مي‌گيرند. اين بيماري در زنان باردار بسيار شايع است. به‌طوري‌كه خشكي پوست دست در بارداري يكي از مشكلات رايج اين دوران شناخته مي‌شود. ما اين مشكل و روش‌هاي درماني آن را به طور كامل در مقاله‌اي ديگر با همين عنوان بررسي كرده‌ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به آن مقاله رجوع كنيد.

 

چگونه از پوستي خشك دست جلوگيري كنيم؟
اگر شما هم نمي‌خواهيد پوست دستتان خشك شود، با رعايت چند نكته مي‌توانيد تا حد زيادي از خشكي پوست دست و اگزما پيشگيري كنيد. از جمله از راه‌هاي جلوگيري از خشكي پوست دست عبارت‌اند از:

از شست و شوي بيش از اندازه دست‌هايتان خودداري كنيد. اگر بنا بر هر دليلي دست‌هاي خود را زياد شست و شو مي‌دهيد، بهتر است هر روز ۲ الي ۳ بار دست‌هاي خود را با كرم‌هاي مرطوب كننده، مرطوب كنيد. از آنجايي كه كرم‌هاي بسياري براي اين كار وجود دارند، بسياري از افراد در هنگام خريد دچار شك و ترديد مي‌شوند. شما مي‌توانيد با پرس و جو از متخصص پوست بهتري كرم براي جلوگيري از خشكي پوست دست را پيدا كنيد.
به طور روزانه آب كافي بدنتان را تأمين كنيد. نوشيدن ۸ ليوان آب در طول روز مي‌تواند تا حد زيادي رطوبت لازم بدنتان را تأمين كند.
اگر در آب و هواي سردي قرار داريد بهتر است هنگام بيرون رفتن، از دستكش‌هاي گرم كننده استفاده كنيد.
از تماس مستقيم پوست دست با مواد شيميايي اجتناب كنيد.
از مصرف كافئين و دخانيات كه باعث از بين رفتن آب بدن مي‌شوند، خودداري كنيد.
اگر از داروهاي خاصي استفاده مي‌كنيد كه مي‌توانند موجب كم شدن آب بدن و در نتيجه خشكي پوست شوند، حتماً از پزشك خود در اين رابطه كمك بگيريد تا عوارض ناشي از اين داروها را به حداقل برسانيد.
هنگام شست و شو ظروف و… بايستي از دستكش استفاده كنيد.
پوست دستان خود را از تابش مستقيم نور خورشيد در امان نگه داريد
از دستگاه‌هاي خشك كن دست كه در فروشگاه‌ها، مراكز خريد، بيمارستان‌ها و… نصب شده‌اند، خودداري كنيد.
و…
با اينكه با رعايت نكات گفته شده مي‌توانيد تا حدود بسيار زيادي از ابتلا به اين بيماري در امان باشيد اما براي دانستن نكات بيشتر مي‌توانيد از مشاوره پوست و مو با يك پزشك متخصص بهره‌مند شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۵:۵۲ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)