برترين اخبار برترين اخبار .

برترين اخبار

NLP چيست؟

آموزش ان ال پي در اصفهان 

آيا مي دانيد آنتوني رابينز نيز از دانش NLP استفاده مي كند؟

 


آنتوني رابينز، يكي از بزرگترين سخنرانان انگيزشي در جهان كه ثروتش به ميليون ها دلار در سال مي رسد، از تكنيك هاي NLP نيز استفاده مي كند. اگر كتاب هاي موفقيت آنتوني رابينز مانند به سوي موفقيت، قدرت نامحدود و غيره را بخوانيد، او در بسياري از تكنيك ها از NLP نام مي برد و جالب است بدانيد كه او يكي از اولين شاگردان ريچارد بندلر و جان گريندر است. بنيانگذاران NLP). LP NLP است) و يكي از رموز موفقيت آن استفاده از تمرينات ذهني NLP است.

 


او در سال هاي بعد تكنيك هاي NLP را با روش جديدي به نام (NAC - Neuro Associative Conditioning) تركيب كرد و تا به امروز در تمامي سمينارهاي خود از آن استفاده كرد. همچنين از تكنيك هاي هيپنوتيزم اريكسون و تمرينات تغيير سريع باور كه در كتاب ها و سمينارهاي او ديده مي شود در روش NLP استفاده مي شود.

 


 

 


NLP چيست؟

NLP چيست؟ NLP مخفف Neuro Linguistic Programming است. آگاهي از تأثير زبان كلامي و غيركلامي (رفتار غيركلامي) بر سيستم عصبي به معناي زبان غير كلامي، تغييرات جسمي و رفتاري مانند حركات چشم، دست و پا و ... است كه در اين علم مي توانيد به راحتي سيستم عصبي خود را با تجسم خلاقانه و اجراي برخي تكنيك ها تغيير دهيد. (خانه NLP)

 


براي اثبات حرف هايم شما را به يك تمرين دعوت مي كنم. لطفا چشمانتان را ببنديد (البته بعد از خواندن اين متن)، سپس با خيال راحت به آشپزخانه برويد و يك ليمو از يخچال برداريد و با چاقو آن را از وسط نصف كنيد. يك قطعه را در دهان قرار دهيد و آن را بين دندان ها فشار دهيد. در اين ميان طعم ترش ليمو را حس خواهيد كرد. ميبيني!! در حين انجام اين تمرين، بزاق در دهان شما ترشح مي شود و احساس مي كنيد كه ليمو بخوريد. اين تمرين نشان مي دهد كه ما مي توانيم آگاهانه بر ذهن خود و اطرافيانمان تأثير بگذاريم.

 


NLP به سادگي به اين معناست كه چگونه به ذهن خود بگوييم كه رفتار كند. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه تصميم بگيريد يك روز صبح زود از خواب بيدار شويد و به سفر برويد يا خوش بگذرانيد. اگر دقت كنيد ميل به بيدار شدن و تصاوير مربوط به آن انگيزه زيادي به شما مي دهد و مثلا اگر تصميم داريد فردا ساعت ۶ صبح بيدار شويد تقريبا نيم ساعت زودتر از خواب بيدار خواهيد شد. زيرا ضمير ناخودآگاه پيام اين كار را دريافت كرده است. حال اگر بتوانيم از اين ويژگي ناخودآگاه براي تغيير عادات و رفتار استفاده كنيم و انتظارات خود را به زبان قابل فهم ذهن اعلام كنيم، به نتايج فوق العاده اي دست خواهيم يافت.

 


اطلاعات بيشتر در سايت ناهيد عنايتي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۵:۳۶ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

همه چيز درباره هيپنوتيزم و هيپنوتيزم درماني

همه چيز درباره هيپنوتيزم و هيپنوتيزم درماني

هيپنوتيزم در اصفهان شما را در حالت "توجه متمركز" قرار مي دهد. حالتي كه در طي آن اساساً به اطراف خود اهميت نمي دهيد، اما نسبتاً از آن آگاه هستيد. هيپنوتيزم مراحل مختلفي دارد كه برخي از آنها عمق بيشتري دارند. اما با قرار گرفتن در هر يك از آن مراحل، تخيل شما پذيراي هر پيشنهادي خواهد بود.

مجموعه پيشنهاداتي كه در حين هيپنوتيزم به شما ارائه مي شود در واقع بخشي از فرآيند «هيپنوتيزم درماني» يا «هيپنوتيزم درماني» است. اصطلاح "هيپنوتيزم درماني" كه گاهي به جاي "هيپنوتيزم" به كار مي رود، فقط به مواردي اشاره مي كند كه در جلسات هيپنوتيزم به شما پيشنهاد مي شود تا بتوانيد پس از پايان جلسه به بهبود وضعيت خود كمك كنيد. اين تلقينات عمدتاً از طريق «تصويربرداري» انجام مي شود. «هيپنوتيزم درماني» سعي دارد با تصويرسازي ذهني و تكرار كلمات مختلف، عادات، افكار و احساسات جديد را در ضمير ناخودآگاه مراجع جايگزين كند.

هيپنوتيزم سال ها شهرت منفي پيدا كرده بود. علت اين شهرت را مي توان به اواخر قرن 18 جستجو كرد. درست همزمان با معرفي هيپنوتيزم به علم پزشكي، اثر فرانتس آنتون مسمر.

در حالي كه مسمر به دليل روش هاي درماني تقلبي از فرانسه اخراج شد. اما پس از آن، به زودي مشخص شد كه هيپنوتيزم پتانسيل شفابخشي واقعي دارد. از آنجايي كه هيپنوتيزم توسط شعبده بازان و كلاهبرداران استفاده مي شد، مدت ها با شر و خرافات همراه بود. Vaudeville يك نوع سرگرمي محبوب در ايالات متحده بود كه شامل تركيبي از اعمال ويژه مانند كمدي بورنسك، آواز خواندن و رقص بود.

امروزه هيپنوتيزم مورد قبول اكثريت جامعه است و مي توان آن را به عنوان يك «درمان جايگزين» به حساب آورد. هيپنوتيزم از سال 1955 در بريتانيا و از سال 1958 در ايالات متحده به عنوان يك درمان پزشكي معتبر شناخته شده است. بسياري از متخصصان پزشكي (به ويژه متخصصان بيهوشي و جراحان)، دندانپزشكان، روان درمانگران و پرستاران در زمينه هيپنوتيزم درماني آموزش ديده اند.

منظور ما از «درمان جايگزين» چيست؟ «درمان جايگزين» به هر نوع درمان بهداشتي و غيردارويي اطلاق مي شود كه در هر فرد – در مقايسه با فرد ديگر – سطح اثربخشي متفاوتي خواهد داشت. علاوه بر هيپنوتيزم، رژيم غذايي، كايروپراكتيك، طب سوزني و بيوفيدبك به عنوان درمان هاي جايگزين در نظر گرفته مي شوند. روش هاي درماني جايگزين بسيار رايج هستند، آنها در كنار روش هاي پزشكي استاندارد مورد استفاده قرار مي گيرند و به نوعي مكمل روش هاي پزشكي به حساب مي آيند.

با اين توضيح به راحتي مي توان به اين سوال پاسخ داد كه چرا هيپنوتيزم به عنوان يك «درمان جايگزين» مطرح شده است؟ زيرا اين درمان براي همه جواب نمي دهد. دليل ديگر اين است كه هيچ كس واقعاً نمي تواند توضيح دهد كه مكانيسم هيپنوتيزم چيست و چگونه كار مي كند.

"آگاهي تغيير يافته" حالتي است كه در آن احساسات، ادراك، عواطف و حوزه شناختي افراد - از جمله تفكر، عقل، حافظه و گفتار - تغيير مي كند. اين عقيده وجود دارد كه پديده هيپنوتيزم شامل نوعي بيشآگاهي است كه منجر به تغيير در وضعيت هوشياري فرد مي شود. در طول هيپنوتيزم، افراد اغلب خواب هستند. اگرچه آنها در واقع افكار خود را از طريق يك آگاهي عميق و متمركز پردازش مي كنند.

در حال حاضر، يكي از بحث هاي اصلي بين متخصصان اين است كه آيا هيپنوتيزم اساساً منجر به ايجاد حالت "آگاهي تغيير يافته" مي شود يا خير؟ اين سوالي است كه محققان در تلاش براي پاسخ به آن هستند. البته اين روزها نظريه هاي متعددي در اين زمينه مطرح مي شود; اما كل اين موضوع هنوز يك راز است.

با اين حال، بسياري از پزشكان سلامت مايل به پذيرش و استفاده از هيپنوتيزم درماني هستند، زيرا نتايجي كه از مشاهدات خود به دست مي آورند نشان مي دهد كه از قضا، هيپنوتيزم درماني به بيمارانشان كمك كرده است. بر اساس بسياري از مطالعات به خوبي تثبيت شده، آنها شواهدي را ارائه مي كنند كه نشان مي دهد هيپنوتيزم چه كاري مي تواند انجام دهد. حتي اگر محققان هنوز نحوه انجام آن را درك نكرده باشند.

اطلاعات بيشتر در سايت ناهيد عنايتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۲۲ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

تنفر از زندگي

زندگي برايتان دلچسب نيست؟ از زندگي متنفر شده ايد؟ آرامش دروني نداريد؟ در مسير رسيدن به موفقيت شكست خورده ايد و از زندگي متنفر هستيد؟ زندگي فراز و نشيب بسياري دارد و بايد براي رسيدن به موفقيت بجنگيد! اگر در زندگي دلسرد شديد بايد بدنبال روش هايي باشيد تا بتوانيد خود را ريكاوري كنيد و مجدد در مسير موفقيت قدم برداريد. در ادامه با 10 روش براي مقابله با تنفر از زندگي همراه زوم لايف باشيد.

هدف و آرزوي افراد بسياري در جهان هستي، خوشحالي و لذت بردن از تمام لحضه هاي زندگي است، اما متاسفانه، واقعيت اين گونه نيست و زندگي مي تواند گهگاه سخت و دردناك باشد.

با توجه مشكلات فراواني كه در زندگي برايتان پيش مي آيد، زندگي به طرز شگفت انگيزي جريان دارد و استفاده از تكنيك ها و روش هاي گذراندن زندگي با ثبات و توام با بخشندگي، بدون كنار گذاشتن دايره اجتماعي و صرف غذا در رستوران مورد علاقه تان، كليدي براي رسيدن به چيزهاي مهمتر، است. البته چنين چيزي نيز تضميني در برابر سختي هاي زندگي نيست، اما بهتر است گام هايي برداريد و از زندگي متنفر نباشيد.

1. خواب كافي داشته باشيد
اگر در شب 7 ساعت و يا بيشتر خواب كافي نداشته باشيد قطعا در صبح احساس بد بختي مي كنيد و بد خلق خواهيد بود. پس زمان خواب خود را بررسي كنيد و سعي كنيد زودتر به رختخواب برويد و براي مدت طولاني بخوابيد. گرچه اين امر ممكن است هر مشكلي را درمان نكند، اما حداقل به شما كمك مي كند در طول روز آرامش دروني بيشتري داشته باشيد.

2. غذاي سالم بخوريد
اگر اضافه وزن داريد غذاي سالم مي تواند ذهنيت مثبتي برايتان ايجاد كند و همچنين موجب كاهش وزن مي شود كه اين مور خودش به تنهايي مي تواند احساس بهتري براي شما به ارمغان بياورد. البته ايرادي ندارد، كه يك پيتزا و يك نوشابه به عنوان ناهار بخوريم، اما فردا بايد چيزي سالمتر براي ناهار انتخاب نماييم.

3. تمام ذهنياتتان را بنويسيد
گاهي اوقات بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه بگذاريد برخي مسائل تمام شوند. نگه داشتن چيزهايي كه موجب تنفر شما از زندگي مي شوند، كار درستي نيست و براي سلامتيتان ضرر دارد. بنابراين يك نوت بوك، يك ورق كاغذ، يك دفتر خاطرات، و يا هر چيز ديگري را برداريد و شروع به نوشتن احساسات خود كنيد. به محض اين كه اين كار را انجام داديد، به آنچه كه مي توانيد براي متوقف نمودن اين اتفاق يا احساس انجام دهيد فكر خواهيد كرد.

  

4. هواي تازه را استنشاق كنيد
اغلب اوقات ما اين امر را ناديده مي گيريم اما واقعا، بيرون رفتن از خانه و پياده روي مي تواند مفيد باشد. اين كار باعث مي شود كه اميدهاي شما بارور شود و ببينيد كه كل زندگي مي تواند اميد بخش و آرامش بخش باشد. اگر خواستي بر درون خود غلبه كني، يك جفت كتاني بپوش و براي پياده روي بيرون برو. علاوه بر اين كه اين كار، رايگان است مي توان گفت كه چيزي بهتر از آن براي رسيدن به آرامش دروني وجود ندارد.

5. ورزش كنيد
ورزش كردن مي تواند به آرامش دروني شما كمك كند. براي ورزش كردن شما مجبور نيستيد حتما به باشگاه برويد يا برخي باكس هاي سنگين را براي ساخت عضلاني قوي جابجا كنيد بلكه ورزش مي تواند انواع بسياري داشته باشد. ليكن جابجا كردن اين باكس هاي سنگين و يا تركيب تمرين با كارهاي روزمره تان باعث مي شود كه  روزهاي هفته تان دلپذيرتر شده و شما جذاب تر به نظر برسيد.

6. از زندگي لذت ببريد
نفرت از زندگي مي تواند خسته كننده باشد، و منظورم اين است كه به معناي واقعي كلمه ممكن است سبب دلمردگي شما شود. اين موضوع انرژي شما را از بين مي برد و در نهايت تنها كاري كه مي خواهيد انجام دهيد اين است كه در رختخواب دراز بكشيد و در هنگام صرف بستني، سريال تماشا كنيد. بنابراين، بهترين چيز براي حفظ روحيه تان خودتان هستيد.

بايد بدانيد كه، زندگي خيلي كوتاه است بنابراين بايد تا جاي ممكن اهداف خود را دنبال كنيد. به جاي ماندن در خانه به سينما برو و با دوستت يك فيلم جذاب ببين، نقاشي بكش و هر چيزي را كه شما را خوشحال مي كند، انجام دهيد. شما شايسته بهترين ها هستيد.

 

 
7. محرك هاي منفي را حذف كنيد
عوامل محركي را كه در ذهنتان سبب تنفر از زندگي مي شوند و آرامش دروني شما را بهم مي ريزند، دور بريزيد. تا زماني كه قادر به مقابله با آنها نباشيد و تمام چيزهاي اضطراب آور را كنار نگذاريد، هرگز نمي توانيد از شر تمام اين عوامل منفي خلاص شويد. اگر از آنچه كه "اختلال مقايسه وسواسي" (به عنوان مثال وسواس مقايسه شيوه زندگي دوستان "موفق" با خود) نام دارد رنج مي بريد، ديگر از فيس بوك و توييتر استفاده نكنيد. رسانه هاي اجتماعي مي توانند يك راه فوق العاده براي ارتباط و تعامل باشند، اما مي تواند يك محيط سمي را براي عصبي شدن و مقايسه ايجاد كنند.

8. برقصيد
بله شما مي توانيد برقصيد. اصلا مهم نيست كه تا چه حد رقص بلد هستيد چرا كه قرار نيست يك رقصنده حرفه اي شويد. رقص همواره در نژاد بشر، عاملي براي بيان نهايي احساسات بوده است. براي خودتان برقصيد و اگر كسي در حال تماشايتان بود اهميت ندهيد. با پاي خود ضربه بزنيد، كمر خود را بچرخانيد، و با آهنگ هاي مورد علاقه تان آنقدر برقصيد تا انرژي تان تخليه شود و خودتان را در ريتم آهنگ مورد علاقه تان رها كنيد.

9. برنامه هايتان را سازماندهي كنيد
يك راه عالي براي شروع حركت رو به جلو و كشف آنچه كه مي تواند در جهت بهتر شدن زندگي تان تغيير كند، سازماندهي برنامه هايتان است. تعطيلات آخر هفته را در خانه بگذرانيد و همه ي چيزهاي منفي را دور بريزيد. از شر چيزهايي كه لازم نداريد يا ديگر نمي خواهيد خلاص شويد و فضاي زندگي خود را بازتر كنيد. تميز كردن فضاي خانه و اطمينان از اين كه خانه شما سازماندهي شده، مي تواند شگفتي هاي زيادي را براي آرامش دروني شما به ارمغان آورد.

10. حركت به سوي جلو
زندگي يك رمز و راز است و مي تواند يك ميدان مين گذاري شده با سختي هاي فراوان باشد. گاهي اوقات شما دچار شكست مي شويد، و در اين لحظه آنچه كه لازم است اين است كه پا پس نكشيد و به جلو برويد. سعي كنيد نيكوكار باشيد و به ديگران كمك نماييد. نيكوكاري چيزي است كه اغلب به عنوان يك محرك خوب در رفتار انسان مورد استفاده قرار مي گيرد.

ممكن است شما تا كنون چيزهاي بسيار بدي را در مورد بسياري از افراد مشهور شنيده باشيد، اما در نهايت با خود مي گوييد او هر چه باشد به خيريه كمك مي كند. داوطلبانه به ديگران كمك كنيد. افراد زيادي در جهان وجود دارند، كه در حال فرو رفتن در منجلابي هستند كه شما به تازگي از آن خارج شده ايد و اگر دوست نداريد آنها نيز همين چيزها را تجربه كنند پس بايد به آنها كمك كنيد.

با كمك به بي خانمان ها يا شركت در هر جايي كه نياز است، مي توانيد تفاوت هاي زيادي را در زندگي اين افراد به وجود آوريد، و علاوه بر اين، تحولات عظيمي را نيز در ذهن تان ايجاد نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۸:۵۹ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

واقعيت آنشرلي

 «لوسي ماد مونتگمري» (Lucy Maud Montgomery) نويسنده رمان «آن در گرين گيبلز»، 30 نوامبر 1874 در «كليفتون» (نيو لاندن كنوني)، جزيره پرنس ادوارد به دنيا آمد.

 
اين نويسنده كانادايي 20 رمان منتشر كرده است كه بسياري از آنها هنوز در سراسر جهان خوانده مي‌شوند. اما، محبوب‌ترين اثر وي مجموعه «آن شرلي در گرين گيبلز» موفقيتي سريع براي او به همراه داشت.

 
شخصيت اصلي رمان، دختربچه‌اي يتيم به نام» آن شرلي» بود.

حس يتيمي همراه كودكي‌هاي نويسنده
هنگامي كه «لوسي ماد مونتگمري» كودك بود، مادرش بر اثر بيماري سل درگذشت. پدرش به دليل مشكلات روحي پس از مرگ همسرش او را به پدربزرگ و مادربزرگ مادري خود كه در مزرعه‌اي در «كاونديش»، جزيره پرنس ادوارد زندگي مي‌كردند، سپرد.

اين زوج سالخورده با مونتگمري سختگيرانه و رسمي برخورد مي‌‌كردند و شخصيت حساس او را درك نمي‌كردند. او كودكي خود را اغلب با خواندن كتاب، نوشتن و با تخيلات خود گذراند.

اين تنهايي البته، شايد به ظاهر بسيار دردناك بود، اما باعث شد كه «لوسي» از همان دوران كودكي ، به يك خيال‌پرداز و يك داستان‌نويس تبديل شود

تبليغ
سايت ساختن را رايگان امتحان كن - واقعا راحته
مشاهده

مانند شخصيت رمان‌هايش «آن» ، «مونتگمري» نيز در هجي كردن نام‌ها خاص بود. «لوسي» از نام مادربزرگ او و «ماد» از نام دختر ملكه ويكتوريا، پرنسس آليس ماد ماري گرفته شده بود.

او درخاطرات خود نوشته بود: «من هرگز از لوسي به عنوان يك اسم خوشم نيامد. من هميشه ماد را دوست داشتم، ماد بدون تلفظ حرف «e».

او جزيره پرنس ادوارد را دوست داشت.
«مونتگمري» دوران كودكي خود را با چيدن توت، ماهيگيري و رفتن به ساحل گذراند. او در دوران كودكي براي هر آنچه كه مي‌ديد اسم مي‌گذاشت، حتي درختان سيب نيز هر كدام اسامي داشتند. بعدها، او اين اسامي را در كتاب‌هاي خود آورد.

او كار در روزنامه خود را رها كرد تا از مادربزرگش مراقبت كند.
در سال 1901، «مونتگمري» در روزنامه «The Daily Echo» در «هاليفاكس»، نوا اسكوشيا مشغول به كار شد. او تنها زن كارمندي بود كه هفته اي 5 دلار درآمد داشت.

با اينكه وي شغل خود را دوست داشت، اما با گذشت نه ماه، پدربزرگش ناگهان درگذشت و وي مجبور شد به «كاونديش» برگردد و با مادربزرگ بيمار خود زندگي كند.

داستان ازدواج و عشق‌هاي او
«مونتگمري» به عنوان يك زن جوان و زيبا، عاشقان زيادي داشت. او قبل از نامزد شدن با «ادوين سيمپسون»، دو پيشنهاد را رد كرد. اما به زودي پس از پذيرفتن پيشنهاد «سيمپسون» نيز متوجه شد كه او را نيز دوست ندارد و نمي‌تواند با او ازدواج كند.

اما او را طرد نكرد. در همين زمان، او عاشق «هرمان ليرد»، پسر كشاورز شد. اگرچه «مونتگمري» احساس شديدي نسبت به «هرمان ليرد» داشت، اما او نيز هوشي را كه«مونتگمري» از يك همسر انتظار داشت را نداشت. هر دو ماجرا دوام نياورد.

بليغ
با وبزي سايت حرفه اي خودت را به راحتي بساز
مشاهده

او انساني سخت‌گير در رابطه بود و ديگر به هيچ وجه چشم انتظار عشقي رمانتيك نماند.

اما بر اساس يك تفكر قديمي در كانادا، خود را در بن‌بستي ديد كه نياز به ازدواج داشت. او با يك كشيش ازدواج كرد. كشيشي كه خود همسر داشت.

اما «لوسي» ديگر هيچ اميدي به زندگي عاشقانه نداشت و اين شايد براي او امن ترين انتخاب ممكن در زندگي بود. او از ادواج با آن كشيش صاحب سه فرزند شد كه فرزند سومشان در هنگام تولد در گذشت.

با وجود عدم حمايت نزديكانش، او به نوشتن ادامه داد.
خانواده «مونتگمري» نوشتن را اتلاف وقت، به ويژه براي يك زن مي‌دانستند. بنابراين او مخفيانه كار مي‌كرد. حتي او يواشكي شمع به داخل اتاق خود مي‌برد تا بتواند شب‌ها بنويسد. همانطور كه او در يادداشت‌هاي خود مي‌نويسد: «من در خلوت و سكوت به تنهايي تلاش كردم. من هرگز جاه‌طلبي‌ها و تلاش‌ها و ناكامي‌هاي خود را با كسي درميان نگذاشتم. در درون و اعماق وجودم و با وجود همه دلسردي‌ها، مي‌دانستم به آنچه مي‌خواهم روزي خواهم رسيد.»

كار در اداره پست باعث شد كه بتواند نوشته‌هاي خود را به ناشران بفرستد.

هنگامي كه «مونتگمري» به «كاونديش» بازگشت، دستيار مدير اداره پست شد. بدين ترتيب، او مي‌توانست نوشته‌هاي خود را به ناشران ارسال كند و پاسخ آنها را دريافت كند، بدون اينكه كسي متوجه شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۰۲ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

چگونه مشكل ترشح بيش از حد بزاق را در بزرگسالان تشخيص دهيم؟

چگونه  مشكل ترشح بيش از حد بزاق را در بزرگسالان تشخيص دهيم؟


هنگامي كه يك دندانپزشكي كودكان در اصفهان تشخيص ترشح بيش از حد را بزاق مي دهد، اولين قدم او تجزيه و تحليل علائم اين آسيب شناسي است:

بيمار قادر به كنترل سطح بزاق در دهان خود نيست.
نياز به تف كردن و قورت دادن زياد به منظور تنظيم ميزان بزاق.
خشك شدن لب و ترك خوردن لب كه ممكن است عفوني شوند.
خستگي عضلاني ناشي از عمل اجباري بلع مداوم بزاق اضافي.
درماتيت در ناحيه چانه ناشي از سايش پوست به دليل اين علامت.
تغيير طعم ايجاد مي شود زيرا جوانه هاي چشايي نمي توانند كار خود را به خوبي انجام دهند.
بوي بد دهان. بزاق اضافي در دهان بوي نامطبوعي ايجاد مي كند.
اختلال گفتار: زبان قادر نيست كل مسير را كامل كند، زبان نمي تواند به طور طبيعي تلفظ كند.
 

 

آيا درمان موثري براي ترشح بيش از حد بزاق وجود دارد؟
دارو
 داروهاي آنتي كولينرژيك به كاهش ميزان بزاق در دهان كمك مي كنند، اما شما را در معرض عوارض جانبي احتمالي قرار مي دهند.

بوتاكس
تزريق بوتاكس به غدد بزاقي در طي چند هفته، ترشح بيش از حد بزاق را با عوارض جانبي بسيار كم متوقف مي كند.

برداشتن لوزه
اگر لوزه‌ها منبع  اين مشكل باشند، برداشتن آنها مي‌تواند به بهبود اين وضعيت كمك مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۸:۵۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

كاربردهاي فلورايد

كاربردهاي فلورايد:


فلورايد تراپي كه موثرترين روش درماني مورد استفاده در دندانپزشكي پيشگيرانه است، مي تواند در افراد سالم، افراد مستعد پوسيدگي، در درمان حساسيت و فرسايش دندان و در افراد مبتلا به بيماري هاي سيستميك كه نياز به مراقبت ويژه دارند استفاده شود. با توجه به سن فرد و خطر ايجاد پوسيدگي مشخص مي شود.

 

2) شكاف درزگيرها:


قسمت هايي وجود دارد كه مواد غذايي به صورت آناتوميكي در فرورفتگي ها و برجستگي هاي سطح دندان هاي آسياب مي چسبد. پوسيدگي دندان از مناطقي شروع مي شود كه تميز كردن آنها دشوار است.

فيشورسيلانت ها سطوح اين نواحي از دندان ها را كم عمق مي كنند، چسبندگي مواد غذايي را كاهش مي دهند و سطح مناسبي براي تسهيل مسواك زدن ايجاد مي كنند. پس از اين كاربردها، پوسيدگي دندان 70 تا 80 درصد كاهش مي يابد.

 

3) فضانورد:


دستگاه هاي متحرك يا ثابتي كه براي محافظت از محل دندان هاي شيري كه به هر دليلي زودرس از بين رفته اند ساخته مي شوند، نگهدارنده ناميده مي شوند. از دست دادن زودرس دندان هاي شيري باعث مشكلات عملكردي و زيبايي و همچنين برخي مشكلات رشدي مي شود.

راهنماي دندان هاي شيري براي دندان هاي دائمي با رشد دندان هاي شيري، اگر زود از بين بروند، دندان هاي دائمي به طور تصادفي رشد مي كنند و باعث شلوغي مي شوند. به همين دليل، پيگيري رشد و پوسيدگي در دوره دندان هاي مختلط در كودكان دبستاني بايد بدون غفلت از كنترل هاي دوره اي انجام شود.

4) پر كردن:


پر كردن ضايعات پوسيدگي كه در دندان هاي شيري ايجاد مي شود، بسته به سن از دست دادن دندان، عمق پوسيدگي و از دست دادن بافت، نوع درمان تعيين مي شود. دندان ها را مي توان با پركردن ترميم كرد. پوسيدگي دندان‌هاي دائمي را مي‌توان با مواد پركننده مختلف يا بر اساس انديكاسيون با روكش‌ها ترميم كرد.

 

5) درمان ريشه:


هنگامي كه بافت دندان حيات خود را از دست مي دهد، مي تواند باعث درد و تورم شود. از دست دادن درخشندگي دندان ممكن است در نتيجه پوسيدگي دندان يا ضربه به دندان رخ دهد. پوسيدگي پيشرفته يا تغيير رنگ دندان نشانه عفونت است.

عفونت مي تواند در دندان هاي شيري و همچنين در دندان هاي دائمي رخ دهد. ممكن است قبل از درمان نياز به استفاده از آنتي بيوتيك باشد. بسته به شرايط مورد مي توان درمان ريشه يا كشيدن دندان را انجام داد.

 

قيمت دندانپزشكي كودكان در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۳:۲۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ترك هايي كه بايد توسط دندانپزشك بررسي شود

ترك هايي كه بايد توسط دندانپزشك بررسي شود


احتمالاً براي هر چيزي به جز كوچك‌ترين ترك‌ها يا تراشه‌ها به دندانپزشك نياز خواهيد داشت، زيرا تشخيص عمق آن دشوار است. هيچ درمان خانگي موثري براي جلوگيري از آسيب بيشتر به دندان ها و دهان شما وجود ندارد و لبه هاي تيز دندان ترك خورده مي تواند بر روي بافت هاي نرم شما نفوذ كند و باعث درد بيشتر، عفونت و درمان بالقوه گران تر شود.

در برخي موارد، آسيب درمان نشده مي تواند منجر به پوسيدگي دندان، از دست دادن دندان يا ساير عوارض ناشي از عفونت شود.

دندان شكسته مي‌تواند دردناك باشد، اما بسياري از ترك‌ها و بريدگي‌ها جدي نيستند و ممكن است نياز به درمان كم يا بدون درمان داشته باشند. با اين حال، بهترين راه براي محافظت از دندان ها و سلامت كلي اين است كه براي اطمينان به دندانپزشك خود مراجعه كنيد. در اين بين مي توانيد با موم از دهان خود در برابر لبه هاي دندانه دار محافظت كنيد، دهان خود را تميز نگه داريد و تورم را كاهش دهيد.

اگر دندان شما شكست، بايد سعي كنيد ظرف 30 دقيقه به دندانپزشك مراجعه كنيد. همچنين در صورت داشتن درد يا خونريزي بيش از حد، بايد در اسرع وقت به دندانپزشك مراجعه كنيد.

ترك هايي كه بايد سريع درمان شوند
در حالي كه مي‌توانيد براي بسياري از انواع آسيب‌هاي دنداني تا زمان ملاقات منتظر بمانيد، برخي ديگر ممكن است به درمان اضطراري نياز داشته باشند.

محافظت با كيت ترميم موقت دندان


كيت هاي ترميم موقت دندان در داروخانه ها و آنلاين موجود است و مي تواند در زمان انتظار براي ملاقات با دندانپزشك مفيد باشد. برخي از كيت‌ها شامل موم دنداني براي پوشاندن لبه‌هاي دندانه‌دار هستند و برخي ديگر حاوي موادي هستند كه مي‌توان آن‌ها را به شكل دندان درآورد تا شكاف‌هاي دندان‌هاي شكسته يا از دست رفته را پر كند.

 

روش هاي ترميم دندان شكسته


درمان بستگي به اندازه ترك يا شكستگي و محل آن دارد. درمان هاي احتمالي عبارتند از:

لهستاني
كامپوزيت
قرار دادن كانال ريشه و تاج دندان
كشيدن دندان و كاشت ايمپلنت
دندان تراشيده
اگر آسيب جزئي باشد، دندانپزشك ممكن است سطح را صيقل داده يا لبه شكسته يا ناهموار را صاف كند. به اين ميگن كانتورينگ زيبايي. آنها همچنين ممكن است از كامپوزيت دندان براي پر كردن شكاف استفاده كنند.

در باندينگ، دندانپزشكان دندان را اندكي مي‌سايند، از مايع حالت دهنده استفاده مي‌كنند و سپس از رزين كامپوزيت همرنگ دندان استفاده مي‌كنند. سپس آن را به شكل مناسب در مي آورند. دندانپزشك همچنين گاهي اوقات مي تواند يك قطعه دندان شكسته را دوباره بچسباند.

پر كردن با كانال ريشه احتمالي
ترك يا تراشه اي كه عميق تر از سطح است نياز به تعمير گسترده تري دارد. گاهي اوقات، ترك به داخل پالپ گسترش مي يابد كه ممكن است نياز به كانال ريشه داشته باشد. در طي اين روش، متخصص اندودنتيست پالپ ملتهب يا عفوني را برمي دارد، داخل دندان را ضد عفوني مي كند و آن را با ماده لاستيكي به نام گوتاپركا پر و مهر و موم مي كند. سپس روي آن را با فيلينگ يا تاج مي پوشانند.

گاهي اوقات، كانال ريشه دندان را نجات نمي دهد. براي بسياري از اندودنتيست ها، عمق ترك تعيين مي كند كه چقدر احتمال دارد كه استخراج را توصيه كنند. يك مطالعه در سال 2019 نشان داد كه هر چه ترك عميق‌تر باشد، احتمال كشيدن دندان توسط اندودنتيست‌ها بيشتر مي‌شود. در مورد دندان ترك خورده، 98 درصد از متخصصين ريشه در اين مطالعه، كشيدن دندان را انتخاب كردند. اگر ترك به زير خط لثه كشيده شود، دندانپزشك ممكن است كشيدن را پيشنهاد دهد.

 

كلينيك دندانپزشكي كودكان شبانه روزي اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۵۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

اگر دندان شيري كودك سياه شود چه اتفاقي مي افتد؟

اگر دندان شيري كودك سياه شود چه اتفاقي مي افتد؟

دندانپزشكي اطفال در اصفهان اگر دندان‌هاي كودك سياه باشد، نشانه‌اي قابل مشاهده است كه نشان مي‌دهد اعصاب دندان‌ها مرده‌اند، اما اين نبايد نگران‌كننده باشد و همچنين نبايد روي دندان‌هاي دائمي تأثير بگذارد. با اين حال، اگر كودك شما دندان شيري نكروزه دارد، توصيه مي شود براي ارزيابي وضعيت به دندانپزشك اطفال مراجعه كنيد.

 

ارتودنسي با دندان هاي شيري

در مورد اينكه آيا مي توان از ارتودنسي براي دندان هاي شيري استفاده كرد يا خير، شك گسترده اي وجود دارد و اگرچه پاسخ كوتاه “بله” است، اما بايد چندين نكته را در نظر گرفت. هميشه بايد ارزيابي شود كه كدام نوع ارتودنسي براي مرحله رشد كودك مناسب‌تر است و نقص آن اصلاح مي‌شود. بسته به دليل ارتودنسي، دندانپزشك اطفال يكي يا ديگري را اعمال مي كند.

 

آيا مي توان با دندان هاي شيري بريس گرفت؟

ارتودنسي اصلاحي براي حل مشكلات عمدتاً مربوط به موقعيت دندان ها استفاده مي شود. درمان هاي ارتودنسي اصلاحي بريس و الاينر هستند. در تئوري، مي‌توانيد بريس‌ها يا ترازهايي را با دندان‌هاي شيري تهيه كنيد تا موقعيت آنها را تغيير دهيد. اما همانطور كه گفته شد اين دندان ها موقتي هستند و جايگزين خواهند شد. بنابراين در صورت وجود هرگونه پوزيشن دنداني مانند كجي دندان يا دياستم، درمان ارتودنسي اصلاحي فايده چنداني نخواهد داشت زيرا هيچ تاثيري بر روي دندان هاي دائمي نخواهد داشت.

در حالي كه دندان هاي كودكان با رشد كودك جايگزين مي شوند، اين مورد در مورد ساختارهاي استخواني دهان صدق نمي كند. اگر فك هاي كودك خيلي باريك يا در حال عقب نشيني باشد، احتمال بروز عوارض مال اكلوژن يا ناهنجاري دندان پس از رويش تمام دندان هاي دائمي وجود دارد.

در اين موارد، درمان ارتودنسي ارتوپدي يا ارتوپدي در سنين پايين مي تواند كمك بزرگي باشد. ارتودنسي رهگيري يا ارتوپدي مي تواند فيزيوگنومي كودك را بهبود بخشد، از مشكلات شديد مال اكلوژن جلوگيري كند، عادات بد را مختل كند و مشكلات عملكردي و گفتاري را اصلاح كند. از آنجايي كه كودك هنوز در حال رشد است، عمل روي استخوان ها در اين مرحله آسان تر است و بنابراين از مشكلات جدي تر در دراز مدت جلوگيري مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۴۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

كودكان چند دندان شيري دارند؟

كودكان چند دندان شيري دارند؟


دندانپزشكي كودكان در اصفهان شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه چند دندان شيري وجود دارد. جواب در مجموع 20 است: 10 دندان در قوس بالا و 10 دندان در قوس پايين. اين 10 دندان در فك بالا و 10 دندان در فك پايين فضاي لبخند آينده كودك شما را حفظ مي كند. پس از افتادن اولين دندان شيري، فرآيند دندان هاي مخلوط شروع مي شود كه در آن دندان هاي شيري و دائمي در كنار هم قرار مي گيرند.

چه زماني دندان هاي شيري مي افتند؟


زماني كه دندان هاي شيري مي افتند، دوره حياتي در رشد كودك است. شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه دندان هاي شيري در چه سني مي افتند. پاسخ در سنين 5 تا 6 سالگي و تا 12 سالگي است. در اين دوره دندان هاي شيري با دندان هاي دائمي همزيستي مي كنند. به طور معمول، در سن 12 سالگي، دندان هاي كودكان از 20 دندان شيري تا 28 دندان بزرگسال، بدون چهار دندان عقل كه ديرتر رشد مي كنند، كامل مي شود.

ترتيب افتادن دندان هاي شيري چگونه است؟


هر كودكي متفاوت است، بنابراين نمي توان گفت چقدر طول مي كشد تا دندان هاي شيري وارد شوند، رشد كنند يا بيفتند. به طور معمول، ترتيب افتادن دندان‌هاي شيري از دندان‌هاي ثنايا شروع مي‌شود و به دندان‌هاي آسياب پشتي ختم مي‌شود، اگرچه اين مي‌تواند از كودكي به كودك ديگر متفاوت باشد.

دندان هاي ثناياي مركزي پايين اولين دندان هايي هستند كه در حدود پنج و نيم يا شش سالگي مي افتند و به دنبال آن دندان هاي ثناياي جانبي پايين و چهار دندان ثناياي بالايي قرار مي گيرند. بعدي كه سقوط مي كند، دندان نيش تحتاني و دندان هاي آسياب پايين است كه معمولاً در سن نه يا ده سالگي قرار دارند. در نهايت، يك يا دو سال بعد، دندان نيش فوقاني و دندان آسياب دوم آخرين كساني هستند كه مي افتند.

دندان هاي آسياب كودك چه زماني مي افتند؟


دندان هاي آسياب اول در 10 سالگي و دندان هاي آسياب دوم در حدود 12 سالگي مي ريزند. زماني كه دندان هاي آسياب كودك مي افتند، در حدود 13 سالگي با دندان هاي دائمي جايگزين مي شوند.

دندان‌هاي كوسه زماني به وجود مي‌آيند كه وقتي دندان‌هاي جديد شروع به رويش مي‌كنند، دندان‌هاي شيري كه نيفتاده‌اند هنوز در جاي خود هستند و در نتيجه دندان‌ها در طول دندان‌هاي مختلط هم‌ترازي دو برابري ايجاد مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۴:۵۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

هواي باروني

خدا بارون رو فقط براي افراد خوب انتخاب نمي كنه
و اين بهترين درس عدالته

*****

شايد امشب كه شبي پاييزي ست
بتوان بوسه ي باران خدا را حس كرد

*****

متن درباره باران و خدا

سحر است
بوي باران خدا مي آيد
باز كن پنجره را
و به باران بنگر

*****

وﻗﺘﯽ ﺑﺎران ﻣﯽ ﺑﺎرﯾﺪ
ﻣﺎدرم مي گفت ﺑﺎﯾﺪ آرزو ﮐﻨﻢ
ﭼﻮن حتما ﺑﺮآورده ﻣﯿﺸﻪ

 
*****

ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰ راجع به ﺑﺎرون اﯾﻨﻪ
ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻪ اﺣﺴﺎﺳﺎت ﺑﺪت رو ﻓﺮاﻣﻮش ﮐﻨﯽ
و حس پاكي و آرامش داشته باشي

*****

بارون يه لطفه
بارون هديه آسمون به زمينه
بدون بارون
زندگي وجود نداره

*****

متن كوتاه در مورد باران و خدا

 
باران فقط قطره هاي آب نيست
عشق آسمان به زمينه
اونها هرگز همديگه رو ملاقات نمي كنن
اما عشقشون رو از اين طريق به هم نثار مي كنن

*****

باران ببار
ببار بر سر همه آنان كه ايستاده اند
زير آسمان تنهايي ها

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۴:۰۳ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)