برترين اخبار برترين اخبار .

برترين اخبار

دندان درد

درمان خانگي التهاب لثه در كودكان
خوشبختانه، عقب‌رفتگي لثه در كودكان به راحتي در خانه قابل درمان است، اما كدام درمان‌هاي خانگي بهتر عمل مي‌كنند؟

1. شستشو با آب نمك: آب نمك خاصيت ضد عفوني كنندگي دارد و مي تواند به التيام التهاب كمك كند. تحقيقات نشان داده است كه شستشوي دهان با محلول آب نمك مي تواند التهاب لثه را تسكين دهد.

2. ژل زردچوبه: زردچوبه در بسياري از درمان هاي خانگي استفاده مي شود. زيرا خاصيت ضد التهابي و ضد قارچي دارد. ژل حاوي زردچوبه مي تواند به جلوگيري از پلاك و التهاب لثه كمك كند. براي استفاده از زردچوبه در درمان التهاب لثه، زردچوبه را روي لثه ها بماليد و بگذاريد 10 دقيقه بماند و سپس آن را بشوييد.

3. دهانشويه براي التهاب لثه كودكان
انواع مختلفي از دهان شويه هاي خانگي براي درمان التهاب لثه استفاده مي شود. البته قبل از استفاده از آنها حتما با پزشك خود مشورت كنيد.

دهانشويه با روغن بادرنجبويه
يك مطالعه در سال 2015 نشان داد كه روغن بادرنجبويه نسبت به دهانشويه هاي سنتي در كاهش التهاب و پلاك لثه موثرتر است. براي تهيه دهان شويه بادرنجبويه، 2 تا 3 قطره روغن بادرنجبويه را در آب رقيق كنيد (تا 3 بار در روز قابل استفاده است).

دهانشويه آلوئه ورا
آلوئه ورا نيازي به رقيق شدن ندارد و به تنهايي قابل استفاده است (تا 3 بار در روز قابل استفاده است).

دهانشويه با روغن درخت چاي
دهانشويه روغن درخت چاي مي تواند به ميزان قابل توجهي خونريزي مرتبط با التهاب لثه را كاهش دهد. 3 قطره روغن درخت چاي را به يك فنجان آب ولرم اضافه كنيد. روغن درخت چاي ممكن است با برخي داروها تداخل داشته باشد، قبل از مصرف با پزشك خود مشورت كنيد.

دهانشويه مريم گلي
باكتري هايي كه باعث ايجاد پلاك مي شوند با دهانشويه مريم گلي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابند. براي تهيه دهان شويه مريم گلي، 2 قاشق غذاخوري مريم گلي تازه يا 1 قاشق غذاخوري مريم گلي خشك را به آب در حال جوش اضافه كنيد. 10 دقيقه بجوشانيد، سپس مخلوط را صاف كرده و بگذاريد خنك شود.

دهانشويه صنعتي
دهانشويه هاي سديم فلورايد براي تقويت ميناي دندان و مقاومت در برابر پوسيدگي دندان، دهان شويه هاي حاوي كلرهگزيدين براي جلوگيري از رشد باكتري ها در دهان و دهانشويه هاي حاوي عوامل ضد ميكروبي مانند پراكسيد هيدروژن و تريكلوزان نيز در درمان التهاب لثه موثر هستند.

دندانپزشكي كودكان در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۰۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

آناتومي دندان

هر دندان از دو قسمت اصلي تاج و ريشه تشكيل شده است. تاج و ريشه در گردن دندان كه معمولاً درست زير خط لثه است به هم مي رسند. قسمت هاي مختلف دندان در زير توضيح داده شده است.

مينا
ميناي دندان سخت ترين و بيروني ترين قسمت دندان است و به رنگ سفيد است. ميناي دندان عمدتاً از فسفات كلسيم يك ماده معدني سخت تشكيل شده است و همان پوشش سفيدي است كه روي تاج دندان مي بينيم. شكل مينا به گونه اي است كه كاسپ (برآمدگي روي دندان) و حفره و شكاف (سوراخ ها و شيارها) دندان هاي آسياب و پرمولر را به خوبي مي پوشاند. مينا سخت ترين ماده بدن است و اعصاب ندارد، بنابراين آسيب ديدن يا پر شدن آن دردناك نيست. علاوه بر اين، در ميناي دندان سياهرگ وجود ندارد، بنابراين تغييري در ظاهر پركردگي دندان ايجاد نمي‌شود، زيرا بر خلاف استخوان و عاج، ميناي دندان قادر به ترميم و ترميم خود نيست.

 

عاج
عاج لايه زير مينا و ماده شيري سخت است كه قسمت اصلي دندان را تشكيل مي دهد. عاج از سلول هاي زنده اي تشكيل شده است كه ماده معدني سختي ترشح مي كنند. ميناي دندان روي تاج و سيمان روي ريشه عاج را مي پوشاند. عاج اعصاب و عروق خوني (پالپ) در تاج و ريشه را مي پوشاند و از آن محافظت مي كند. عاج زنده است و احتمال تشكيل بيشتر عاج و در نتيجه ايجاد درد وجود دارد. لايه محافظ عاج ثانويه در زماني كه پوسيدگي، سايش، خوردگي يا شكستگي وجود داشته باشد و عاج فاقد محافظ باشد، روي پالپ (هسته) دندان كشيده مي شود. در اين صورت دندان به تغييرات دما حساس شده و درد مي كند.

پالپ يا پالپ دندان
ساختار نرم و زنده دندان را پالپ يا هسته دندان مي گويند كه پر از عروق خوني و اعصاب است. كانال هاي ريشه و محفظه پالپ تاج دندان در پالپ وجود دارد. هنگامي كه پالپ به دليل پوسيدگي يا آسيب هاي ديگر عفوني مي شود، مي ميرد و درد شديد شروع مي شود كه گاهي با آبسه ريشه همراه است. اگر عصب كشي به موقع براي نجات دندان انجام نشود، چاره اي جز بيرون كشيدن آن وجود نخواهد داشت.

 

تبر-3
سيمان
سيمان (سيمان) يك لايه همبند است كه ريشه دندان ها را محكم به لثه و استخوان فك متصل مي كند. سمنتوم پوشش نازك كلسيفيه ريشه است كه به ميناي گردن دندان مي رسد و هيچ عصبي در آن وجود ندارد. سمنتوم عاج را در قسمت ريشه مي پوشاند.

 

[مطالب مرتبط: ارتودنسي | هزينه ارتودنسي

رباط پريودنتال
رباط بافتي است كه دندان را محكم روي فك نگه مي دارد. رباط دور دنداني ريشه ها را به استخوان لثه فك متصل مي كند و هم اعصاب و هم رگ هاي خوني در آن وجود دارد. رباط در اصل لايه محافظي است كه بين دندان و استخوان قرار مي گيرد و امكان حركت جزئي دندان را فراهم مي كند. دندان ها به استخوان چسبيده نيستند و انعطاف پذير هستند.

 

مراحل رشد دندان
چهار مرحله اصلي را مي توان براي رشد دندان ذكر كرد:

مرحله اول: اين مرحله از هفته ششم بارداري شروع مي شود و مواد اصلي دندان تشكيل مي شود.
مرحله دوم: بافت سخت اطراف دندان از ماه سوم يا چهارم بارداري شروع به تشكيل مي كند.
بعد از تولد نوزاد: در اين مرحله دندان ها از لثه بيرون مي آيند.
در پايان دندان هاي شيري مي افتند.

 

دندانپزشكي كودكان در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۱:۴۸ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ولنتاين از كجا آمده است؟

ولنتاين از كجا آمده است؟
درباره منشاء ولنتاين اختلاف نظرهايي وجود دارد و گاهي اوقات مرز ميان افسانه و تاريخ از بين مي‌رود. آن‌گونه كه مي‌دانيم مسيحيان امپراطوري رم در قرن سوم ميلادي، تحت تعقيب و آزار حاكمان بت‌پرست قرار مي‌گرفتند و جان‌شان در خطر بود. ۱۴ فوريه سالروز به قتل رساندن كشيشي به نام والنتين است. امپراطور كلاديوس دوم بنابر قول مشهور، مخالف ازدواج جوانان بوده و باور داشته كه سربازان مجرد، مناسب‌تر از سربازان متاهل براي جنگ هستند. كشيش والنتين، كه چنين حكمي از جانب امپراطوري رم را نادرست مي‌دانست؛ مخفيانه ميان زن و مردان مسيحي جوان، پيوند زناشويي برقرار مي‌كرد. كشيش والنتين در سال ۲۶۹ ميلادي به دستور امپراطور رم، گردن زده شد. اما مسيحيان نام و ياد او را زنده نگه‌داشتند. كليساي كاتوليك اعتقاد دارد كه تعداد كشيش‌هايي كه والنتين ناميده شده‌اند بيش از يك نفر هستند. اما مشخص است كه كشيش والنتين به مسيحيان اوليه كمك مي‌كرده و آن‌ها پناه مي‌داده به همين خاطر جانش را از دست داده است.

دو قرن پس از جان باختن كشيش والنتين، پاپ ژلازيوس يكم، ۱۴ فوريه را روز ولنتاين نامگذاري كرد و كشيش والنتين به عنوان قديس حامي عاشقان در كليساي كاتوليك مورد ستايش قرار گرفت. برخي اعتقاد دارند كه حركت پاپ تلاشي براي مسيحي‌سازي يك سنت مشركانه به نام لوپركاليا( جشن باروري) بوده است. لازم به توجه است كه پاپ پس از ممنوع كردن لوپركاليا، روز ولنتاين را در تقويم مسيحي ثبت كرد.

جشن سپندارمذگان و نسبت آن با روز ولنتاين
در تقويم باستاني ايرانيان، ۵ اسفندماه  يا ۲۹ بهمن، روز عشاق يا جشن سپندارمذگان به حساب مي‌آيد. سپندارمزد را نماد باروري نيز به حساب مي‌آورند؛ به گفته ابوريحان بيروني، اسپندارمذ ايزد پشتيبان زنان وفادار بوده است. در اين روز همانند ولنتاين، مردان به همسران خود هديه مي‌دانند. با توجه به نزديكي تقويمي روز ولنتاين و جشن سپندارمذگان، احتمال وجود ريشه مشترك ميان اين دو مراسم را بيشتر مي‌كند.

جشن گرفتن ولنتاين در ايران و جهان
تحت تاثير گسترش ارتباطات و پديده “جهاني شدن” هنجارهاي اجتماعي جهان غرب به ساير جهان نيز تسري پيدا كرده است. در اكثر كشورهاي جهان هديه دادن گل امر مرسومي به حساب مي‌آيد. دادن هدايايي نظير شكلات و كارت پوستال نيز متداول است. با اين حال در بعضي از كشورها تلاش مي‌شود كه روز ولنتاين محدود شود. دلايل و انگيزه‌هاي اين محدوديت‌ها متفاوت اند.

نسبت ماركتينگ و روز ولنتاين
به نظر مي‌آيد كه شركت‌ها در گسترش ايده روز ولنتاين، نقش قابل توجهي ايفا كرده‌اند؛ بخش زيادي از فروش صنعت‌هاي مختلف، وابسته به كمپين‌ها است؛ روز عشاق نيز با توجه به آن‌كه تعداد فراواني از اعضاي جامعه را درگير خود مي‌كند؛ بستر مناسبي براي سودآور شدن كمپين‌ها است.

عده‌اي باور دارند كه تاثير شركت‌ها بر ولنتاين باعث ترويج “مصرف‌گرايي” شده و چپ‌گرايان ولنتاين را جشني براي سرمايه‌داري، به حساب مي‌آورند. بدون ترديد محبت و ابراز علاقه، نيازمند هديه دادن گل ،كارت‌پستال يا شكلات آن‌هم در روزي خاص نيست. با اين‌حال برگزاري روز ولنتاين و سنت هديه دادن، به اقتصاد محلي كمك مي‌كند. به طور كلي نمي‌توان در رابطه با پديده‌هاي اجتماعي، نگاهي تماما مثبت يا منفي داشت. با اين وجود برخي از مسلمانان و ملي‌گرايان هندو با توجه به ريشه‌هاي مسيحي اين سنت، نگاه مثبتي به ولنتاين ندارند. اما سوال اساسي آن‌جاست كه آيا مي‌توان بزرگداشت معشوق را منحصر به مذهب خاصي دانست؟

در ادامه قصد داريم  به معرفي كتاب‌هايي بپردازيم كه مي‌توانيم به عنوان كادوي  روز ولنتاين به ديگران هديه كنيم.

همه چيز درباره‌ي عشق
همه چيز درباره‌ي عشق

نويسنده: بل هوكس

مترجم: آزاده اتحاد

نشر خزه
اطلاعات بيشتر و خريد
 

” عشق تقدير حقيقي ماست. ما معناي زندگي را نه به تنهايي كه با ديگري درك مي‌كنيم.”
عشق موضوعي است كه ذهن همه ما را به خود مشغول مي‌كند؛ براي همين دانستن درباره عشق، براي ما اهميت فراواني دارد؛ كتاب همه چيز درباره عشق، اثربل هوكس، تلاش مي‌كند كه با نگاهي نو و از منظر روان‌شناختي، جنسيتي و جامعه‌شناختي به اين پديده انساني بپردازد.

 
 

در كتاب همه چيز درباره عشق، از اصطلاحات پيچيده، سخت و تخصصي خبري نيست و با زباني ساده، لطيف و قابل فهم نوشته شده است. به همين خاطر مناسب همه انسان‌ها با هر سن و جنسيت است.

كتاب همه چيز درباره عشق، از سيزده بخش مجزا ولي مرتبط تشكيل شده است كه به نسبت عشق با شفافيت، عدالت، صداقت، تعهد؛ معنويت و..مي‌پردازد و درباره تاثير عشق بر اجتماع ،منافع مشترك  و عشق الهي نيز سخني براي گفتن دارد.

” از بين رفتن طمع و نفرت، زمينه‌ساز آزادي است. آزادي همان رهايي كامل روح است؛ درك حقيقت با چنان قدرتي كه هيچ راه فراري از آن نيست.”


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۵:۱۸ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

دندان هاي نهفته در كودكان، روش هاي درماني

دندان هاي نهفته در كودكان، روش هاي درماني

دندانپزشكي كودكان در اصفهان چگونه دندان هاي كودكان را درمان كنيم؟ دندان هاي كودكان از بدو تولد شروع به رشد مي كنند و در دو تا سه ماهگي اولين جوانه هاي دندان شيري از لثه بيرون مي آيند و خود را نشان مي دهند. اين دندان‌ها كه دندان‌هاي شيري ناميده مي‌شوند، ابتدا قابل مشاهده هستند، دو رقم در جلوي فك بالا و دو رقم ديگر در جلوي فك پايين.

 


گاهي دندان نيش كودكان پنهان مي ماند يا دير بيرون مي آيد و يا چيزي مانع عبور آن ها مي شود و لازم است پس از عكس اشعه ايكس كه دندانپزشك اطفال از دندان هاي مخفي كودكان مي گيرد براي ساخت و درمان آن تصميم گيري كرد. قرعه كشي نهايي انجام خواهد شد

 


دندان هاي نهفته كودكان به دلايل مختلف مانند رويش ديرهنگام يا باريك شدن مجراي فك به استخوان فك چسبيده مي مانند و نمي توانند رويش كنند.

 


برخي از اين دندان ها نيز به دليل پشت بودنشان هستند، دندان هاي كناري با كج شدن فضاي خالي رويش اين دندان ها را پر كرده اند و همين موضوع باعث گيركردن دندان هاي تعبيه شده و رشد افقي اين دندان ها مي شود و مي تواند دندان هاي ديگر را مختل كرده و باعث درد شود. .

 


علاوه بر اين، كدام دندان هاي نهفته در كودكان مشكل ساز هستند؟

دندان هاي پنهان معمولاً در كودكان به صورت دندان سوم يا نيش كه در دو طرف دهان قرار دارند ظاهر مي شوند. بر خلاف بزرگسالان كه دندان هاي مخفي آنها در پشت دهان نشسته و به دندان عقل متصل است، در كودكان اين اتفاق فقط در دندان نيش رخ مي دهد و مي تواند براي كودك شرم آور و دردناك باشد.

 


دندان هاي نيش ممكن است اصلا از خط لثه بيرون نيايند و به صورت افقي حركت كنند و باعث آسيب به دندان هاي كناري شوند يا ممكن است منجر به روي هم افتادن دندان هاي اضافي و ايجاد مشكل در هر دو شود. دندانپزشك اطفال در درمان و برداشتن اين دندان ها موثر خواهد بود. .

 


دندانپزشك كودكان چگونه دندان هاي نهفته كودكان را درمان مي كند؟

دندانپزشك اطفال مي تواند با استفاده از عكس راديولوژيكي كه از كل دهان كودك مي گيرد و با معاينه اي كه در اين زمينه انجام مي دهد نسبت به درمان با جراحي دندان تحت بيهوشي كودك را درمان كند.

 


به دليل ترس كودكان از دندانپزشكي و طولاني شدن عمل جراحي، آنها مجبورند براي برداشتن دندان پنهان به جراحي دندان تحت بيهوشي متوسل شوند.

 


براي بيهوشي كودكان براي جراحي، دندانپزشكان اطفال در يك تيم چند نفره شامل متخصص بيهوشي كودكان، كودك را در اتاق عمل پيشرفته بيهوش كرده و درمان و كشيدن دندان نهفته كودكان را انجام مي دهند.

 


 

از آنجايي كه كودكان توانايي عمل دندان هاي خود را ندارند و مانند بزرگسالان نمي توانند جراحي را تحمل كنند و همچنين ترس دروني از دندانپزشكي دارند و احتمال عدم همكاري كودك در حين عمل نيز زياد است، به همين دليل اكثرا اقدامات جراحي انجام مي شود. دندان عقل كودكان تحت بيهوشي انجام مي شود.

 


اطلاعات بيشتر در سايت دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۸:۰۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي اينورتر ال اس M100

ويژگي هاي اينورتر ال اس M100

داراي پتانسيومتر براي تغيير فركانس اينورتر

داراي فيلتر EMC داخلي

امكان تغيير فركانس در محدوده 0.1 تا 400 هرتز

امكان افزايش گشتاور راه اندازي به صورت دستي

داراي 5 ورودي ديجيتال

امكان انتخاب سيگنال ورودي به صورت NPN و PNP

1 ورودي آنالوگ ولتاژ و جريان براي تغيير فركانس درايو

1 خروجي آنالوگ

داراي 2 رله قابل تنظيم

داراي رابط شبكه RS485 با پروتكل Modbus RTU و LS BUS

داراي واحد ترمز داخلي براي توان هاي 1.5 و 2.2 كيلووات است

قابليت كنترل موتور دوم و تنظيم پارامترهاي مربوطه

قابليت اتصال صفحه كليد جانبي

داراي يك كنترلر پيشرفته PID

مشاهده ليست قيمت و خريد اينورتر s100

خريد اينورتر M100

اينورتر M100 براي راه اندازي و كنترل دور موتورهاي سه فاز با ولتاژ 220 ولت مناسب است. اين درايو داراي ورودي 220 ولت تك فاز مي باشد، بنابراين خريد اينورتر M100 در مواقعي كه دسترسي به برق سه فاز وجود ندارد توصيه مي شود.

 


مدل M100 يكي از جديدترين اينورترهاي LS با ورودي تك فاز مي باشد كه به عنوان جايگزيني براي مدل پركاربرد IC5 معرفي شده است. اينورتر LS M100 براي راه اندازي و كنترل سرعت الكتروموتورهايي كه در محل نصب خود به برق سه فاز 380 ولت دسترسي ندارند مناسب است. براي اتصال درايو M100 به موتور، مطمئن شويد كه ترمينال موتور را در حالت مثلث براي ولتاژ 220 ولت قرار دهيد.

 


اينورتر LS مدل M100 به عنوان جايگزين درايو IC5 توليد مي شود كه از 100 وات تا 2.2 كيلو وات توليد مي شود. قيمت اينورتر M100 نسبت به ساير درايوهاي تكفاز LS مناسبتر است.

 


برنامه درايو M100

از جمله كاربردهاي رايج درايو M100 عبارتند از:

 


ماشين آلات بسته بندي، خطوط انتقال مانند نوار نقاله، ماردون، زنجير انتقال، كوره هاي پخت صنعتي، دستگاه هاي برش سنگ و چوب، ميكسرهاي كوچك، فن ها و پمپ هاي آب ساختمان.

 


آرتا اينورتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۷:۰۳ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد
نوشته شده در 13 اسفند 1401
 اشتراك گذاري با دوستان
توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كجاست؟ در اين  مقاله از مجله مستر بليط به بررسي آن مي پردازيم.

تعطيلات نوروز بهترين زمان براي سفر است. چرا كه با وجود تعطيلات چند روزه مي‌توانيد مقاصد مختلفي را براي سفر انتخاب كنيد، به طوري كه در اغلب آن‌ها شرايط آب‌وهوايي نيز بسيار مطلوب باشد و يك سفر فراموش‌نشدني را رقم زند.

از طرف ديگر معمولا مقاصدي مثل شيراز، اصفهان يا حتي رشت و بندرعباس پر از مسافراني است كه سفر خود را در اين ايام برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين مورد را مي‌توان يك دردسر سفر در عيد نوروز دانست كه براي آن دسته از افرادي كه از شلوغي‌هاي سفر لذت نمي‌برند،‌ چندان مطلوب نخواهد بود. پس در اين مقاله چند مقصد توريستي كه در عيد خلوت باشد را به شما معرفي مي‌كنيم.

 
5 مقصد خلوت براي سفر در نوروز
حالا نوبت به معرفي مقاصد خلوت براي نوروز رسيده است. اول به سراغ بهترين مقاصد از نظر تنوع جاذبه‌هاي ديدني مي‌رويم.

1. سفر به تهران
سفر خود را از پايتخت شروع مي‌كنيم. شهري كه در تابستان يكي از بهترين مقاصد تفريحي و گردشگري است كه با وجود امكانات خود يك مقصد بي‌نظير براي سفر به شمار مي‌رود.

بيشتر پايتخت نشينان در نوروز به ساير شهرها سفر مي‌كنند و شهر خالي از هر گونه دود و ترافيك مي‌شود. در نتيجه شما مي‌توانيد اين شهر خلوت را براي سفر انتخاب كنيد. از جمله جاذبه‌ها ديدني تهران مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

جاذبه‌هاي تاريخي پايتخت: كاخ گلستان، كاخ سعدآباد، موزه و كتابخانه ملي، موزه آبگينه، سردر باغ ملي، موزه خانه مقدم، عمارت مسعوديه، باغ موزه نگارستان، آرامستان ظهيرالدوله، برج طغرل، محله عودلاجان، آتشكده آدريان، گورستان ابن بابويه، موزه زمان، كاروانسراي خانات، محله حسن آباد، محله و بازار تجريش، كتابخانه و موزه ملك، كليساي سركيس مقدس، مسجد سپهسالار، خانه موه سيمين و جلال و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و گردشگري: مجموعه برج آزادي، درياچه و پارك چيتگر، پل طبيعت، برج ميلاد، باغ پرندگان، شهرك سينمايي غزالي، باغ كتاب، باغ ايراني، منطقه دربند، خيابان سي تير، مجموعه تله‌كابين توچال، مجموعه‌هاي تجاري كوروش، مگامال، پارك جنگلي ياس فاطمي، باغ فردوس، مجموعه دربند، محله دركه، پارك ملت، پارك ساعي، تئاتر شهر، باغ گياه‌شناسي، پارك ژوراسيك، مجموعه ورزشي انقلاب، پارك جمشيديه، پارك طالقاني، پارك جنگل لويزان، پارك آب و آتش، پيست اسكي ديزين، پيست اسكي دربندسر و غيره.
جاذبه‌هاي طبيعي: آبشار گلوكان، منطقه فشم و لواسان، روستاي ورديج و واريش، روستاي كن، روستاي شهرستانك، روستاي برغان، روستاي و درياچه لفور، دشت لار و غيره.

2. استان ايلام
استان ايلام يكي از زيباترين مناطقي است كه با وجود طبيعت زيبا و منحصر به‌فرد، شما را حيرت‌زده خواهد كرد. اين استان از شمال تا جنوب اقليم‌هاي متنوعي دارد كه باعث شده با شرايط آب‌وهواي مختلفي روبه‌رو شويد.

ايلام در بهار يكي از بهترين مقاصد سفر است كه به شما اين امكان را مي‌دهد در يك شهر توريستي تعطيلات خوبي داشته باشيد. بيشتر جاذبه‌هاي اين استان جاذبه‌هاي طبيعي شگفت‌انگيزي هستند كه در كمتر جايي مي‌توانيد نظير آن‌ها را پيدا كنيد. ليستي از اين جاذبه‌ها را در ادامه در اختيار شما قرار مي‌دهيم.

جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي: تنگه كافرين، كوه قلاقيران، روستاي بانقلان، درياچه دوقلو سياه گاو، دره ارغوان، منطقه حفاظت شده مانشت، تنگه رازيانه، آبشار گچان، منطقه تفريحي گل انار، درياچه سد ايلام، قلعه اسماعيل‌خان، آبشار سرطاف، آبشار وه ريز، قلعه والي، تپه خرگوشان، پارك جنگلي چغاسبز، منطقه جنگلي ششدار، كوه اهوران، آبشار اما، روستا و آبشار كلم، غار كناتاريكه، منطقه تاريخي و طبيعي دره شهر و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و ديدني: پارك كودك، موزه تاريخ طبيعي، پارك سراب، كاخ فلاحتي، طاق شيرين و فرهاد و غيره.
3. استان چهارمحال و بختياري
يكي ديگر از استان‌هاي ديدني به‌ويژه در تعطيلات نوروز، استان چهارمحال و بختياري است كه به بام ايران شهرت دارد. اين استان با طبيعت بي‌نظيرش در تعطيلات عيد از جمله شهرهاي خلوت براي سفر به‌شمار مي‌رود و آب‌وهواي معتدل و دل‌پذيري دارد.

منطقه كوهرنگ، شير سنگي، غار يخي چما كوهرنگ، چشمه ديمه و پيست اسكي چلگرد، دره عشق، آتشگاه، تونل كوهرنگ، آبشار بالا‌دست، تالاب چغاخور، تالاب سولقان و تالاب گندمان، آبشار زردليمه، دشت لاله‌هاي واژگون، پل زمان‌خان، قلعه شمس آباد، قلعه تاريخي جونقان، قلعه چالشتر،  قلعه دزك، قلعه سورك، قلعه بارده، مسجد جامع شهركرد، مسجد اتابكان، قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه و غيره.

 

4. خراسان شمالي
خراسان شمالي نيز با وجود جاذبه‌هاي متنوع يك مقصد توريستي خلوت و بي‌نظير براي سفر به‌ويژه در تعطيلات نوروز است. بسياري از جاذبه‌هاي اين استان، بكر و دست‌نخورده هستند كه براي سفرهاي طبيعت‌گردي از بهترين گزينه‌هاي موجود به‌شمار مي‌روند. تنوع جاذبه‌ها در اين بخش از نقشه ايران به اندازه‌اي‌ست كه مي‌توانيد تمام تعطيلات را براي آن برنامه‌ريزي كنيد.

از جمله جاذبه‌هاي اين استان زيبا و بكر مي‌توان به روستاي سپيدان كه از قديمي‌ترين روستاهاي خراسان شمالي با قدمت ۸ قرن اشاره كرد. ديگر جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي نيز شامل موارد زير است:

آبشار هنرور چشمه
آب معدني
تاش قلعه و برج قاري مالاق و قارقه
آبشار حميد
گردشگاه بش قارداش
حسينيه جاجرم
نارين قلعه جاجرم
چهارطاقي تيموري منار مسجد (مسجد خسرو شير)
گردشگاه بابا امان
دره بازخانه
آبشار اسطرخي (آبشار شارشار)
قلعه جلال الدين
آبشار بيار
درياچه سد شيرين دره
پارك ملي ساريگل
آبشار اسفجير
سرچشمه شوقان
بند خاكي عبدل آباد
روستاي گردشگري پاقلعه
رشته‌ كوه كپه داغ
آتشكده اسپاخو
امامزاده سلطان سيد عباس
پارك ملي سالوك
باغ دره
شهر تاريخي بلقيس
تپه قلعه خان
آبشار توي
آبشار ايزي
منطقه حفاظت شده قرخود
كوشك علي آباد
قزل قلعه
دره و چشمه هينورد
قبرستان باغلق
مقبره شيخ آذري
پناهگاه حيات وحش مياندشت
خانه مفخم
5. استان كرمان
از ديگر شهرهاي توريستي، مي‌توان به كرمان اشاره كرد. پايتخت تاريخي كه جاذبه‌هاي بي‌نظيري را در دل خود جاي داده است. اين شهر با اقليم كويري خود، طبيعت شگفت‌انگيز و ديدني دارد. يكي از عجايب كرمان، وجود باغ‌هاي سرسبز در دل كوير است كه هوش از سر شما خواهد برد.

از جمله جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي در كرمان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مجموعه گنجعلي خان (شامل بازار سنتي، حمام، آب انبار و مسجد)، حمام وكيل، گنبد جبليه و موزه سنگ، ارگ بم، ارگ راين، باغ شازده ماهان، باغ فتح آباد، كلوت‌هاي ديدني شهداد، جنگل پرديس قائم، قلعه دختر، مسجد جامع كرمان، آبشار سيمك، كتابخانه ملي كرمان، گنبد مشتاقيه، يخدان مويدي، موزه هنرهاي معاصر، پيست اسكي سيرچ، شهربابك، بردسير، شهر تاريخي بافت، دشت لوت، آتشكده آناهيتا،  موزه صنعتي كرمان، بازار سنتي كرمان، مقبره مشتاق علي شاه، مسجد امام، بازار مسگري، موزه دفاع مقدس، روستاي ميمند، دره زبان مار، دلفارد جيرفت، بازار نقارخانه، مجموعه ابراهيم‌خان، تخت درگاه قلي بيك، دره شنگستان، قلعه اردشير، قبه سبز و غيره.

ساير مقاصد خلوت براي سفر در نوروز
علاوه‌بر شهرهاي فوق، مقاصد ديگري نيز وجود دارند كه مسافران به دليل شناخت محدود خود از آن‌ها، اين شهرها را در اولويت سفر خود قرار نمي‌دهند و شما مي‌توانيد به‌عنوان مقاصد خلوت هر يك از اين شهرها را به‌عنوان مقصد انتخاب كنيد. از جمله اين شهرها مي‌توان مقاصد زير را معرفي كرد:

طارم
تويسركان
تفرش
بندر تركمن
خرم آباد
در تمامي اين شهرها براي اقامت يا حمل‌ونقل، نگراني كمتري خواهيد داشت. چرا كه تعداد مسافران اين شهرها بسيار كمتر از ساير شهرهاي توريستي در ايران است. اما با وجود طبيعت زيبا و شهرهاي خلوت در اين مقاصد مي‌توانيد از سفر خود بسيار لذت ببريد.

سفر به مقاصد خلوت در عيد نوروز تبديل به يك رويا شده است. تصور كنيد مي‌خواهيد در طبيعت كمي عكاسي كنيد ولي تعداد زيادي مسافر در كادر شما هستند. يا به ديدن يك جاذبه تاريخي رفته‌ايد و مدت طولاني را بايد در صف بليط بمانيد. اين دست از مشكلات در عيد نوروز كه بيشتر مردم آن را براي سفر انتخاب مي‌كنند، بسيار رايج است.

اما مقاصد نيز وجود دارد كه با وجود جاذبه‌هاي بي‌شمار تاريخي، طبيعي، تفريحي و غيره يك مقصد بي‌نظير براي سفر به‌شمار مي‌رود و افراد كمي به‌دليل نداشتن اطلاعات كافي آن را در ليست مقاصد خود قرار نمي‌دهند.

با يك تصميم هوشمندانه مي‌توانيد سفر خود را براي تعطيلات عيد بدون نگراني از بابت شلوغي شهرها در مقاصد مختلفي مثل تهران، ايلام، خراسان شمالي، كرمان و غيره برنامه‌ريزي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۳۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد
نوشته شده در 13 اسفند 1401
 اشتراك گذاري با دوستان
توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كجاست؟ در اين  مقاله از مجله مستر بليط به بررسي آن مي پردازيم.

تعطيلات نوروز بهترين زمان براي سفر است. چرا كه با وجود تعطيلات چند روزه مي‌توانيد مقاصد مختلفي را براي سفر انتخاب كنيد، به طوري كه در اغلب آن‌ها شرايط آب‌وهوايي نيز بسيار مطلوب باشد و يك سفر فراموش‌نشدني را رقم زند.

از طرف ديگر معمولا مقاصدي مثل شيراز، اصفهان يا حتي رشت و بندرعباس پر از مسافراني است كه سفر خود را در اين ايام برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين مورد را مي‌توان يك دردسر سفر در عيد نوروز دانست كه براي آن دسته از افرادي كه از شلوغي‌هاي سفر لذت نمي‌برند،‌ چندان مطلوب نخواهد بود. پس در اين مقاله چند مقصد توريستي كه در عيد خلوت باشد را به شما معرفي مي‌كنيم.

 
5 مقصد خلوت براي سفر در نوروز
حالا نوبت به معرفي مقاصد خلوت براي نوروز رسيده است. اول به سراغ بهترين مقاصد از نظر تنوع جاذبه‌هاي ديدني مي‌رويم.

1. سفر به تهران
سفر خود را از پايتخت شروع مي‌كنيم. شهري كه در تابستان يكي از بهترين مقاصد تفريحي و گردشگري است كه با وجود امكانات خود يك مقصد بي‌نظير براي سفر به شمار مي‌رود.

بيشتر پايتخت نشينان در نوروز به ساير شهرها سفر مي‌كنند و شهر خالي از هر گونه دود و ترافيك مي‌شود. در نتيجه شما مي‌توانيد اين شهر خلوت را براي سفر انتخاب كنيد. از جمله جاذبه‌ها ديدني تهران مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

جاذبه‌هاي تاريخي پايتخت: كاخ گلستان، كاخ سعدآباد، موزه و كتابخانه ملي، موزه آبگينه، سردر باغ ملي، موزه خانه مقدم، عمارت مسعوديه، باغ موزه نگارستان، آرامستان ظهيرالدوله، برج طغرل، محله عودلاجان، آتشكده آدريان، گورستان ابن بابويه، موزه زمان، كاروانسراي خانات، محله حسن آباد، محله و بازار تجريش، كتابخانه و موزه ملك، كليساي سركيس مقدس، مسجد سپهسالار، خانه موه سيمين و جلال و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و گردشگري: مجموعه برج آزادي، درياچه و پارك چيتگر، پل طبيعت، برج ميلاد، باغ پرندگان، شهرك سينمايي غزالي، باغ كتاب، باغ ايراني، منطقه دربند، خيابان سي تير، مجموعه تله‌كابين توچال، مجموعه‌هاي تجاري كوروش، مگامال، پارك جنگلي ياس فاطمي، باغ فردوس، مجموعه دربند، محله دركه، پارك ملت، پارك ساعي، تئاتر شهر، باغ گياه‌شناسي، پارك ژوراسيك، مجموعه ورزشي انقلاب، پارك جمشيديه، پارك طالقاني، پارك جنگل لويزان، پارك آب و آتش، پيست اسكي ديزين، پيست اسكي دربندسر و غيره.
جاذبه‌هاي طبيعي: آبشار گلوكان، منطقه فشم و لواسان، روستاي ورديج و واريش، روستاي كن، روستاي شهرستانك، روستاي برغان، روستاي و درياچه لفور، دشت لار و غيره.

2. استان ايلام
استان ايلام يكي از زيباترين مناطقي است كه با وجود طبيعت زيبا و منحصر به‌فرد، شما را حيرت‌زده خواهد كرد. اين استان از شمال تا جنوب اقليم‌هاي متنوعي دارد كه باعث شده با شرايط آب‌وهواي مختلفي روبه‌رو شويد.

ايلام در بهار يكي از بهترين مقاصد سفر است كه به شما اين امكان را مي‌دهد در يك شهر توريستي تعطيلات خوبي داشته باشيد. بيشتر جاذبه‌هاي اين استان جاذبه‌هاي طبيعي شگفت‌انگيزي هستند كه در كمتر جايي مي‌توانيد نظير آن‌ها را پيدا كنيد. ليستي از اين جاذبه‌ها را در ادامه در اختيار شما قرار مي‌دهيم.

جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي: تنگه كافرين، كوه قلاقيران، روستاي بانقلان، درياچه دوقلو سياه گاو، دره ارغوان، منطقه حفاظت شده مانشت، تنگه رازيانه، آبشار گچان، منطقه تفريحي گل انار، درياچه سد ايلام، قلعه اسماعيل‌خان، آبشار سرطاف، آبشار وه ريز، قلعه والي، تپه خرگوشان، پارك جنگلي چغاسبز، منطقه جنگلي ششدار، كوه اهوران، آبشار اما، روستا و آبشار كلم، غار كناتاريكه، منطقه تاريخي و طبيعي دره شهر و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و ديدني: پارك كودك، موزه تاريخ طبيعي، پارك سراب، كاخ فلاحتي، طاق شيرين و فرهاد و غيره.
3. استان چهارمحال و بختياري
يكي ديگر از استان‌هاي ديدني به‌ويژه در تعطيلات نوروز، استان چهارمحال و بختياري است كه به بام ايران شهرت دارد. اين استان با طبيعت بي‌نظيرش در تعطيلات عيد از جمله شهرهاي خلوت براي سفر به‌شمار مي‌رود و آب‌وهواي معتدل و دل‌پذيري دارد.

منطقه كوهرنگ، شير سنگي، غار يخي چما كوهرنگ، چشمه ديمه و پيست اسكي چلگرد، دره عشق، آتشگاه، تونل كوهرنگ، آبشار بالا‌دست، تالاب چغاخور، تالاب سولقان و تالاب گندمان، آبشار زردليمه، دشت لاله‌هاي واژگون، پل زمان‌خان، قلعه شمس آباد، قلعه تاريخي جونقان، قلعه چالشتر،  قلعه دزك، قلعه سورك، قلعه بارده، مسجد جامع شهركرد، مسجد اتابكان، قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه و غيره.

 

4. خراسان شمالي
خراسان شمالي نيز با وجود جاذبه‌هاي متنوع يك مقصد توريستي خلوت و بي‌نظير براي سفر به‌ويژه در تعطيلات نوروز است. بسياري از جاذبه‌هاي اين استان، بكر و دست‌نخورده هستند كه براي سفرهاي طبيعت‌گردي از بهترين گزينه‌هاي موجود به‌شمار مي‌روند. تنوع جاذبه‌ها در اين بخش از نقشه ايران به اندازه‌اي‌ست كه مي‌توانيد تمام تعطيلات را براي آن برنامه‌ريزي كنيد.

از جمله جاذبه‌هاي اين استان زيبا و بكر مي‌توان به روستاي سپيدان كه از قديمي‌ترين روستاهاي خراسان شمالي با قدمت ۸ قرن اشاره كرد. ديگر جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي نيز شامل موارد زير است:

آبشار هنرور چشمه
آب معدني
تاش قلعه و برج قاري مالاق و قارقه
آبشار حميد
گردشگاه بش قارداش
حسينيه جاجرم
نارين قلعه جاجرم
چهارطاقي تيموري منار مسجد (مسجد خسرو شير)
گردشگاه بابا امان
دره بازخانه
آبشار اسطرخي (آبشار شارشار)
قلعه جلال الدين
آبشار بيار
درياچه سد شيرين دره
پارك ملي ساريگل
آبشار اسفجير
سرچشمه شوقان
بند خاكي عبدل آباد
روستاي گردشگري پاقلعه
رشته‌ كوه كپه داغ
آتشكده اسپاخو
امامزاده سلطان سيد عباس
پارك ملي سالوك
باغ دره
شهر تاريخي بلقيس
تپه قلعه خان
آبشار توي
آبشار ايزي
منطقه حفاظت شده قرخود
كوشك علي آباد
قزل قلعه
دره و چشمه هينورد
قبرستان باغلق
مقبره شيخ آذري
پناهگاه حيات وحش مياندشت
خانه مفخم
5. استان كرمان
از ديگر شهرهاي توريستي، مي‌توان به كرمان اشاره كرد. پايتخت تاريخي كه جاذبه‌هاي بي‌نظيري را در دل خود جاي داده است. اين شهر با اقليم كويري خود، طبيعت شگفت‌انگيز و ديدني دارد. يكي از عجايب كرمان، وجود باغ‌هاي سرسبز در دل كوير است كه هوش از سر شما خواهد برد.

از جمله جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي در كرمان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مجموعه گنجعلي خان (شامل بازار سنتي، حمام، آب انبار و مسجد)، حمام وكيل، گنبد جبليه و موزه سنگ، ارگ بم، ارگ راين، باغ شازده ماهان، باغ فتح آباد، كلوت‌هاي ديدني شهداد، جنگل پرديس قائم، قلعه دختر، مسجد جامع كرمان، آبشار سيمك، كتابخانه ملي كرمان، گنبد مشتاقيه، يخدان مويدي، موزه هنرهاي معاصر، پيست اسكي سيرچ، شهربابك، بردسير، شهر تاريخي بافت، دشت لوت، آتشكده آناهيتا،  موزه صنعتي كرمان، بازار سنتي كرمان، مقبره مشتاق علي شاه، مسجد امام، بازار مسگري، موزه دفاع مقدس، روستاي ميمند، دره زبان مار، دلفارد جيرفت، بازار نقارخانه، مجموعه ابراهيم‌خان، تخت درگاه قلي بيك، دره شنگستان، قلعه اردشير، قبه سبز و غيره.

ساير مقاصد خلوت براي سفر در نوروز
علاوه‌بر شهرهاي فوق، مقاصد ديگري نيز وجود دارند كه مسافران به دليل شناخت محدود خود از آن‌ها، اين شهرها را در اولويت سفر خود قرار نمي‌دهند و شما مي‌توانيد به‌عنوان مقاصد خلوت هر يك از اين شهرها را به‌عنوان مقصد انتخاب كنيد. از جمله اين شهرها مي‌توان مقاصد زير را معرفي كرد:

طارم
تويسركان
تفرش
بندر تركمن
خرم آباد
در تمامي اين شهرها براي اقامت يا حمل‌ونقل، نگراني كمتري خواهيد داشت. چرا كه تعداد مسافران اين شهرها بسيار كمتر از ساير شهرهاي توريستي در ايران است. اما با وجود طبيعت زيبا و شهرهاي خلوت در اين مقاصد مي‌توانيد از سفر خود بسيار لذت ببريد.

سفر به مقاصد خلوت در عيد نوروز تبديل به يك رويا شده است. تصور كنيد مي‌خواهيد در طبيعت كمي عكاسي كنيد ولي تعداد زيادي مسافر در كادر شما هستند. يا به ديدن يك جاذبه تاريخي رفته‌ايد و مدت طولاني را بايد در صف بليط بمانيد. اين دست از مشكلات در عيد نوروز كه بيشتر مردم آن را براي سفر انتخاب مي‌كنند، بسيار رايج است.

اما مقاصد نيز وجود دارد كه با وجود جاذبه‌هاي بي‌شمار تاريخي، طبيعي، تفريحي و غيره يك مقصد بي‌نظير براي سفر به‌شمار مي‌رود و افراد كمي به‌دليل نداشتن اطلاعات كافي آن را در ليست مقاصد خود قرار نمي‌دهند.

با يك تصميم هوشمندانه مي‌توانيد سفر خود را براي تعطيلات عيد بدون نگراني از بابت شلوغي شهرها در مقاصد مختلفي مثل تهران، ايلام، خراسان شمالي، كرمان و غيره برنامه‌ريزي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۳۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد

توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كه خلوت باشد
نوشته شده در 13 اسفند 1401
 اشتراك گذاري با دوستان
توريستي‌ترين شهر ايران در عيد كجاست؟ در اين  مقاله از مجله مستر بليط به بررسي آن مي پردازيم.

تعطيلات نوروز بهترين زمان براي سفر است. چرا كه با وجود تعطيلات چند روزه مي‌توانيد مقاصد مختلفي را براي سفر انتخاب كنيد، به طوري كه در اغلب آن‌ها شرايط آب‌وهوايي نيز بسيار مطلوب باشد و يك سفر فراموش‌نشدني را رقم زند.

از طرف ديگر معمولا مقاصدي مثل شيراز، اصفهان يا حتي رشت و بندرعباس پر از مسافراني است كه سفر خود را در اين ايام برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين مورد را مي‌توان يك دردسر سفر در عيد نوروز دانست كه براي آن دسته از افرادي كه از شلوغي‌هاي سفر لذت نمي‌برند،‌ چندان مطلوب نخواهد بود. پس در اين مقاله چند مقصد توريستي كه در عيد خلوت باشد را به شما معرفي مي‌كنيم.

 
5 مقصد خلوت براي سفر در نوروز
حالا نوبت به معرفي مقاصد خلوت براي نوروز رسيده است. اول به سراغ بهترين مقاصد از نظر تنوع جاذبه‌هاي ديدني مي‌رويم.

1. سفر به تهران
سفر خود را از پايتخت شروع مي‌كنيم. شهري كه در تابستان يكي از بهترين مقاصد تفريحي و گردشگري است كه با وجود امكانات خود يك مقصد بي‌نظير براي سفر به شمار مي‌رود.

بيشتر پايتخت نشينان در نوروز به ساير شهرها سفر مي‌كنند و شهر خالي از هر گونه دود و ترافيك مي‌شود. در نتيجه شما مي‌توانيد اين شهر خلوت را براي سفر انتخاب كنيد. از جمله جاذبه‌ها ديدني تهران مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

جاذبه‌هاي تاريخي پايتخت: كاخ گلستان، كاخ سعدآباد، موزه و كتابخانه ملي، موزه آبگينه، سردر باغ ملي، موزه خانه مقدم، عمارت مسعوديه، باغ موزه نگارستان، آرامستان ظهيرالدوله، برج طغرل، محله عودلاجان، آتشكده آدريان، گورستان ابن بابويه، موزه زمان، كاروانسراي خانات، محله حسن آباد، محله و بازار تجريش، كتابخانه و موزه ملك، كليساي سركيس مقدس، مسجد سپهسالار، خانه موه سيمين و جلال و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و گردشگري: مجموعه برج آزادي، درياچه و پارك چيتگر، پل طبيعت، برج ميلاد، باغ پرندگان، شهرك سينمايي غزالي، باغ كتاب، باغ ايراني، منطقه دربند، خيابان سي تير، مجموعه تله‌كابين توچال، مجموعه‌هاي تجاري كوروش، مگامال، پارك جنگلي ياس فاطمي، باغ فردوس، مجموعه دربند، محله دركه، پارك ملت، پارك ساعي، تئاتر شهر، باغ گياه‌شناسي، پارك ژوراسيك، مجموعه ورزشي انقلاب، پارك جمشيديه، پارك طالقاني، پارك جنگل لويزان، پارك آب و آتش، پيست اسكي ديزين، پيست اسكي دربندسر و غيره.
جاذبه‌هاي طبيعي: آبشار گلوكان، منطقه فشم و لواسان، روستاي ورديج و واريش، روستاي كن، روستاي شهرستانك، روستاي برغان، روستاي و درياچه لفور، دشت لار و غيره.

2. استان ايلام
استان ايلام يكي از زيباترين مناطقي است كه با وجود طبيعت زيبا و منحصر به‌فرد، شما را حيرت‌زده خواهد كرد. اين استان از شمال تا جنوب اقليم‌هاي متنوعي دارد كه باعث شده با شرايط آب‌وهواي مختلفي روبه‌رو شويد.

ايلام در بهار يكي از بهترين مقاصد سفر است كه به شما اين امكان را مي‌دهد در يك شهر توريستي تعطيلات خوبي داشته باشيد. بيشتر جاذبه‌هاي اين استان جاذبه‌هاي طبيعي شگفت‌انگيزي هستند كه در كمتر جايي مي‌توانيد نظير آن‌ها را پيدا كنيد. ليستي از اين جاذبه‌ها را در ادامه در اختيار شما قرار مي‌دهيم.

جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي: تنگه كافرين، كوه قلاقيران، روستاي بانقلان، درياچه دوقلو سياه گاو، دره ارغوان، منطقه حفاظت شده مانشت، تنگه رازيانه، آبشار گچان، منطقه تفريحي گل انار، درياچه سد ايلام، قلعه اسماعيل‌خان، آبشار سرطاف، آبشار وه ريز، قلعه والي، تپه خرگوشان، پارك جنگلي چغاسبز، منطقه جنگلي ششدار، كوه اهوران، آبشار اما، روستا و آبشار كلم، غار كناتاريكه، منطقه تاريخي و طبيعي دره شهر و غيره.
جاذبه‌هاي تفريحي و ديدني: پارك كودك، موزه تاريخ طبيعي، پارك سراب، كاخ فلاحتي، طاق شيرين و فرهاد و غيره.
3. استان چهارمحال و بختياري
يكي ديگر از استان‌هاي ديدني به‌ويژه در تعطيلات نوروز، استان چهارمحال و بختياري است كه به بام ايران شهرت دارد. اين استان با طبيعت بي‌نظيرش در تعطيلات عيد از جمله شهرهاي خلوت براي سفر به‌شمار مي‌رود و آب‌وهواي معتدل و دل‌پذيري دارد.

منطقه كوهرنگ، شير سنگي، غار يخي چما كوهرنگ، چشمه ديمه و پيست اسكي چلگرد، دره عشق، آتشگاه، تونل كوهرنگ، آبشار بالا‌دست، تالاب چغاخور، تالاب سولقان و تالاب گندمان، آبشار زردليمه، دشت لاله‌هاي واژگون، پل زمان‌خان، قلعه شمس آباد، قلعه تاريخي جونقان، قلعه چالشتر،  قلعه دزك، قلعه سورك، قلعه بارده، مسجد جامع شهركرد، مسجد اتابكان، قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه و غيره.

 

4. خراسان شمالي
خراسان شمالي نيز با وجود جاذبه‌هاي متنوع يك مقصد توريستي خلوت و بي‌نظير براي سفر به‌ويژه در تعطيلات نوروز است. بسياري از جاذبه‌هاي اين استان، بكر و دست‌نخورده هستند كه براي سفرهاي طبيعت‌گردي از بهترين گزينه‌هاي موجود به‌شمار مي‌روند. تنوع جاذبه‌ها در اين بخش از نقشه ايران به اندازه‌اي‌ست كه مي‌توانيد تمام تعطيلات را براي آن برنامه‌ريزي كنيد.

از جمله جاذبه‌هاي اين استان زيبا و بكر مي‌توان به روستاي سپيدان كه از قديمي‌ترين روستاهاي خراسان شمالي با قدمت ۸ قرن اشاره كرد. ديگر جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي نيز شامل موارد زير است:

آبشار هنرور چشمه
آب معدني
تاش قلعه و برج قاري مالاق و قارقه
آبشار حميد
گردشگاه بش قارداش
حسينيه جاجرم
نارين قلعه جاجرم
چهارطاقي تيموري منار مسجد (مسجد خسرو شير)
گردشگاه بابا امان
دره بازخانه
آبشار اسطرخي (آبشار شارشار)
قلعه جلال الدين
آبشار بيار
درياچه سد شيرين دره
پارك ملي ساريگل
آبشار اسفجير
سرچشمه شوقان
بند خاكي عبدل آباد
روستاي گردشگري پاقلعه
رشته‌ كوه كپه داغ
آتشكده اسپاخو
امامزاده سلطان سيد عباس
پارك ملي سالوك
باغ دره
شهر تاريخي بلقيس
تپه قلعه خان
آبشار توي
آبشار ايزي
منطقه حفاظت شده قرخود
كوشك علي آباد
قزل قلعه
دره و چشمه هينورد
قبرستان باغلق
مقبره شيخ آذري
پناهگاه حيات وحش مياندشت
خانه مفخم
5. استان كرمان
از ديگر شهرهاي توريستي، مي‌توان به كرمان اشاره كرد. پايتخت تاريخي كه جاذبه‌هاي بي‌نظيري را در دل خود جاي داده است. اين شهر با اقليم كويري خود، طبيعت شگفت‌انگيز و ديدني دارد. يكي از عجايب كرمان، وجود باغ‌هاي سرسبز در دل كوير است كه هوش از سر شما خواهد برد.

از جمله جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي در كرمان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مجموعه گنجعلي خان (شامل بازار سنتي، حمام، آب انبار و مسجد)، حمام وكيل، گنبد جبليه و موزه سنگ، ارگ بم، ارگ راين، باغ شازده ماهان، باغ فتح آباد، كلوت‌هاي ديدني شهداد، جنگل پرديس قائم، قلعه دختر، مسجد جامع كرمان، آبشار سيمك، كتابخانه ملي كرمان، گنبد مشتاقيه، يخدان مويدي، موزه هنرهاي معاصر، پيست اسكي سيرچ، شهربابك، بردسير، شهر تاريخي بافت، دشت لوت، آتشكده آناهيتا،  موزه صنعتي كرمان، بازار سنتي كرمان، مقبره مشتاق علي شاه، مسجد امام، بازار مسگري، موزه دفاع مقدس، روستاي ميمند، دره زبان مار، دلفارد جيرفت، بازار نقارخانه، مجموعه ابراهيم‌خان، تخت درگاه قلي بيك، دره شنگستان، قلعه اردشير، قبه سبز و غيره.

ساير مقاصد خلوت براي سفر در نوروز
علاوه‌بر شهرهاي فوق، مقاصد ديگري نيز وجود دارند كه مسافران به دليل شناخت محدود خود از آن‌ها، اين شهرها را در اولويت سفر خود قرار نمي‌دهند و شما مي‌توانيد به‌عنوان مقاصد خلوت هر يك از اين شهرها را به‌عنوان مقصد انتخاب كنيد. از جمله اين شهرها مي‌توان مقاصد زير را معرفي كرد:

طارم
تويسركان
تفرش
بندر تركمن
خرم آباد
در تمامي اين شهرها براي اقامت يا حمل‌ونقل، نگراني كمتري خواهيد داشت. چرا كه تعداد مسافران اين شهرها بسيار كمتر از ساير شهرهاي توريستي در ايران است. اما با وجود طبيعت زيبا و شهرهاي خلوت در اين مقاصد مي‌توانيد از سفر خود بسيار لذت ببريد.

سفر به مقاصد خلوت در عيد نوروز تبديل به يك رويا شده است. تصور كنيد مي‌خواهيد در طبيعت كمي عكاسي كنيد ولي تعداد زيادي مسافر در كادر شما هستند. يا به ديدن يك جاذبه تاريخي رفته‌ايد و مدت طولاني را بايد در صف بليط بمانيد. اين دست از مشكلات در عيد نوروز كه بيشتر مردم آن را براي سفر انتخاب مي‌كنند، بسيار رايج است.

اما مقاصد نيز وجود دارد كه با وجود جاذبه‌هاي بي‌شمار تاريخي، طبيعي، تفريحي و غيره يك مقصد بي‌نظير براي سفر به‌شمار مي‌رود و افراد كمي به‌دليل نداشتن اطلاعات كافي آن را در ليست مقاصد خود قرار نمي‌دهند.

با يك تصميم هوشمندانه مي‌توانيد سفر خود را براي تعطيلات عيد بدون نگراني از بابت شلوغي شهرها در مقاصد مختلفي مثل تهران، ايلام، خراسان شمالي، كرمان و غيره برنامه‌ريزي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۳۰ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)