برترين اخبار برترين اخبار .

برترين اخبار

طراحي سايت چيست؟

طراحي سايت چيست؟

قبل از اينكه ببينيم طراحي سايت چه كاربردي دارد، بهتر است اين موضوع را بررسي كنيم كه طراحي سايت چيست؟ در واقع طراحي وب سايت به معناي ايجاد يك يا چند صفحه است كه از قبل به صورت هدفمند در اينترنت طراحي شده اند. ساخت وب سايت در پلتفرم گوگل قوانين و شرايط خاص خود را دارد. زيرا شما مي توانيد وب سايت خود را با توجه به نوع كسب و كار و اهدافي كه داريد طراحي و راه اندازي كنيد. تمامي صفحات وب با استفاده از ابزارهاي خاص و كدنويسي طراحي شده اند.

در ابتدا طراحي سايت با كدهاي ساده تري انجام مي شد. اين ساختار ساده قطعا محدوديت هايي را براي وب سايت ايجاد مي كند. اما با پيشرفت علم و تكنولوژي ابزارها و زبان هاي زيادي براي برنامه نويسي تحت وب طراحي شد كه با استفاده از آنها مي توان صفحات نامحدودي در دنياي گوگل ايجاد كرد. فقط كساني كه دانش كافي از برنامه نويسي وب دارند مي توانند از اين كدها براي ايجاد صفحات وب استفاده كنند. البته استفاده از ابزارهايي مانند وردپرس براي طراحي سايت نيز مناسب است كه بدون كدنويسي و تسلط بر آن انجام مي شود.

 


تاريخچه اولين طراحي سايت

امروزه افراد كمي هستند كه كاربرد طراحي سايت را ندانند! زيرا ميليون ها صفحه وب فعال در گوگل وجود دارد كه برخي از آنها چند سال قدمت دارند. اما شايد براي شما جالب باشد كه تاريخچه اولين طراحي وب سايت در جهان را بدانيد. اولين سايت در كل دنيا توسط آقاي تيم برنرز لي طراحي و اجرا شد. خوب است بدانيد اين سايت هنوز در دسترس است و مي توانيد از آن بازديد كنيد. اولين سايت طراحي شده توسط تيم برنرز لي به دور از هرگونه طراحي گرافيكي و پيچيدگي بود. اين سايت صرفا متن محور بود و حالت پيشرفته نداشت.

 


شايد در آن زمان كمتر كسي مي دانست كه طراحي سايت چه كاربردي دارد! به همين دليل سايت هايي كه بعد از اين سايت طراحي شدند همگي بسيار ساده و به دور از پيچيدگي و گرافيك حرفه اي بودند. حتي جالب است بدانيد كه در اين سايت ها از رنگ آميزي خاصي استفاده نشده است. اما پس از آن با معرفي مرورگرهاي پيشرفته تري توسط مايكروسافت، سايت ها شكل و شمايل بهتري به خود گرفتند و روز به روز جذاب و زيباتر شدند.

 


مزاياي داشتن وب سايت

 

آيا مي دانيد طراحي سايت چه كاربردي دارد؟ در واقع براي داشتن يك وب سايت مرتبط با كسب و كار خود بايد بدانيد كه چه مزايايي به دست خواهيد آورد. البته مشاوره طراحي سايت را مي توانيد از سايت هاي بزرگي مانند رايا ماركتينگ كه فعاليت حرفه اي و تخصصي در زمينه طراحي و مديريت سايت دارند، دريافت كنيد. به اين ترتيب مي توانيد با آگاهي بالاتري نسبت به طراحي وب سايت مورد نظر خود اقدام كنيد.

 


طراحي سايت در اصفهان در سايت اصفهان سيصد و شصت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۷:۵۹ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ارتودنسي پيشگيرانه چيست؟

ارتودنسي پيشگيرانه چيست؟

ارتودنسي پيشگيرانه به كليه اقدامات درماني اطلاق مي شود كه در دوران كودكي و حتي نوجواني انجام مي شود كه به نوعي از ايجاد ناهنجاري هاي دندان ها و فك ها جلوگيري مي كند و يا حداقل تا حدودي از شدت آنها مي كاهد تا درمان بعدي بسيار آسان شود.

 


به عنوان مثال، اگر كودكي در حدود 8 سال به دليل مشكل در پشت فك بالا از ماسك ارتودنسي استفاده كند، ارتودنسي پيشگيرانه محسوب مي شود زيرا از ايجاد بدشكلي شديد فك پايين جلوگيري مي كند.

 


ارتودنسي كودكان

مزاياي ارتودنسي در سنين پايين

زماني كه فك و دندان كودك شما در وضعيت صحيح قرار گيرد، علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان كودك، مي تواند لبخند و چهره اي زيباتر را نيز به او هديه دهد. اگر درمان ارتودنسي در سنين پايين و زير نظر متخصص ارتودنسي شروع شود، مي توان از آسيب هاي جدي تري در سنين بالاتر جلوگيري كرد و درمان در سنين پايين تر در زمان كوتاه تر و راحت تري انجام مي شود. علاوه بر تمام موارد درماني، ارتودنسي كودكان اعتماد به نفس بيشتري را در كودكان ايجاد مي كند. ارتودنسي مي تواند ساير مشكلات و بيماري هاي ناشي از ناهنجاري هاي دهان و دندان را بهبود يا به طور كامل برطرف كند.

 


درمان ارتودنسي چگونه به كودك من كمك مي كند؟

انجام درمان ارتودنسي به كودك شما اين امكان را مي دهد كه هر حركتي كه دهان و دندان را در بر مي گيرد، صحيح تر و بهتر انجام دهد. پس از درمان ارتودنسي، كودك شما مي‌تواند بهتر بجود و راحت‌تر قورت دهد. در نتيجه هضم بهتري خواهد داشت و به موقع رشد و نمو مي كند.

علاوه بر اين، زماني كه وضعيت دندان ها اصلاح شود و عملكرد طبيعي دندان ها بازيابي شود، زيباتر به نظر مي رسند. لبخند زيبا يكي از اهداف اصلي درمان ارتودنسي كودكان محسوب مي شود كه اثرات مثبت جسمي و رواني بسياري خواهد داشت.

چه در كودكي و چه در بزرگسالي، افزايش عزت نفس و اعتماد به نفس از ميوه هاي درخت ارتودنسي در نظر گرفته مي شود، موضوعي كه در مطالعات متعدد نشان داده شده است. بر اساس مطالعه اي كه در مجله معتبر Pubmed در مورد رابطه بين افزايش اعتماد به نفس و نياز به درمان ارتودنسي منتشر شده است، ارتودنسي مي تواند با اصلاح موقعيت و تغيير شكل دندان ها و فك هاي بيمار به بهبود اعتماد به نفس و نياز به درمان ارتودنسي كمك كند. رابطه بين آنها تأثير بسزايي دارد. احساس اعتماد به نفس و رضايت از زندگي خود به عنوان يك فرد بيمار.

 

در عين حال، بايد به خاطر داشت كه دندان هايي كه به درستي قرار گرفته اند كمتر در معرض پوسيدگي و پلاك هستند و بيماري لثه در افرادي كه دندان هاي صاف و مرتب دارند كمتر ديده مي شود.

ارتودنسي كودكان در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۱۷:۰۹ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

علل پوسيدگي و پوسيدگي دندان چيست؟

علل پوسيدگي و پوسيدگي دندان چيست؟

دندان‌هاي شما هر روز در معرض موادي قرار مي‌گيرند كه ميناي خارجي دندان‌ها را از بين مي‌برند. اين عوامل شامل نوشيدني هاي شيرين يا اسيدي، تجمع پلاك و حتي باكتري در بزاق شما مي شود. اگر اين مواد جمع شوند، لايه خارجي ميناي دندان شما مي تواند فرسايش يافته و از بين برود.

 


اگر بخواهيم به طور كلي از اين مواد دوري كنيم، غير ممكن است. اما مي دانيم كه عواملي مانند سيگار كشيدن، مسواك نزدن و نخ دندان كشيدن و عدم مراجعه منظم به دندانپزشك مي تواند باعث بدتر شدن حفره ها شود.

 


نحوه تشخيص زودهنگام حفره هاي دنداني

مشكل پوسيدگي دندان اين است كه در مراحل اوليه آن، اغلب علائم يا نشانه هاي آشكاري وجود ندارد. هنگامي كه پوسيدگي دندان شديد مي شود، ممكن است هنگام گاز گرفتن غذا دچار حساسيت، دندان درد، تورم لثه يا درد شويد. با اين حال، دندانپزشك شما مي تواند علائم اوليه پوسيدگي را در طول معاينه تشخيص دهد و به شما اين فرصت را مي دهد كه قبل از ظاهر شدن اين علائم اقدام كنيد.

 


عوارض سوراخ شدن دندان

مهم نيست كه چگونه پوسيدگي دندان رخ مي دهد يا چه چيزي باعث ايجاد سوراخ در ديواره دندان مي شود. هنگامي كه اين سد مهم شكسته شود، دندان ها مستعد حمله باكتريايي مي شوند كه مي تواند منجر به درد، التهاب و از دست دادن كامل دندان شود. عفونت بعد از سوراخ كردن دندان مي تواند منجر به ايجاد آبسه و جوش در ريشه دندان شود. همچنين ممكن است تورم و تغيير رنگ دندان و ناحيه اطراف آن وجود داشته باشد.

 


درمان دندان هاي مولر سوراخ شده

وقتي صحبت از پوسيدگي دندان مي شود، زمان مهم است. اگر زود تشخيص داده شود، معمولاً مي توان با فلورايد درماني ساده آن را برطرف كرد. پوسيدگي شديدتر ممكن است نياز به برداشتن قسمت آسيب ديده دندان و جايگزيني با پر كردن يا روكش داشته باشد. اگر براي مدت طولاني درمان نشود، ممكن است دندانپزشك مجبور شود دندان پوسيده را به طور كامل خارج كند. بسته به شدت حفره، دندانپزشك شما ممكن است درمان هاي زير را براي بيمار حفره اي شما توصيه كند.

 


درمان فلورايداسيون اوليه

فلورايد يك ماده معدني است كه به تقويت ميناي دندان كمك مي كند. دندانپزشكان مي توانند از اشكال مختلف فلورايد براي جلوگيري و حتي ترميم آسيب هاي ناشي از پوسيدگي دندان استفاده كنند. دندانپزشك فلورايد را مستقيماً به دندان ها مي زند. اين درمان هاي فلورايد معمولاً سريع هستند و فقط چند دقيقه طول مي كشد. فلورايد به شكل ژل، لاك، فوم يا محلول موجود است.

 


دندان هاي آسيب ديده را پر كنيد

هنگامي كه پوسيدگي دندان به دليل پوسيدگي دندان ايجاد مي شود، پر كردن دندان مي تواند يك گزينه درماني باشد. پس از سوراخ كردن دندان براي از بين بردن حفره، دندانپزشك حفره را طوري شكل مي‌دهد كه با پركردگي مناسب باشد. سپس دندانپزشك حفره را با موادي مانند آمالگام يا كامپوزيت پر مي كند.

 


درب را بگذاريد

حفره هاي بزرگتر ناشي از پوسيدگي دندان ممكن است به جاي پر كردن به روكش نياز داشته باشند. دندانپزشك براي قرار دادن روكش ابتدا قسمت بيروني دندان و هر قسمت پوسيده را برمي دارد. دندانپزشك يك قالب از دندان درست مي كند و تاج موقت را روي آن قرار مي دهد تا زماني كه روكش دائمي براي نصب آماده شود. اين فرآيند معمولاً 1 تا 2 هفته طول مي كشد.

 


ريشه دندان

دندانپزشك مي تواند براي نجات دندان و جلوگيري از كشيده شدن آن، پالپ دندان آسيب ديده را جدا كند. در واقع عصب كشي يك درمان مناسب براي سوراخ هاي عميق است. طبق گفته انجمن اندودنتيست هاي آمريكا (AAE)، دندانپزشك ابتدا دندان را قبل از برداشتن پالپ بي حس مي كند. سپس كانال هاي ريشه داخل دندان تميز مي شوند و شكل مي گيرند. دندانپزشكان گاهي اوقات داروها را وارد كانال مي كنند. اين براي از بين بردن هر گونه باكتري مفيد است.

 


سپس دندانپزشك كانال ريشه را با مواد لاستيكي مانند پر مي كند و يك روكش يا پركننده را روي دندان قرار مي دهد تا آن را ترميم و تقويت كند.

 


كشيدن دندان

اگر عفونت باعث آسيب شديد به دندان و بافت اطراف شود، ممكن است نياز به كشيدن دندان باشد. ايمپلنت هاي دنداني را مي توان به عنوان يك جايگزين زيبايي و كاربردي براي كشيدن دندان استفاده كرد. تشخيص و درمان به موقع مي تواند شانس شما را براي جلوگيري از پوسيدگي دندان هاي آسيب ديده افزايش دهد. معاينات منظم دندان مي تواند به شناسايي حفره ها قبل از ترميم كمك كند.

 


پس از كشيدن دندان، فرد ممكن است دچار تورم يا درد شود كه طبيعي است. با اين حال، اگر فردي پس از كشيدن دندان متوجه هر يك از علائم زير شد، بايد بلافاصله با دندانپزشك تماس بگيرد يا به پزشك مراجعه كند.

 


تب

حالت تهوع

استفراغ

درد شديد، تورم يا خونريزي

دردي كه با گذشت زمان افزايش مي يابد

10 علت رايج پوسيدگي دندان

پوسيدگي دندان سوراخي است كه در اثر پوسيدگي دندان در دندان ايجاد مي شود. ميناي محافظ از بين مي رود و هسته دندان نمايان مي شود. هنگامي كه غذا مي خوريد پلاك روي دندان هاي شما ايجاد مي شود و مي تواند در عرض 20 دقيقه منجر به پوسيدگي شود.

 


اما علل ديگر مي تواند باعث ايجاد حفره شود يا دندان هاي شما را مستعد پوسيدگي كند. بياييد خود را با اين عوامل آشنا كنيم.

 


عدم رعايت بهداشت دهان

سريع ترين راه براي ايجاد حفره در دندان هاي آسياب از طريق عدم مراقبت از دندان است. عدم مسواك زدن يا نخ دندان كشيدن منظم، عدم استفاده از دهانشويه يا مسواك زدن زبان مي تواند دندان هاي شما را مستعد پوسيدگي كند. مسواك زدن هر بار كمتر از دو دقيقه نيز مي تواند منجر به پوسيدگي شود.

 


تغذيه نامناسب

آنچه مي خوريد مهم است. اگر مقدار زيادي غذاها و نوشيدني هاي شيرين مي خوريد يا غذاهاي حاوي نشاسته مي خوريد، دهان شما پر از قند مي شود كه باكتري ها مي توانند از آنها تغذيه كنند. 

 


كلينيك دندانپزشكي كودكان شبانه روزي اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۰۶:۴۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

مراقبت از دندان هاي كودك

از آنجايي كه دندان نيش و دندان آسياب كودكان معمولا در سنين 9 تا 12 سالگي ظاهر مي شوند، اين دندان ها براي خوردن و جويدن غذا و همچنين براي حفظ فضاي مورد نياز براي رشد دندان هاي دائمي كودك مهم هستند.

 


دندانپزشكان اطفال به دلايلي كه در بالا ذكر شد از كشيدن دندان هاي شيري به خصوص اين دندان ها به شدت اجتناب مي كنند. دندانپزشكان هميشه توصيه مي كنند كه والدين به طور مرتب به دندانپزشك مراجعه كنند تا در زمان تعيين شده توسط دندانپزشك، دندان هاي فرزندانشان را چك كنند تا در صورت مشاهده هر گونه مشكلي در دندان هاي كودكان، در اسرع وقت براي حفظ سلامت دندان هايشان درمان شود. آن را از دست ندهيد. فراموش نكنيد كه كودكان خود را به طور منظم معاينه دندانپزشكي انجام دهيد.

 


اگر دنداني كشيده يا از دست مي رود ...

 


اما در مواردي مانند شكستگي تاج و ريشه، پوسيدگي دندان و عفونت هاي بسيار جدي. . . اين اتفاق افتاد كه دندانپزشك مجبور شد دندان را از دهان خارج كند. در اين مورد كه دندان هاي شيري كشيده شده اند، دندانپزشك اطفال استفاده از فضا نگهدار را براي حفظ فضايي براي دندان هاي دائمي كه پس از مدت كوتاهي رشد مي كنند، توصيه مي كند.

 


عدم استفاده از فضا نگهدار مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي مانند جابجايي دندان هاي اطراف و رشد دندان هاي دائمي در فضاي بسته شود و مشكلاتي مانند گيركردن دندان ها بين دندان هاي كناري يا كج شدن رشد آنها و نامنظم شدن دندان ها را به همراه داشته باشد.

 


در اين مورد تشخيص صحيح توسط دندانپزشك مهم است و معمولا استفاده از فضا نگهدار را توصيه مي كنند مگر اينكه سن دندان هاي دائمي كودك كمتر از 6 ماه باشد.

 


مراقبت از دندان هاي كودك

 


تغذيه صحيح و سالم، پرهيز از مصرف زياد مواد قندي و شيرين و رعايت بهداشت دهان و دندان از عوامل مهم در مراقبت از دندان كودكان است. اما در برخي موارد ممكن است دندان ها به دلايلي مانند عدم رعايت اين شرايط يا موارد ديگر دچار پوسيدگي شوند، گفته مي شود كه تمام سطوح دندان به يك شكل پوسيدگي ندارند، برخي از سطوح بيشتر در معرض پوسيدگي هستند، مانند:

 


براي شيارهاي روي سطوح جونده دندان توسط دندانپزشكان توصيه مي شود

دندانپزشكان توصيه مي كنند كه سطوح بين دنداني و رينگ ها، ناحيه اي كه لثه به دندان ها متصل مي شود، به خوبي تميز شود.

 


كلينيك دندانپزشكي كودكان با بيهوشي در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۴۱:۲۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

به طور كلي ظاهر و از دست دادن دندان هاي فك پايين و فك بالا در اكثر كودكان مي توان گفت:

توالي از دست دادن دندان شيري و اهميت لق شدن زودهنگام
نكته مهم در مورد دندان هاي شيري اين است كه قبل از رسيدن زمان و شرايط مناسب نبايد زودتر از موعد آنها را درآوريد. اگر دندان شيري آسيب ديده يا لق شده است، مراجعه به دندانپزشك كودكان ضروري است. در برخي موارد ممكن است ريشه دندان به طور كامل جدا نشود و منجر به عفونت شود.

مراقبت هاي بعد از افتادن دندان هاي شيري
دو حالت وجود دارد كه در آن دندان هاي شيري كودك ممكن است بيفتد:
1. دندان هاي شيري به طور طبيعي مي ريزند و از طرف دندان هاي دائمي فشار وارد مي شود، بنابراين جاي نگراني نيست. ممكن است خونريزي كمي وجود داشته باشد، اما مي توان خونريزي را با بستن آن با گاز پانسمان براي مدتي متوقف كرد و سپس دندان هاي شيري كودك به طور طبيعي بيرون مي آيد.

2. گاهي اوقات دندان هاي شيري كودكان در اثر ضربه زودرس مي افتند با مراجعه به دندانپزشك اطفال و استفاده از روش هاي درماني صرفه جويي در فضا مي توان از فضاي خالي دندان هاي شيري براي تسهيل رشد دندان هاي دائمي محافظت كرد.

ترتيب رويش و از بين رفتن دندان هاي شيري
اول از همه بايد بدانيد كه زمان منتشر شده براي افتادن دندان هاي شيري كودكان تنها يك چارچوب خشن است و نمي توان در مورد رشد اولين دندان شيري در همه كودكان نظر روشني داد. اگر دندان هاي فرزندتان به ترتيبي كه در اين مقاله يا جاي ديگري در طي سه ماه يا بعد از يك سال آمده است، نيفتد، نگران نباشيد.

به طور كلي ظاهر و از دست دادن دندان هاي فك پايين و فك بالا در اكثر كودكان مي توان گفت:

دندان هاي شيري فك پايين
دندان هاي جلويي مركزي كودك معمولا بين 4-7 ماهگي رويش مي كنند و در 6-7 سالگي از بين مي روند.
دندان هاي جلويي كودك بين 16-10 ماهگي رشد مي كنند و در 7 تا 8 سالگي مي ريزند.
دندان هاي نيش بين 17 تا 23 ماهگي و بين 9 تا 12 ماهگي رويش پيدا مي كنند.
مولرهاي اول فك پايين بين 14 تا 18 ماهگي رشد مي كنند و بين 9 تا 11 سالگي از بين مي روند.
مولر دوم فك پايين بين 23 تا 31 ماهگي رشد مي كند و در 10 تا 12 سال مي ريزد.
دندان هاي شيري فك بالا
دندان هاي مركزي جلويي بين 8 تا 12 ماهگي روييده و در سنين 6 تا 7 سالگي مي ريزند.
دندان هاي جلو در 9 تا 13 ماهگي رويش مي كنند و بين 7 تا 8 سالگي از بين مي روند.
نيش فك بالا در 22-16 ماه رشد مي كند و در 12-10 سال از بين مي رود.
مولرهاي اول فك بالا در 19-13 ماهگي رشد مي كنند و بين 9 تا 11 سالگي از بين مي روند.
مولر دوم فك بالا بين 25 تا 33 ماهگي رشد مي كند و در 10 تا 12 سال مي ريزد.

دندانپزشكي اطفال در اصفهان در سايت دكتر علي بهزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۲۲:۰۱ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

اگر دندان هاي شيري ام نيفتند چه بايد بكنم؟

به نظر شما كدام دندان به دليل شير از دست رفته است؟

همه انسان ها دندان هاي شيري خود را از دست مي دهند. تعداد دندان هاي شيري 20 عدد است كه در هر فك 10 دندان وجود دارد. اين دندان ها از خط وسط تا پشت عبارتند از:

 


* دندان هاي از پيش مركزي (A)

* دندان هاي قدامي (B)

*نيش (وسط)

* مولر اول (D)

* مولر دوم (E)

 


روند از دست دادن دندان هاي شيري معمولا از حدود 6 سالگي شروع مي شود و تا 12 سالگي ادامه مي يابد. ترتيب از دست دادن دندان هاي شيري معمولاً به ترتيب ذكر شده است. به طور كلي، پرمولرهاي فك پايين اولين دنداني هستند كه از دست مي‌روند و دندان‌هاي آسياب دوم فك بالا آخرين دندان‌هايي هستند كه از دست مي‌روند.

 


با افتادن دندان هاي شيري، دندان هاي دائمي شروع به رشد مي كنند. دندان‌هاي دائمي بزرگ‌تر و محكم‌تر از دندان‌هاي شيري هستند و براي جويدن غذا و حفظ سلامت دهان و دندان ضروري هستند.

 


مهم است كه توجه داشته باشيد كه از دست دادن دندان هاي شيري هر كودك ممكن است كمي متفاوت باشد. برخي از كودكان دير يا زود دندان هاي خود را از دست مي دهند. علاوه بر اين، ترتيب از دست دادن دندان ممكن است بين كودكان متفاوت باشد.

 


آيا دندان هاي شيري اعصاب دارند؟

برخي از دندان هاي شيري ريشه ندارند، در حالي كه اين دندان ها داراي ريشه هاي بلند و كامل هستند.

 


دندان ها با بالا رفتن سن و رسيدن به نقطه اي كه دندان هايشان آسيب مي بيند در آستانه مرگ قرار مي گيرند.

 


دندان هاي شيري باقي مانده چيست؟

شير دندان باقي مانده به اين معني است كه نمي ريزد، به طور دائم براي جايگزيني رشد مي كند.

 


 

دليل ديگري كه باعث مي شود دندان هاي شيري در بزرگسالي رشد كنند، به دليل وضعيتي است كه در آن دندان هاي دائمي از لثه بيرون مي آيند اما در جهت اشتباه هستند.

 


اگر دندان هاي شيري ام نيفتند چه بايد بكنم؟

دندان هاي شيري باقي مانده در پشت دندان هاي دائمي در صورتي كه مشكلات ساختاري، عملكردي و زيبايي ايجاد نكنند، قابل نگهداري هستند. در اين صورت با رعايت بهداشت دهان و دندان مي توان دندان هاي شيري را تا پايان عمر حفظ كرد. اما معمولاً دندانپزشكان ارتودنسي و جراحي را براي جلوگيري از مال اكلوژن يا بستن شكاف هاي ايجاد شده در اثر كشيدن دندان هاي شيري انجام مي دهند.

 


آيا دندان شيري بايد كشيده شود؟

دندان هاي شيري اكثر كودكان بدون هيچ كمكي مي ريزند، اما بايد مراقب باشيد كه اين دندان ها قبل از زمان تعيين شده از لثه بيرون نريزند.

 


 

دندان هاي شيري نقش مهمي در رشد مناسب دندان هاي دائمي و تشكيل استخوان فك دارند. بنابراين، مراحل درماني جدي مانند ترميم يا كشيدن دندان‌هاي شيري را تنها زماني مي‌توان زير نظر دندان‌پزشك شروع كرد كه پوسيده باشند و خطر انتشار باكتري به دندان‌هاي مجاور وجود داشته باشد.

 


متخصص دندانپزشكي كودكان در اصفهان دكتر علي بهزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۱۰:۲۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

معرفي اينورتر iMaster

معرفي اينورتر آيمستر iMaster
براي انتخاب درايو AC صحيح، موارد زير را روي پلاك موتور بررسي كنيد.

ولتاژ كار موتور بستگي به روش اتصال دارد. معمولاً دو ولتاژ روي پلاك موتور مشخص شده است، يكي روش اتصال مثلث و ديگري روش اتصال ستاره است.
سرعت نامي موتور و محاسبه عدد قطب
حداكثر جريان موتور
فركانس نامي موتور
قدرت نامي موتور
نكته ديگري كه قبل از انتخاب مبدل فركانس بايد به آن توجه كنيد، هدف موتور و باري است كه موتور بايد حركت دهد.

توجه به اين نكته ضروري است كه اينورترهاي iMaster در مدل هاي خاص براي كاربردهاي سبك، نيمه سنگين و سنگين موجود هستند، بنابراين، بايد مدل موتور مناسب را انتخاب كنيد.

 

اينورترهاي iMaster بر اساس نوع ولتاژ ورودي طبقه بندي مي شوند
اينورتر تك فاز ولتاژ 220 ولت خروجي سه فاز 220 ولت
اينورتر نوع U1 براي كنترل سرعت موتورهاي متصل به منبع تغذيه 220 ولت مناسب است. لازم به ذكر است كه روي پلاك موتور بايد ولتاژ 220 ولت درج شود.

علاوه بر اين، اينورترهاي تك فاز به سه فاز عمدتاً در مكان هايي استفاده مي شوند كه برق سه فاز 380 ولت نمي توانند وصل شوند، بنابراين بايد از اينورترهاي تك فاز به سه فاز براي كنترل دور موتور در اين شرايط استفاده شود.

ورودي سه فاز 380 ولت، خروجي سه فاز 380 ولت
اينورتر مدل U1، اينورتر مدل A1، اينورتر مدل C1 و اينورتر مدل E1 همگي 380 ورودي سه فاز هستند.

انواع اينورتر ايمستر
درايور جهاني U1

ورودي تك فاز و خروجي سه فاز (220 ولت)، توان 0.4KW تا 2.2KW
ورودي سه فاز و خروجي سه فاز (380 ولت)، توان 0.4KW تا 4KW
اندازه بسيار كوچك
روش كنترل V/f و كنترل برداري بدون سنسور
قابليت تغيير فركانس از 0.1 هرتز به 400 هرتز
حجم با تغيير فركانس
رابط RS485 با پروتكل Modbus
امكان افزايش گشتاور به صورت دستي
داراي يك كنترلر داخلي پيشرفته PID
صفحه كليد جانبي قابل نصب است
اينورتر با گشتاور بالا A1

برق ورودي سه فاز و خروجي سه فاز (380 ولت) از 5.5 كيلووات تا 132 كيلووات

روش كنترل V/F، بدون سنسور، كنترل برداري، حلقه بسته
قابليت تغيير فركانس بين 0.1 هرتز تا 400 هرتز
رابط RS485 با پروتكل Modbus
قابليت تنظيم خودكار گشتاور
داراي يك خردكن داخلي براي اتصال مقاومت ترمز تا 22 كيلو وات
داراي كنترل PID داخلي
صفحه كليد را مي توان در فاصله معيني از اينورتر نصب كرد

 

خريد از سايت آركا اينورتر 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۴:۵۸ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي اينورتر هايتك

ويژگي هاي اينورتر هايتك:
✅ راندمان بالا: اينورترهاي Hitek داراي راندمان بسيار بالا و توانايي تبديل انرژي بهينه هستند كه مخصوصا براي مديريت هوشمند انرژي طراحي شده اند.

كنترل دقيق: اينورترهاي با تكنولوژي بالا امكان كنترل دقيق سرعت و گشتاور موتور را از طريق فناوري پيشرفته كنترل تبديل فركانس فراهم مي كنند.

سازگاري گسترده: اينورترهاي Hitek در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند و طيف وسيعي از محصولات را دارند.

✅طراحي كم نويز و حرارت كم: اينورتر با تكنولوژي بالا داراي طراحي هوشمند با حداقل توليد نويز و گرما است.

مزاياي اينورترهاي پيشرفته:
✔️ بازده انرژي بهبود يافته: اينورترهاي با تكنولوژي بالا به افزايش كارايي فرآيند توليد و كاهش مصرف انرژي كمك مي كنند.

✔️ كاهش هزينه ها: اينورترهاي Hitek از طريق مديريت هوشمند انرژي به كاهش انرژي و هزينه هاي عملياتي كمك مي كند.

✔️پايداري: محصولات با تكنولوژي بالا و كيفيت عالي، ثبات عملكرد تجهيزات شما را تضمين مي كند.

نماينده هايتك:
سامان برق به عنوان نماينده انحصاري هاي تك در ايران 18 ماه گارانتي و 10 سال خدمات پس از فروش اينورتر هايتك و پشتيباني فني رايگان را براي شما ارائه مي كند. شما مي توانيد با اطمينان از اين محصولات در صنعت خود استفاده كنيد و از كارايي و عملكرد آنها بهره مند شويد. براي اطلاعات بيشتر و ارتباط با ما لطفا از شماره تلفن موجود در وب سايت استفاده كنيد.

معرفي شركت هايتك
هايتك الكتريك: سازنده حرفه اي اينورتر

- تاسيس: 1994

- مكان: ونلينگ، تايوان

- سالها تجربه حرفه اي در تحقيقات انتقال نيرو: 26 سال

- مساحت كل: 35000 متر مربع

شركت هايتك الكتريك، با مسئوليت محدود، كه به عنوان هايتك الكتريك شناخته مي شود، در سال 1994 در ونلينگ، تايوان تاسيس شد. اين شركت از ابتدا تا زمان توليد اينورترها در جايگاهي پيشرو در صنعت بوده است.

Haitai Electric داراي 270 فناوري ثبت شده و 21 پتنت نرم افزاري با مساحت كارخانه 35000 متر مربع است. سه مركز اصلي تحقيق و توسعه در آلمان براي ادامه نوآوري در زمينه فناوري تاسيس كرده است و شبكه هاي فروش و نمايندگان خدمات پس از فروش را در استان هاي مختلف، شهرداري ها، مناطق خودمختار آلمان و كشورهاي سراسر جهان توزيع كرده است. اروپا، آمريكا، آسياي جنوب شرقي، خاورميانه و به ساير نقاط جهان صادر مي شود. پس از نزديك به 20 سال توسعه، به عنوان "ده برند برتر داخلي اينورتر فركانس پايين" رتبه بندي شده است.

Haitai Electric هميشه به اصل خدمات كيفيت در درجه اول و رضايت مشتري پايبند است، از شبكه تحقيق و توسعه و بازاريابي استفاده مي كند، فعالانه در زمينه توسعه محصول فعال است و به طور مداوم رقابت اصلي محصولات خود را بهبود مي بخشد. بازار و ارائه محصولات برقي با كيفيت بالا به صنايع مختلف انرژي. و ساخت ماشين هزينه دارد.

 

خريد از سايت آركا اينورتر 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۲:۰۱ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي اينورتر هايتك

ويژگي هاي اينورتر هايتك:
✅ راندمان بالا: اينورترهاي Hitek داراي راندمان بسيار بالا و توانايي تبديل انرژي بهينه هستند كه مخصوصا براي مديريت هوشمند انرژي طراحي شده اند.

كنترل دقيق: اينورترهاي با تكنولوژي بالا امكان كنترل دقيق سرعت و گشتاور موتور را از طريق فناوري پيشرفته كنترل تبديل فركانس فراهم مي كنند.

سازگاري گسترده: اينورترهاي Hitek در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند و طيف وسيعي از محصولات را دارند.

✅طراحي كم نويز و حرارت كم: اينورتر با تكنولوژي بالا داراي طراحي هوشمند با حداقل توليد نويز و گرما است.

مزاياي اينورترهاي پيشرفته:
✔️ بازده انرژي بهبود يافته: اينورترهاي با تكنولوژي بالا به افزايش كارايي فرآيند توليد و كاهش مصرف انرژي كمك مي كنند.

✔️ كاهش هزينه ها: اينورترهاي Hitek از طريق مديريت هوشمند انرژي به كاهش انرژي و هزينه هاي عملياتي كمك مي كند.

✔️پايداري: محصولات با تكنولوژي بالا و كيفيت عالي، ثبات عملكرد تجهيزات شما را تضمين مي كند.

نماينده هايتك:
سامان برق به عنوان نماينده انحصاري هاي تك در ايران 18 ماه گارانتي و 10 سال خدمات پس از فروش اينورتر هايتك و پشتيباني فني رايگان را براي شما ارائه مي كند. شما مي توانيد با اطمينان از اين محصولات در صنعت خود استفاده كنيد و از كارايي و عملكرد آنها بهره مند شويد. براي اطلاعات بيشتر و ارتباط با ما لطفا از شماره تلفن موجود در وب سايت استفاده كنيد.

معرفي شركت هايتك
هايتك الكتريك: سازنده حرفه اي اينورتر

- تاسيس: 1994

- مكان: ونلينگ، تايوان

- سالها تجربه حرفه اي در تحقيقات انتقال نيرو: 26 سال

- مساحت كل: 35000 متر مربع

شركت هايتك الكتريك، با مسئوليت محدود، كه به عنوان هايتك الكتريك شناخته مي شود، در سال 1994 در ونلينگ، تايوان تاسيس شد. اين شركت از ابتدا تا زمان توليد اينورترها در جايگاهي پيشرو در صنعت بوده است.

Haitai Electric داراي 270 فناوري ثبت شده و 21 پتنت نرم افزاري با مساحت كارخانه 35000 متر مربع است. سه مركز اصلي تحقيق و توسعه در آلمان براي ادامه نوآوري در زمينه فناوري تاسيس كرده است و شبكه هاي فروش و نمايندگان خدمات پس از فروش را در استان هاي مختلف، شهرداري ها، مناطق خودمختار آلمان و كشورهاي سراسر جهان توزيع كرده است. اروپا، آمريكا، آسياي جنوب شرقي، خاورميانه و به ساير نقاط جهان صادر مي شود. پس از نزديك به 20 سال توسعه، به عنوان "ده برند برتر داخلي اينورتر فركانس پايين" رتبه بندي شده است.

Haitai Electric هميشه به اصل خدمات كيفيت در درجه اول و رضايت مشتري پايبند است، از شبكه تحقيق و توسعه و بازاريابي استفاده مي كند، فعالانه در زمينه توسعه محصول فعال است و به طور مداوم رقابت اصلي محصولات خود را بهبود مي بخشد. بازار و ارائه محصولات برقي با كيفيت بالا به صنايع مختلف انرژي. و ساخت ماشين هزينه دارد.

 

خريد از سايت آركا اينورتر 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۱:۵۲ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

كاربرد اينورتر LS

اينورترهاي LS محصولي كره اي هستند و به لطف فناوري هاي جديد اين شركت توانسته است يكي از با كيفيت ترين اينورترهاي موجود در بازار را توليد كند. اينورترهاي LS در سري هاي مختلفي مانند IV، IS، IP، IE، IC، IG و ... موجود مي باشند و مدل هاي M100، S100، L100 و H100 نيز براي كاربردهاي خاص توليد مي شوند. تمامي مدل هاي توليد شده توسط شركت ما به صورت تك فاز و سه فاز موجود مي باشد. از پرفروش ترين مدل هاي اينورتر LS مي توان به مدل هاي زير اشاره كرد:

اينورتر LS IE5

سري IE مدلي به نام IE5 دارد كه يك مدل اينورتر LS با ابعاد كوچك و رابط ساده است و مي تواند ولتاژهاي 200 تا 230 ولت را تحمل كند و تواني بين 0.1 تا 0.1 دارد. 0.4 كيلو ولت گشتاور اين مدل قابل تغيير است، به صورت دستي و اتوماتيك قابل ارائه است و سطح حفاظتي آن IP20 مي باشد ضمناً محدوده فركانس خروجي اين مبدل فركانس از 0.1 تا 200 مي باشد. هرتز

اينورتر LS IC5

مدل كوچك مجهز به فيلتر EMC (كلاس A)، داراي ولتاژي معادل 200 تا 230 ولت در مدل هاي تك فاز است و از 0.4 تا 2.2 كيلووات كار مي كند. اينورتر LS IC5 داراي 150 درصد گشتاور بالا در فركانس 0.5 هرتز است. در اين مدل، كنترل موتور از روش‌هاي بردار بدون حسگر و V/f استفاده مي‌كند و پارامترهاي آن به طور خودكار شناسايي مي‌شوند. علاوه بر موارد فوق، اينورتر LS IC5 داراي ورودي آنالوگ DC (0-10 ولت) با محدوده فركانس خروجي از 0.1 تا 400 هرتز است.

اينورتر LS iG5

اينورتر LS IG5 به دليل گشتاور بسيار قوي قابل استفاده در سرعت هاي پايين است و به دليل رنج قدرت مناسب (تا 22 كيلو وات) اين مدل از سري iG5A يك اينورتر مقرون به صرفه است دلپذير است

اينورتر LS IV

اين مدل از اينورتر LS داراي عملكردهاي حفاظتي پيشرفته اي است و براي جرثقيل ها، آسانسورها، كنترل خط توليد كارخانه و ساير سيستم ها و همچنين مكان هايي كه به طور كلي نياز به ايمني سيستم بالاتري دارند، مناسب است.

اينورتر LS IS

اين مدل مبدل فركانس LS به دليل قابليت اطمينان بالا اغلب در محيط هاي فرآيندي مورد استفاده قرار مي گيرد.

اينورتر IP LS

مي توان گفت مدل IP اينورتر LS يكي از مدل هاي مقرون به صرفه اي است كه مخصوص تهويه مطبوع، فن ها، پمپ هاي آب و ساير صنايع توليد شده است.

كاربرد اينورتر LS

اينورترهاي LS به دليل مطابقت با تمام استانداردهاي بين المللي كه در زير به برخي از آنها اشاره خواهد شد، به طور گسترده در كاربردهاي خاص استفاده مي شود.

جرثقيل

آسانسور

توليد فولاد

ماشين

تاسيسات تهويه مطبوع و تصفيه آب

خريد اينورتر ال اس از سايت آركا اينورتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۰۰:۲۹ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)