برترین اخبار برترین اخبار .

برترین اخبار

علت پوسیدگی دندان چیست و عوامل زمینه ساز پوسیدگی دندان چیست؟

دندان های دائمی کودکان از چه سنی شروع به رشد می کنند؟
 

دندانپزشکی اطفال در اصفهان با ما همراه باشید تا علائم پوسیدگی دندان شیری را شرح دهیم:

کودک شما شروع به بی قراری می کند زیرا دندان های او به غذا و سرما و گرما حساس هستند.
از خوردن غذا امتناع می کند یا هنگام جویدن غذا گریه می کند.
دستش را به نشانه تحمل درد روی قسمتی از صورتش می گذارد که با دندان پوسیده تماس دارد.
تورم خفیف را روی گونه های کودک خود احساس کنید.
گاهی اوقات پوست لثه یا پوست صورت فرد دچار تغییر رنگ جدی می شود، به طوری که قرمز یا صورتی می شود.
لثه های کودک شما متورم یا چرکی شده است.
عفونت دندان رخ می دهد.
گاهی اوقات، شایع ترین علامت پوسیدگی دندان این است که دهان کودک شما بوی بد می دهد.
روی دندان های فرزندتان لکه سیاهی می بینید که ممکن است به دلیل مصرف آهن و رسوب رنگدانه های آهن روی دندان ها باشد. اما دندانی که سالم باشد و مستعد پوسیدگی نباشد هرگز سیاه نمی شود. به همین دلیل حتما تغییر رنگ دندان را با نظر پزشک بررسی کنید. بهتر است پس از دادن قطره آهن به کودک، دهان کودک را با کمی آب بشویید. و نکته مهم این است که حداقل نیم ساعت قبل و بعد از دادن قطره آهن به کودک غذاهای ترش و مرکبات ندهید.
در هر صورت باید بدانید که رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند کمک زیادی به کودک شما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کند. رعایت بهداشت کودک شما از ابتدای تولد تا پایان عمر ضروری و ضروری است. اگر حتی یکی از علائم بالا را مشاهده کردید، بهتر است برای معاینه به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

 

علت پوسیدگی دندان چیست و عوامل زمینه ساز پوسیدگی دندان چیست؟

پس از مطالعه مطالب فوق حتما این سوال برای شما پیش خواهد آمد که علت پوسیدگی دندان در کودکان چیست؟ یا چه عواملی می تواند باعث پوسیدگی عمیق دندان های شیری کودک شود؟ در ادامه عللی را که می تواند عامل پوسیدگی عمیق باشد شرح می دهیم:

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند عامل اصلی پوسیدگی عمیق دندان های شیری کودک باشد، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از سوی کودک و والدین او است.
یکی دیگر از عوامل ایجاد پوسیدگی عمیق، استفاده از غذاهایی است که قند بسیار بالایی دارند. توجه داشته باشید که استفاده از غذاهای بسیار شیرین و حالت چسبناک برای کودکان ممنوع است و مواد قندی غیر چسبنده نیز باید به صورت محدود به کودک داده شود. مثلاً استفاده از گاز، سوهان، پاستیل، تافی، شکلات، نقال و اسمارتیز که چسبندگی بالایی دارند، محرک پوسیدگی شدید دندان هستند که هرگز نباید مصرف شوند.
عامل دیگری که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشید، نگه داشتن غذا در دهان هنگام غذا خوردن است. متاسفانه نگه داشتن غذا در دهان یکی از دلایل و عوامل موثر بر پوسیدگی عمیق دندان های شیری است. بهتر است زمان مشخصی را برای تغذیه کودک خود تعیین کنید، اغلب توصیه می شود برای تعیین زمان مناسب از ساعت شنی استفاده کنید. راه حل دیگر این است که هنگام غذا خوردن کودک خود را به تماشای تلویزیون یا برنامه های کودک عادت ندهید، زیرا این کار باعث می شود کودک ناخودآگاه غذا را در دهان خود نگه دارد و این عادت بد باعث پوسیدگی شدید دندان های شیری کودک می شود. .


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۸:۱۴ توسط:خانم نویسنده موضوع: نظرات (0)