برترين اخبار برترين اخبار .

برترين اخبار

دندانپزشكي كودكان چيست؟

دندانپزشكي كودكان چيست؟

مطب دندانپزشكي كودكان در اصفهان شاخه اي از درمان و پيشگيري از بيماري هاي دهان و دندان در كودكان زير 12 سال است.كودكان در چه سني اولين ويزيت دندانپزشكي خود را انجام مي دهند؟
اولين ويزيت دندانپزشكي كودكان در زماني كه اولين دندان هاي شيري در يك سالگي ظاهر مي شوند بهتر است و والدين بايد نحوه تغذيه كودك، مصرف داروهايي مانند آهن و ايجاد عاداتي مانند مكيدن پستانك و انگشتان و تنفس از سوراخ بيني را بياموزند. با سلامت دندان آشنا شويد.كودكان بايد هر 4 ماه يك بار از زماني كه اولين دندان ظاهر مي شود تا زماني كه آخرين دندان مي افتد، معاينه دندانپزشكي انجام شود.

 

دندانپزشكي كودكان شامل چه مواردي مي شود؟

درمان بدون درد
استفاده از ژل بي حس كننده موضعي در ناحيه درمان قبل از عمل دندانپزشكي مي تواند درد تزريق را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

فلورايد باعث درمان و پيشگيري از پوسيدگي دندان در كودكان مي شود
ترك هاي درزگير
پولوتومي و عصب كشي
دندان شيري نيز مي تواند عفوني شود و اگر عصب دندان شيري كمي عفوني شده باشد و عفونت به قسمت تاجي عصب محدود شود، با برداشتن قسمت تاجي عصب مي توان مشكل را حل كرد. پالپوتومي

پر كردن دندان كودكان
پر كردن يا ترميم دندان به بازيابي عملكرد و ظاهر دندان آسيب ديده با مواد ترميم كننده دندان اطلاق مي شود؛ آسيب به ساختار دندان معمولاً در اثر پوسيدگي دندان يا ضربه ايجاد مي شود.

روكش دندان كودكان (SS Crown)
روكش استنلس استيل به رنگ فلزي بوده و به دندان ها مي چسبد و وجود آن مشكلي براي از دست دادن دندان هاي شيري و رشد جايگزين هاي دائمي آنها ايجاد نمي كند.

بلعيدن پوشش بسيار نادر است و در صورت بروز معمولاً طي 7 تا 10 روز بدون هيچ مشكلي برطرف مي شود.

فضاي ذخيره سازي
اگر مجبور به كشيدن دندان هاي شيري هستيم بايد از فضاي نگهدارنده استفاده كنيم كه صفحه مخصوصي است كه مي تواند در دهان كودك ثابت و متحرك باشد تا فضاي از دست رفته را حفظ كند.

 

همه چيز درباره دندان هاي شيري


دندان هاي شيري كودك تقريباً از 4 تا 6 ماهگي شروع به رشد مي كنند و در حدود 2.5 تا 3 سالگي كامل مي شوند. زمان رشد دندان هاي شيري بر اساس منطقه، ژنتيك، عوامل ارثي، وضعيت تغذيه كودك و غيره متفاوت خواهد بود. برخي از كودكان ممكن است اولين دندان خود را در 14 يا 15 ماهگي بيرون بياورند، اما والدين نگران نباشند.
لازم به يادآوري است كه گاهي كودكان با يك يا دو دندان به دنيا مي آيند كه به آنها دندان نوزادي مي گويند. از آنجايي كه اين دندان ها دندان هاي شيري نيستند و ممكن است روي تغذيه كودك تاثير بگذارند، بهتر است به محض تولد نوزاد اين دندان ها را خارج كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۵۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

پروتز گونه

جراحي كاشت گونه چيست؟

پروتز گونه در اصفهان  برجسته به نظر بسياري بسيار زيبا است. ضعف گونه مي تواند شادابي صورت را كاهش دهد، صورت را كشيده به نظر برساند و ناحيه زير چشم را پيرتر نشان دهد. اگر به دليل افزايش سن برجستگي گونه را از دست داده ايد يا به طور طبيعي گونه هاي صافي داريد، جراحي پلاستيك گونه مي تواند به گونه هاي شما حجم دهد و ساختار يك سوم مياني صورت شما را تغيير دهد و ظاهري شاداب تر و جذاب تر به شما بدهد. It Wet در اين جراحي، ايمپلنت هاي دقيق محاسبه شده و ابعادي در جلوي استخوان گونه قرار مي گيرند تا برجستگي و حجم بيشتري به آن ها بدهد.

 


راه هاي ديگري براي روشن كردن گونه ها چيست؟

روش استاندارد براي برجسته كردن گونه، جراحي با استفاده از پروتز است. اين روش دائمي است و مي تواند به تنهايي يا همراه با ساير عمل هاي زيبايي صورت انجام شود. روش هاي ديگر عبارتند از تزريق چربي و تزريق ژل كه هر دو موقتي هستند. براي اطلاعات بيشتر در مورد چربي ها و ژل ها مي توانيد به قسمت "تزريقات" در منوي وبسايت مراجعه كنيد.

 

 

 

آيا شما كانديد مناسبي براي كاشت گونه هستيد؟

اگر گونه هاي شما به طور طبيعي به طور ايده آل بيرون نمي زند يا اگر به دليل افزايش سن حجم گونه را از دست داده ايد، كانديداي مناسبي براي جراحي كاشت گونه محسوب مي شويد. ممكن است قبلا از روش هاي موقتي (ژل يا تزريق چربي) براي افزايش برجستگي گونه هاي خود استفاده كرده باشيد و اكنون به دنبال راهي دائمي براي رسيدن به اين هدف باشيد. مانند ساير روش هاي زيبايي، سلامت جسمي و رواني از اهميت بالايي برخوردار است.

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۹:۱۲ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

پروتز لب چيست؟

پروتز لب چيست؟

پروتز لب در اصفهان  يك روش نيمه تهاجمي است كه براي افزايش حجم لب ها استفاده مي شود. در گذشته از كاشت لب براي ايجاد لب هاي بزرگتر استفاده مي شد. اما اين روزها پروتزها طبيعي ترند و حجم مناسبي در لب ايجاد مي كنند. به پروتز لب در زبان انگليسي lip filler مي گويند كه به معناي پر كردن چيزي در داخل لب است.افرادي كه لب هاي نازكي دارند براي كاشت لب مناسب نيستند. چون بافت كافي براي قرار دادن پروتز ندارند. در طي اين روش، يك ايمپلنت پلاستيكي با ايجاد برش هاي كوچك در داخل لب قرار مي گيرد. دو نوع پروتز پلاستيكي وجود دارد:

 


پروتز دائمي لب

پلي تترا فلوئورواتيلن منبسط شده

روش هاي ديگري براي بزرگ كردن لب وجود دارد. اين روش‌ها موقتي هستند و مانند پروتز نمي‌توانند چندين دهه دوام بياورند.تزريق ژل لب: تزريق ژل (معمولا ژل حاوي اسيد هيالورونيك) براي برجسته كردن لب ها استفاده مي شود.تزريق چربي اتولوگ: تزريق چربي اتولوگ استفاده از چربي از ناحيه شكم براي برجسته كردن لب ها است.1. پروتز لب دائمي

پروتزهاي آهنرباي دائمي از سيليكون جامد ساخته شده اند. آنها بادوام هستند و ظاهر خوبي دارند و براي سالها دوام خواهند داشت. برخي از پزشكان معتقدند كه اين سيليكون براي چانه و فك مناسب است اما بهتر است از آن براي پروتز لب استفاده نشود. به دليل خطر اكستروژن. اين وضعيت مي تواند منجر به ايجاد جاي زخم يا اسكار بر روي لب ها پس از برداشتن ايمپلنت شود.

 


2. پلي تترا فلوئورواتيلن منبسط شده

هر دو نوع ايمپلنت لب بي خطر هستند. اما بر اساس تحقيقات انجام شده در سال 2002، آنها به اين نتيجه رسيدند كه تفلون در واكنش با بافت لب بهتر است. اين ايمپلنت ها نرم تر و قابل تراكم تر از ايمپلنت هاي سيليكوني هستند. در نتيجه، لب ها طبيعي تر به نظر مي رسند و فرد كمتر احساس مي كند.

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۸:۳۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

ليفت پيشاني

ليفت پيشاني چيست؟

ليفت پيشاني در اصفهان روشي است كه در آن برش هاي كوچكي در ناحيه پنهان بين موها ايجاد مي شود. از طريق اين برش ها و گاهي با ابزارهاي مخصوص، بافت پيشاني به سمت بالا كشيده مي شود و خطوط افقي و چين و چروك يا خطوط اخم روي پيشاني را بهبود مي بخشد. در اين روش ابروها نيز بالا رفته و كشيده مي شوند. توجه به اين نكته ضروري است كه ليفت ابرو در از بين بردن پوست اضافي بالاي پلك يا پف پلك موثر نيست و جراحي مناسب براي اين مشكل بلفاروپلاستي است. در تكنيك جديد جراحي ليفت پيشاني با كمك آندوسكوپ انجام مي شود و جراح با استفاده از تجهيزات و ابزار خاصي بافت پيشاني را بالا مي برد كه در نهايت منجر به دوره نقاهت كوتاه تر و نتايج مطلوب تري مي شود.

انواع روش هاي ليفت پيشاني

دو نوع جراحي ليفت پيشاني و روش هاي غير جراحي وجود دارد. روش هاي جراحي معمولا موثرتر و ماندگارتر هستند. همچنين در برخي موارد كه شدت و ميزان افتادگي زياد است، روش هاي غيرجراحي كمتر كاربرد دارند.

 

 

 

جراحي ليفت پيشاني

به طور كلي، روش هاي ليفت پيشاني به دو گروه تقسيم مي شوند: ليفت پيشاني كلاسيك و ليفت پيشاني آندوسكوپي

روش كلاسيك ليفت يا باز كردن ابرو

در اين تكنيك، برش در خط رشد مو ايجاد مي شود. يا گاهي بسته به شدت و وضعيت بيمار، برشي در ناحيه پلك بالايي يا پيشاني ايجاد مي شود. سپس جراح با آزاد كردن و كشيدن ماهيچه ها يا برداشتن چربي و برداشتن پوست اضافي اقدام مي كند. علاوه بر اين، ماهيچه هايي كه باعث ايجاد چين و چروك در اين ناحيه مي شوند نيز ضعيف مي شوند.

اين تكنيك تحت بيهوشي انجام مي شود و نسبت به ساير روش ها دوره نقاهت طولاني تري دارد. همچنين ممكن است بي حسي دائمي در ناحيه برش يا خطوط برش قابل مشاهده باشد. اما ماندگاري و تاثير بالايي دارد.

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 

 


ليفت آندوسكوپي پيشاني

در ليفت ابرو آندوسكوپي دو برش در ناحيه شقيقه و دو برش در وسط سر ايجاد مي شود. سپس جراح يك آندوسكوپ و ابزارهاي مخصوص را در اين برش‌ها قرار مي‌دهد و از طريق دوربين به تماشاي اين عمل مي‌پردازد. اين روش دوره نقاهت كوتاه تري دارد. به دليل برش هاي كوچك و محدود، اين روش براي افتادگي و چروك هاي خفيف و متوسط ​​مناسب است. علاوه بر اين، برش باقي مانده پس از عمل در موها پنهان است و ديده نمي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۳:۴۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

من تنها هستم يا افسرده

من تنها هستم يا افسرده؟ كدام‌يك مهم است؟
پيدا كردن دليل تنهايي يا افسردگي، اولين قدم درست براي مديريت آن است. مهم است كه مشخص كنيد آيا افسرده هستيد يا احساس تنهايي مي‌كنيد. تنهايي و افسردگي داراي احساسات مشابهي هستند، بنابراين اين دو عارضه از هم شايد كار آساني نباشد. وجه اشتراك اين دو حالت:

بي‌قراري و تحريك‌پذيري
انرژي كم
شك به خود
تغيير در اشتها
تغيير الگو خواب
دردها
 

دلايل تنهايي
عوامل موثر در تنهايي متغيرهاي موقعيتي مانند انزواي جسمي، انتقال به مكان جديد و طلاق است. مرگ و از دست دادن عزيزان نيز مي‌تواند باعث ايجاد حس تنهايي و بي‌كسي در فرد شود. علاوه بر اين، تنهايي مي‌تواند يكي از علائم اختلال روانشناختي افسردگي باشد. تنهايي را مي‌توان به عوامل دروني مانند اعتماد به نفس پايين نيز نسبت داد. افرادي كه اعتماد به نفس ندارند، غالبا معتقدند كه شايسته توجه و علاقه ديگران نيستند. اين امر مي‌تواند فرد را به انزوا و تنهايي بكشاند.

 

تنهايي و افسردگي
يك مطالعه نشان داد كه افراد تنها علائم افسردگي بيشتري نشان مي‌دهند و افراد تنها و افسرده تمايل دارند “تعامل” كمتري را در تعاملات اجتماعي تجربه كنند. تحقيقات همچنين نشان داده است كه افسردگي و تنهايي مي‌توانند از يكديگر تغذيه كنند و هر يك باعث تداوم ديگري شود. روانشناسان بر اين باورند كه افسردگي رابطه پيچيده‌اي با تنهايي دارد. افسردگي توام با تنهايي آژير قرمزي براي تمايل به  و عدم تمايل به زندگي است.

همچنين مي‌تواند باعث شود. در بعضي مواقع، الگوهاي فكري اسكيزوئيد با تنهايي در ارتباط هستند.  اين افراد در اكثر اوقات به شخصيتي تبديل مي‌شوند كه بيگانگي اجتماعي را بر تعامل ترجيح مي‌دهند. تنهايي در گروه‌هاي سني جوان مي‌تواند رفتارهاي مخرب نسبت به خود يا ديگران را تقويت كند و حتي بر حافظه و يادگيري تاثير منفي بگذارد، و بيشتر منجر به مسائل عاطفي شود.

وقتي تنهايي مزمن است (سال‌ها ادامه دارد) با افزايش سطح كورتيزول (هورمون استرس) در ارتباط است كه باعث اضطراب، افسردگي، مشكلات گوارشي، بيماري‌هاي قلبي، مشكلات خواب و افزايش وزن مي‌شود، و بيشتر خطر سكته مغزي و بيماري هاي قلبي عروقي مانند فشار خون بالا ، كلسترول بالا و چاقي ايجاد مي‌كند. همچنين مي‌تواند سيستم ايمني بدن را به شدت پايين بياورد و بدن را در مقابل بيماري‌هاي مختلف ضعيف كند.

 

 

تفاوت اصلي تنهايي و افسردگي
بزرگ‌ترين تفاوت بين تنهايي و افسردگي اين است كه افسردگي يك وضعيت سلامت روان است، در حالي كه تنهايي احساسي است كه به همان اندازه افسردگي را تحت فشار قرار مي‌دهد.
احساس تنهايي يك حالت عاطفي گذرا است كه به طور خاص مربوط به نيازهاي فرد است. اگر اين نيازها برآورده، كمتر احساس تنهايي مي‌كنيد.
افسردگي تنها نياز به ارتباط با ديگران نيست. اگر افسردگي را به حال خود رها كنيد نه تنها درمان نمي‌شود بلكه به مشكل بزرگتري تبديل مي‌شود.
كساني كه دچار افسردگي هستند، تعامل اجتماعي نمي‌تواند يك راه موثر باشد.

افسردگي مي‌تواند موجب آن شود تا فرد به سختي با ديگران ارتباط برقرار كند. يك فرد افسرده احساس بي‌ارزشي و گناهكاري دارد، تصور مي‌كند كه ديگران نمي‌خواهند با او وقت بگذرانند. افسردگي مي‌تواند انرژي فرد براي برقراري ارتباط با ديگران را كاهش دهد.

 

آيا تنهاي ميتواند به افسردگي تبديل شود؟
افسردگي يك وضعيت روحي و رواني بسيار پيچيده است، در برخي مواقع تركيب چند عامل مي‌تواند موجب افسردگي در فرد شود. احساس انزواي اجتماعي يا نارضايتي از روابط فرد نقش مهمي در تبديل تنهايي به افسردگي دارد. تنها زندگي كردن، صرفا به معني افسرده شدن نيست. افراد بسياري هستند كه تنها زندگي مي‌كنند ولي احساس تنهايي نمي‌كنند.
افرادي هم هستند كه با وجود اينكه هر روز با مردم وقت مي‌گذرانند، اما احساس تنهايي دارند. احساس تنهايي اگر بهبود پيدا نكند و درمان نشود، مي‌تواند موجب افسردگي فرد شود. تنهايي شايد در ابتدا فقط يه حالت روحي و رواني گذرا باشد، اما اگر براي بهبود آن اقدامي نكنيد، قطعا با مشكلات جدي مواجه خواهيد شد.

انزجار از خود
تحقيقات انجام شده توسط منبع معتبر در سال ۲۰۱۸ نشان مي‌دهد كه انزجار از خود، يك ارتباط بالقوه بين تنهايي و افسردگي است.
شايد دوستان شما اخيرا وقت زيادي براي معاشرت ندارند يا وقتي آن‌ها را مي‌بينيد بي‌علاقه به نظر مي‌رسند.
انزجار از خود ممكن است شامل احساسات منفي يا قضاوت شديد نسبت به اقدامات خاص يا شخصيت خودتان باشد. انزجار از خود مي‌تواند در افكاري مانند “چرا كسي بخواهد با من قرار بگذارد؟” من خيلي زشتم، يا، «سه روز است كه لباسم را عوض نكرده‌ام… اين منزجر كننده است.» وجود داشته باشد.
هرچه بيشتر به اين افكار فكر كنيد، بيشتر آن‌ها را تقويت مي‌كنيد. براي مثال، ممكن است روست خود را رد كنيد و به خودتان بگوييد: «او واقعاً نمي‌خواهد من را ببيند». اما زماني كه او شما را مي‌بيند، ممكن است دائماً نگران احساس واقعي او نسبت به خود باشيد.

كنار آمدن با تنهايي
شايد اولين راهي كه در ذهنتان ايجاد مي‌شود، آن باشد كه با دوستان خود بيشتر بيرون برويد و با آن‌ها بيشتر وقت بگذرانيد. اين مراحل مطمئنا به باعث مي‌شود تا شانس شما براي ارتباط با ديگران افزايش پيدا كند. براي كنار آمدن با تنهايي بايد عميق‌تر به دنبال دلايل اصلي تنهايي باشيد. اين كار مي‌تواند باعث شود تا فرد به درك عميق‌تري از روابط دست پيدا كند. درك عميق‌تر اين موضوع باعث مي‌شود تا بتوانيد با تنهايي راحت‌تر كنار بياييد.

روابط خود را بررسي كنيد
برخي افراد با وجود اينكه در يك جمع هستند اما احساس تنهايي دارند. داشتن دوستان زياد، حضور در مهماني‌هاي مختلف، داشتن روابط متعدد نمي‌تواند دليل بر عدم تنهايي فرد باشد.
از خود بپرسيد زماني كه با ديگران مي‌گذرانيد چگونه هستيد؟ اگر رابطه با ديگران و وقت گذراندن با آن‌ها منجر به يك ارتباط واقعي نمي‌شود، قطعا اين تعاملات نمي‌توانند نيازهاي اجتماعي را برطرف كنند. به جاي اينكه در يك اتاق بنشينيد و تلويزيون تماشا كنيد، سعي كنيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد.

به عنوان مثال به جاي ارسال پيامك با آن‌ها تماس بگيريد يا به خانه آن‌ها برويد. در فعاليت‌هاي گروهي شركت كنيد تا بتوانيد در رابطه با ديگران اطلاعات بيشتري كسب كنيد. ورزش كنيد، با دوستان خود به طبيعت برويد. سعي كنيد كارهايي را انجام دهيد كه موجب حال خوب خود و اطرافيانتان مي‌شود، به عنوان مثال مي‌توانيد به دوستان خود گل هديه دهيد.

كارهايي را انجام دهيد كه از آنها لذت مي‌بريد
فعاليت‌ها و اموري كه ناتمام و نافرجام مي‌مانند باعث ايجاد احساس ناراحتي و بي‌حوصلگي مي‌شود. اين شرايط موجب تنهايي فرد نمي‌شود اما موجب عدم رضايت فرد از زندگي خواهد شد. سعي كنيد به اين موضوع فكر كنيد كه وقت آزاد خود را به كارهايي اختصاص دهيد كه واقعاً از انجام آنها لذت مي بريد. با اين كار به شخصيت خود احترام مي‌گذاريد. سرگرمي‌ها مي‌توانند موجب آشنايي با افراد ديگري شوند كه از فعاليت‌هاي مشابه لذت مي‌برند.

با خود مهربان باشيد
ممكن است عيب‌هايي داشته باشيد و ممكن است اشتباه كنيد. هيچ كسي را نمي‌توانيد پيدا كنيد كه تا به حال راه اشتباهي نرفته باشد. اين حقايق مي‌تواند به شما كمك كند به جاي انزجار، با مهرباني با خود رفتار كنيد. سعي كندي به جاي انتقادهاي منفي از خود، انتقادهاي مثبت و سازنده داشته باشيد.
احساس شايستگي و احترام مثبت به خود را تقويت كنيد. احساس قوي‌تر از خود مي‌تواند راه را به سوي روابط معنادارتر هموار كند.

هيجان خود را كنترل كنيد
احساس بيزاري از خود، نااميدي و ساير احساسات منفي در هر فردي طبيعيست. نحوه برخورد با احساسات بسيار مهم است. محققاني كه ارتباط بين تنهايي و افسردگي را بررسي كردند، پيشنهاد مي‌كنند كه اصلاح يا سركوب كردن افكار ناخواسته موجب كاهش تأثير آن‌ها در زندگي مي‌شود.

بدين ترتيب از چرخه‌هاي فكري منفي كه باعث ايجاد احساس افسردگي مي‌شود، جلوگيري مي‌كند. اگر كسي كه مي‌خواهيد با او تماس بگيريد در دسترس نيست، ممكن است در آن زمان احساس بدي داشته باشيد. كنيد. اما به جاي بزرگ كردن اين افكار، سعي كنيد حواس خود را با فكر كردن به كارهاي ديگر پرت كنيد يا براي كارهايي كه شما را خوشحال مي‌كنند وقت بگذاريد.

 

چه زماني بايد به روانشناس يا درمانگر مراجعه كرد؟
تنهايي و افسردگي بايد به موقع درمان شوند. در صورت عدم درمان به موقع نه تنها سلامت جسمي و رواني فرد را ، بلكه افكار مربوط به خودكشي را افزايش مي‌دهند. در صورت بروز اين علائم، هميشه عاقلانه است كه به يك روانشناس يا درمانگر مراجعه كنيد:

اگر بعد از گذشت يك يا دو هفته بهتر نشويد
اگر بر توانايي عملكرد يا مراقبت از وظايف روزانه تأثير بگذارد
روابط شما را با ديگران تحت تاثير قرار دهد
به شما احساس نااميدي يا بي‌ارزشي مي‌دهد
درمان تنهايي و افسردگي فضاي امني را براي رسيدن به عمق علائم، شناسايي علل بالقوه، و دريافت راهنمايي و حمايت در مورد درمان و راهبردهاي مقابله‌اي سازنده، مانند تنظيم هيجان، ارائه مي‌دهد.

طبيعي است كه وقتي ارتباط اجتماعي نداريد كمي احساس ضعف كنيد. اما تلاش براي بهبود كيفيت روابط مي‌تواند به جلوگيري از تنهايي و پريشاني فرد كمك كند. مهم نيست كه با چه چيزي سر و كار داريد، مجبور نيستيد به تنهايي با آن كنار بياييد. صحبت كردن با عزيزان درباره احساس خود مي‌تواند شروع خوبي براي درمان اين عارضه باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۴:۳۴ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

جراحي چانه

انواع كاشت چانه:


جراحي پروتز چانه در اصفهان برخي از ايمپلنت ها از سيليكون جامد ساخته شده اند. در حال حاضر هيچ مدرك علمي دال بر مضر بودن اين ماده وجود ندارد.

قبل از جراحي كاشت چانه:
هنگامي كه در مورد روش خود با جراح پلاستيك خود صحبت مي كنيد، مهم است كه در مورد انتظارات خود شفاف باشيد. يك جراح پلاستيك به شما كمك مي كند تا بهترين تصميم را بگيريد. نگاهي به نمونه هايي از كار جراح مفيد خواهد بود.

در طي اين روش، برشي در دهان يا زير فك شما ايجاد مي‌شود و اگر سيگار مي‌كشيد يا مشكلات دنداني يا لثه‌اي داريد، مهم است كه به پزشك خود اطلاع دهيد. در اين موارد جراح پلاستيك مي تواند شما را راهنمايي كند.

ممكن است به شما دستور داده شود كه آنتي بيوتيك هاي خوراكي را قبل و بعد از عمل براي جلوگيري از عفونت مصرف كنيد.

جراحي كاشت چانه:
گاهي ممكن است جراح پلاستيك از شما بخواهد كه يك شب در كلينيك بمانيد. پزشك بر اساس شرايط عمومي پزشكي شما و اينكه آيا همزمان با كاشت چانه، ساير روش هاي زيبايي را انجام مي دهيد، در صورت لزوم به شما توصيه مي كند.

در طول عمل، جراح اندازه و شكل مناسب ايمپلنت را براي بهبود ظاهر شما انتخاب مي كند و آن را در جلوي استخوان فك قرار مي دهد. يك برش كوچك ايجاد مي شود و ايمپلنت در دهان (در امتداد لب پايين) يا زير پوست زير چانه قرار مي گيرد.

يك برش كوچك زير چانه يا داخل دهان به جراح اين امكان را مي دهد كه ايمپلنت چانه را مستقيماً روي استخوان قرار دهد. بانداژ اغلب بعد از جراحي فك براي به حداقل رساندن تورم و ناراحتي استفاده مي شود. بخيه هاي پوستي در پنج تا هفت روز برداشته مي شوند. اگر از برش داخل دهاني استفاده شود، بخيه ها قابل جذب هستند.

براي چند روز در ناحيه آسيب ديده احساس ناراحتي و تورم خواهيد داشت. ناتواني موقت در لبخند زدن و صحبت كردن طبيعي است. علائم كبودي قابل مشاهده در اطراف چانه ظاهر مي شود. جراح پلاستيك در مورد بهداشت دندان، رژيم غذايي و محدوديت هاي حركتي بعد از جراحي به شما آموزش مي دهد.

 

بعد از جراحي كاشت چانه:
به ياد داشته باشيد كه ممكن است براي هفته ها يا حتي ماه ها نتوانيد ظاهر خود را به درستي ارزيابي كنيد. به خودتان زمان كافي بدهيد تا با ظاهر جديد خود سازگار شويد.

شايد تعجب كنيد كه بدانيد اكثر مردم حتي متوجه نمي شوند كه شما جراحي فك انجام داده ايد - آنها فقط متوجه مي شوند كه ظاهر شما بهبود يافته و تغييرات ظريفي ايجاد كرده ايد!

ايمپلنت صورت به تغيير ساختار اساسي صورت كمك مي كند تا آن را پرتر و متعادل تر نشان دهد.

 

جراحي پروتز چانه چه شرايطي را اصلاح مي‌كند؟ ژنيوپلاستي براي افرادي كه مشكلات چانه را تجربه مي‌كنند روشي ايده‌آل است. اين مشكلات شامل موارد زير مي‌شود: بدشكلي‌هاي مادرزادي چانه كه باعث ايجاد ناهماهنگي در صورت مي‌شود، مانند هيپرپالزي كنديل، كشيدگي همي فك پايين، ميكروزومي همي صورت، ناهنجاري‌هاي اكلوزال و اسكلتي بزرگ شدن چانه (ماكروژنيا) چانه كوچك يا تغيير شكل غيرمعمول (ميكروژني) چانه ضعيف چانه عقب رفته (رتروژنيا) چانه برجسته، بيرون‌زده يا بيش از حد بيرون‌زده پروگناتيسم فك پايين فك فرورفته چانه دوتايي و پايين پيري گردن و خط فك اصلاح آپنه خواب براي بهبود وضعيت زبان و باز كردن 

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۸:۳۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

جراحي فك و صورت

جراحي فك و صورت در اصفهان  براي درمان مشكلات پيچيده دنداني و شرايط پزشكي مربوط به دهان، دندان ها، فك و صورت استفاده مي شود. بيشتر اين جراحي بر روي جراحي ترميمي صورت، جراحي تروماي صورت، و روش هاي دندانپزشكي مربوط به فك (مانند كشيدن دندان عقل و ايمپلنت) تمركز دارد.


جراحي دهان و فك و صورت شامل انواع جراحي در دهان، فك (فك بالا) و صورت است. برخي جراحي دهان و فك و صورت را شكل "جديدتري" از جراحي دندان مي دانند، اما بسيار فراتر از آن چيزي است كه يك دندانپزشك مي تواند انجام دهد.


برخي از جراحان دهان و فك و صورت شروع به دريافت آموزش هاي تكميلي براي انجام جراحي زيبايي صورت، درمان بيماري هاي مرتبط با سرطان، انجام روش هاي ميكروواسكولار روي سر يا گردن، يا اصلاح ناهنجاري هاي مادرزادي صورت و جمجمه در كودكان (مانند شكاف كام و شكاف) مي كنند. لب). انجام دادن.

 
جراحي دهان و فك و صورت بسته به شرايط مي تواند به صورت بستري، سرپايي، برنامه ريزي شده، انتخابي يا اورژانسي انجام شود. OMS اغلب با جراحان ديگر مانند جراحان پلاستيك، انكولوژيست ها يا متخصصان گوش و حلق و بيني براي درمان شرايط پيچيده يا مواردي كه شامل تروماي شديد سر يا صورت است، كار مي كند.

 


چه زماني جراحي دهان و فك و صورت توصيه نمي شود؟

تقريبا هيچ منع مطلقي براي جراحي دهان و فك و صورت وجود ندارد، به جز اينكه بيهوشي عمومي قابل تحمل نيست. در اين حالت ممكن است از اشكال ديگر بيهوشي (مانند بلوك منطقه اي يا بي حسي موضعي همراه با آرام بخشي داخل وريدي) استفاده شود.


برخي موارد منع مصرف نسبي وجود دارد كه ممكن است برخي از روش هاي انتخابي را منع كند. مواردي از اين دست به صورت فردي ارزيابي مي شوند و منافع آن را در مقابل خطرات آن ارزيابي مي كنند. شرايط مهم عبارتند از:

 


استئونكروز گسترده (مرگ استخواني)

عفونت هاي فعالي كه نياز به درمان جراحي دارند مي توانند انجام شوند.

در صورت انجام اين نوع جراحي ممكن است برخي از سرطان ها متاستاز دهند.

فشار خون بالا (معمولاً 180 ميلي متر جيوه سيستوليك يا بالاتر يا 110 ميلي متر جيوه دياستوليك يا بالاتر).

خطرات احتمالي جراحي دهان و فك و صورت

مانند همه جراحي ها، جراحي دهان و فك و صورت خطراتي دارد. حتي روش هاي نسبتاً رايج مانند كشيدن دندان نيز خطر عوارض بالقوه جدي را به همراه دارد.


علاوه بر خطرات عمومي جراحي (مانند خونريزي بيش از حد، جاي زخم نامطلوب، عفونت بعد از عمل و واكنش هاي نامطلوب به بيهوشي)، جراحي دهان و فك و صورت خطرات خاصي را به همراه دارد، به ويژه در زمينه جراحي ترميمي يا تروماي صورت.

 


اين خطرات شامل موارد زير است:

تغييرات ناخواسته در ظاهر

تغيير در راستاي فك و نيش

تغيير در جريان هوا از طريق بيني و سينوس ها

osteitis condensica: التهاب استخوان فك كه با درد همراه با حركت مشخص مي شود

نكروز بافت (مرگ بافت)، معمولاً به دليل محدوديت شديد جريان خون به بافت پس از جراحي.

آسيب به اعصاب صورت ممكن است باعث بي حسي، از دست دادن كنترل عضلات صورت يا درد عصبي مداوم شود.

استئاتيت آلوئولي: همچنين به عنوان حفره خشك نيز شناخته مي شود، اين وضعيت زماني رخ مي دهد كه لخته خون در محل استخراج تشكيل نشود يا قبل از بهبودي از بين برود.

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۳:۴۶ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

درمان خشونت

پايه هاي عصبي خشونت
 

دانشمندان علوم اعصاب به دنبال شناسايي ژن ها، نواحي مغز و نوروترنسميترهايي هستند كه كه در بروز خشونت دخيلند. به اين اميد كه اشخاصي  كه در ريسك بيشتري براي اين رفتارها قرار دارند را تشخيص دهند و درمان مناسبي براي آن ها بيايند.

پيش از اين، بسياري از محققان، سروتونين را مسئول انواع خشونت مي دانستند. اما، مطالعات بيشتر نشان داد كه سروتونين تنها در escalated aggression and violence دخيل مي باشد. محققان دريافتند كه سطوح سروتونين بويژه در قشر prefrontal، در حيواناتي كه مرتكب اعمال خشونت آميز بيش از حد نرمال مي شوند، كاهش مي يابد.

هم چنين در مطالعاتي كه بر روي انسان انجام شد، اين كاهش سروتونين در escalated aggression در مقايسه با functional aggression، كاهش بيشتري داشت. بر اين اساس، در مطالعاتي كه آگونيست هاي رسپتور سروتونين به صورت دارو به حيوانات داده مي شد، رفتارهاي خشونت آميز از بين ميرفت. در مطالعات ژنتيكي در fruit fly Drosophila melanogaster، اجزاي ديگر مغز كه در بروز خشونت دخيل هستند، كشف شد. در اين مطالعات،  Drosophila به صورت انتخابي براي رفتارهاي خشن شديد، لقاح داده شد.

با مقايسه بيان ژن در مگس هاي مطيع و خشن مشخص شد كه يكسري ژن ها و مكانيسم هاي سلولي در بروز خشونت دخيل هستند. اين مطالعه نشان داد كه ژن هايي كه در ارتباطات فروموني دخيل هستند، بيانشان تغيير يافت. در واقع، مگس هايي كه نر هستند از فرومون ها براي مكان يابي و تشخيص غذا، يافتن نرهاي ديگر و جذب ماده ها استفاده مي كنند.

مطالعات تصوير برداري از مغز انسان نيز نواحي از مغز را در ارتباط با خشونت و افزايش آن نشان داده است. آسيب نواحي بخصوصي، بويژه قشر prefrontal مي تواند منجر به خشونت شود. علاوه بر اين، مدارهاي عصبي كه در ارتباط با پردازش و قضاوت هاي اخلاقي هستند نيز مي توانند در بروز خشونت نقش داشته باشند.

در اين راستا، مطالعات نشان مي دهند افرادي كه رفتارها و تمايلات ضد اجتماعي و خشن دارند، آسيب هايي كه به مغز آن ها وارد شده، مربوط به ساختارهايي است كه مخصوص قضاوت ها و پردازش عملكرد هاي اخلاقي هستند. در افراد نرمال و سالم، تصميم گيري اخلاقي در dorsal and ventral prefrontal cortex, the amygdala (important in emotions, fear, and stress), و  the angular gyrus (involved in language and cognition) صورت مي گيرد.

افراد ضد اجتماع، بيشتر، آسيب در اين نواحي از مغز را نشان مي دهند. در مطالعه اي، در آميگدال نوجوانان در پاسخ به تصاويري كه ترس را القا مي كرد، فعاليت بيشتر و در قشر پيشاني يا frontal  كه در كنترل واكنش هاي ناگهاني دخيل است، نسبت به هم سالان خود، فعاليت كمتري ديده ميشد.

 

دلايل خشونت
 

خشونت به ندرت بدون دليل اتفاق مي افتد. با تشخيص ريشه دلايلي كه باعث رفتار خشونت آميز مي شود، مي توان از بروز رفتار خشونت آميز در موقعيت هايي كه بروز آن را تحريك مي كند، خودداري كرد.

چه دلايل و اختلالاتي باعث بروز خشونت مي شوند؟

سلامت جسمي
سلامت عصبي-روان شناختي
ساختار خانواده
ارتباط با ديگران
محيط كار و مدرسه
فاكتورهاي اجنماعي-اقتصادي
ويژگي هاي افراد
تجربيات زندگي
بسياري از بيماري هاي عصب-روان شناختي ممكن است باعث رفتارهاي خشونت آميز شوند. براي مثال:

ناهنجاري هاي طيف اوتيسم
ناهنجاري بيش فعالي-كمبود توجه ADHD
ناهنجاري دوقطبي
اسكيزوفرني
Conduct disorder
Intermittent explosive disorder
ناهنجاري اضطراب بعد از حادثه  PTSD 
آسيب هاي مغزي مي توانند توانايي ما را در كنترل خشم محدود كنند. اين آسيب ها مانند:

سكته
جراحت هاي سر
عفونت ها
بيماري هاي به خصوص
بيماري هاي مختلف ممكن است به طرق مختلفي باعث بروز خشونت شوند. مثلا در اوتيسم و بيماري دوقطبي، شخص هنگامي كه نمي تواند در مورد احساسات خود صحبت كند و يا احساس نااميدي دارد، رفتار خشونت آميز نشان دهد، درحاليكه در conduct disorder فرد عمدا رفتار خشونت آميز از  خود نشان مي دهد.

ارتباط بين ناهنجاري هاي عصب-روانشناختي و خشونت

حداقل 20 مطالعه به خشونت در بيماران طيف اسكيزوفرني پرداخته است. در يكي از اين مطالعات مشخص شد كه ريسك افزايش خشونت در بيماران مرد 3 تا 5 برابر بيشتر از مردان سالم و اين رقم در زنان، 4 تا 13 برابر بيشتر مي باشد. هم چنين در ناهنجاري دوقطبي نيز 3 تا 6 برابر نسبت به جمعيت نرمال، خشونت و جنايات خشونت آميز بيشتر است.

آناليز داده هاي به دست آمده بر روي ناهنجاري هاي عصبي روانشناختي و خشونت در 34،653 نفر به عنوان قستي از پرشنامه Epidemiologic  بر روي افرادي كه سوء مصرف الكل و يا مواد مخدر دارند، انجام شد. آناليز داده ها توسط Elbogen and Johnson نشان مي دهد خشونت در افرادي كه به بيماري هاي عصب روان شناختي مبتلا هستند بيشتر است. به ويژه در افرادي كه سوء مصرف الكل يا وابستگي به مواد مخدر دارند.

بيشتر خشونت ها در افراد بيمار به دليل درمان نشدن آن هاست. در سال 2014، مطالعه اي در سوئد ارتباط بين بيماران عصبي روانشناختي و ارتكاب جرم را نشان داد. اين مطالعه بر روي 82،647 بيمار كه پزشك براي آن ها دارو تجويز كرده بود، انجام شد. در اين تحقيق، بيماراني را كه دارو مصرف ميكردند و آن دسته كه دارو مصرف نميكردند را مورد مقايسه قرار داد.

محققان گزارش كردند هنگامي كه شركت كنندگان داروي  antipsychotics مصرف مي كردند، جنايت هاي خشونت آميز تا 45% كاهش مي يافت. و بيماراني كه داروي تثبيت كننده حالت خلقي مصرف مي كردند تا 24 درصد جنايت و خشونت در آن ها كاهش مي يافت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۸:۰۷ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)

جراحي بيني در اصفهان

بيشترين متقاضي عمل بيني چه كساني هستند ؟


افرادي كه براي جراحي بيني در اصفهان توصيه مي شوند معمولا كساني هستند كه بيني بزرگ، بيني خيلي كوچك، قوز پشت، نامتقارن و غيره دارند. علاوه بر اين، جوانان نوجوان به دليل بزرگ شدن بيني و تمايل به داشتن صورت زيباتر، مايل به جراحي بيني هستند. در هر جراحي زيبايي، برخي افراد با شرايط خاص كانديد مناسبي براي بهره مندي از نتايج جراحي بيني مي باشند. به طور كلي افرادي با شرايط زير به عنوان كانديداي ايده آل براي جراحي بيني در تهران معرفي مي شوند:

افرادي كه به دليل مشكلات عملكردي نياز به درمان بيني خود دارند.

فردي كه بيني اش بر اثر ضربه آسيب ديده، گاهي شكسته يا كج شده است و ظاهر و عملكرد بيني اش مشكل دارد.

افرادي كه به دلايل ژنتيكي و مادرزادي دچار تغيير شكل بيني هستند.

افرادي كه از شكل و عملكرد بيني خود ناراضي هستند و خواهان بهبود آن هستند.

داوطلبان جراحي بيني در تهران بايد ديد منطقي به اين روند درماني داشته باشند. با بررسي تاريخچه پزشكي بيمار، پزشك مي تواند اطمينان حاصل كند كه او از نظر روحي و جسمي به اندازه كافي سالم است كه بتواند عمل بيني انجام دهد.

 


بهترين سن عمل بيني چند سال است؟


با توجه به اينكه همه ما آرزوي زيبا شدن و زيباتر ديده شدن را داريم، بهترين سن براي جراحي بيني زماني است كه بدن فرد بالغ شده باشد، هنوز به بلوغ نرسيده و پوستي شاداب و سالم داشته باشد. اين سوالات ممكن است از همه گروه هاي سني باشد. همه ما قلب كم داريم، بهترين سن براي جراحي بيني چه سني است؟

به گفته بهترين پزشك جراح بيني در تهران سن مناسب براي جراحي بيني معمولا بين 20 تا 30 سالگي است زيرا در اين سن اجزاي صورت افراد كاملاً رشد يافته و هوش و اندام آنها به بلوغ كامل رسيده است. همچنين تصميم فرد براي جراحي بيني در اين دوران به دليل احساسات و شرايط دوران بلوغ نيست، پوست هميشه حالت ارتجاعي و كشساني داشته است.

حداقل سن براي جراحي بيني براي دختران 16 سال و براي پسران 18 سال است كه البته هر فرد به طور متفاوتي به بلوغ كامل مي رسد و جراح براي رسيدن به بلوغ كامل بايد قسمت هاي مختلف صورت را معاينه كند. در صورتي كه پزشك تشخيص دهد كه رشد غضروف بيني پس از معاينه متوقف شده است، جراحي بيني ممكن است انجام شود.

اطلاعات بيشتر در اصفهان سيصد و شصت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۶:۳۵ توسط:خانم نويسنده موضوع: نظرات (0)